5 ok, amiért igen jól kell ismernünk a konkurenciát

Amikor elkezdünk dolgozni egy üzleti modellen, érdemes megvizsgálni, hogy az ötletünk milyen közegben fog megvalósulni. Az egyik legfontosabb tényező, amit a környezetünkből ismerni kell, azok a versenytársak.

A versenytársakra nem haragudni kell, hanem örülni nekik. Hiszen sokkal jobb, hogy vannak nekünk, mintha nem lennének. Van is rá öt okom, nézzük mik ezek:


1. Egyrészt ők sarkallnak minket arra, hogy napról napra egyre jobbak és jobbak legyünk

versenyautók.jpgBojár Gábor mesélte az egyik előadásán, hogy azért vitte ki a Graphisoft-ot nemzetközi  piacra, mert itthon nem volt versenytársa, így nem volt számukra perspektíva és kihívás.

Nézd meg, hogy mit csinál, hol tart a te versenytársad, és nézd meg, hogy miben jobb, mint te, miben tud sarkallni arra, hogy legyőzd. Kiszolgálási idő? A projektek száma? A haszonkulcsa? A kommunikációja? A kapcsolatai? Az ismertsége?

Csinálhatod azt is, hogy megkeresed, most miben vagy a leggyengébb, és keresel egy olyan versenytársat, aki jobb ebben nálad. Határozd el, hogy utol fogod érni, így dolgozz nap, mint nap azon, hogy olyanná váljál azon a területen, mint ő, vagy még jobbá!

2. Másrészt az ő hibáikból és sikereikből is tanulhatunk

kutyák.jpgMiért kéne minden hibás utat nekünk végigjárni? Hibázzák csak ki szépen magukat, így nekünk már nem kell azokat elkövetnünk. Persze csak akkor jó ez a stratégia, ha folyamatosan hajlandóak vagyunk megfigyelni őket, mert az időről időre végzett megfigyelés apró részleteken való elsiklást eredményezi, így lemaradunk a lényeges fordulatokról.

A folyamatos megfigyelés azért is hasznos, mert ha sikerrel járnak, azonnal tudunk reagálni, és nem maradunk le mögöttük.

Te mindig csak a versenytársak sikereire figyelsz? Pedig a kudarcaiból is sokat tanulhatsz. Tudod egyáltalán, mikor és hogyan döntöttek rosszul?

3. Harmadrészt bizonyos esetben kisegíthetjük vagy támogathatjuk egymást

2fbdb95e711575e2142abf9888ea513e.jpg

Kapacitásbeli hiányunk van, de közösen egy olyan projektet tudunk elvállalni, amit egyedül képtelenek lennénk határidőre teljesíteni. Ilyenkor mit csinálsz? Visszamondod a melót, mert attól félsz, hogy a versenytársad megpróbál jobb kapcsolatot kialakítani a megrendelővel és legközelebb már tőle fog rendelni? A félelmed jogos. Azonban a megoldás nem az, hogy visszamondod a megrendelést. A megoldás az, ha jobban törődsz az ügyféllel, mint a versenytársad.

Sok esetben közösen kell fellépnünk az iparágunk védelmében. Ez az a szituáció, amikor megjelenik a közös ellenség. Viszont, ha ekkor nem állítjuk félre azt a bizonyos egót, könnyen mindkettőnk érdekei sérülhetnek.

4. Negyedrészt, ha jól ismerjük őket, akkor tudjuk, hogy miben tudunk különbözni tőlük

hegedű.jpg

Az ügyfelek ma már hatalmas kínálatból választanak. Ha mi is ugyanolyanok vagyunk, mint a versenytársunk, akkor vajon mi alapján fognak biztosan minket választani. Semmi kiszámíthatóság nem jelenik meg, pedig a vállalkozások hosszútávú működéséhez legalább minimális kiszámíthatóság kell. Ezt úgy tudjuk megoldani, ha feltérképezzük, hogy mit hogyan csinálnak, és mi miben tudunk mások lenni, mint a versenytársaink. Lásd az Apple példáját. Mikor mindenki a külön szoftver, külön hardver megoldásra esküdött, Jobs akkor is megszállottan ragaszkodott az egységes rendszerhez. Ez is egy olyan eltérő tulajdonság, amitől a fogyasztói éppen az Apple termékeit választják.

5. Ötödrészt tisztába kerülhetünk, hogy mennyi a vadász az adott fókapiacon, vagyis kikkel kell osztoznunk

56743616140d03f62fb8f1c27dd98efb.jpg

Ha nem tudod pontosan, hogy kik azok, akik ugyanúgy azokat az igényeket akarják kielégíteni, mint te, akkor belevághatsz olyan fejlesztésbe, ami a piac túltelítettsége miatt eleve kudarcra van ítélve.
Ilyenkor jön az a kérdés, hogy mi az a terület, ahol kevés a vadász, vagy nincs is. Ennek a problémának a megoldásáról szól a Kék óceán stratégia könyv.

Most jön az a kérdés, hogy kinek van erre ideje?
Talán nem ez a jó kérdés. Hanem az, hogy fontos-e nekem a versenytársak ismerete vagy sem? Tudnak-e olyan hasznos és értékes információkat szolgáltatni, ami segíti az előrejutásomat?
Ha megérted, hogy miért van számodra értéke, akkor lesz rá időd is.

 

 

És ne feledd:

"Bármely új stratégia vagy készség valódi értéke egyenes arányban van a felhasználás gyakoriságával." - Anthony Robbins

 

Kérlek, írd meg a hozzászólásoknál a véleményed!

Köszönöm!

 

A képek forrásai sorrendben: pinterest, pinterest, pinterest, pinterest, pinterest

 

5 komment

-->

alairaskep3.png

Sánta Csaba

üzleti modell építő, vállalkozásfejlesztő
A Megvalósítási Mentor Program megalkotója

Azért, hogy tartós üzleti sikereket érjenek el, személyre szabott tanácsadással, előadásokkal és tréningekkel segítem a magyar vállalkozókat cégük és saját maguk hatékony fejlesztésében.

Üzleti modell építés

Az üzleti modell TÉRKÉP a sikeres vállalkozás felépítéséhez, fejlesztéséhez! Tanuld meg a profi térkép elkészítésének módját, hogy a lehető leghamarabb eljuss a bőséget rejtő kincsesbányáig.

Hirdetés

INGYENES TUDÁSANYAG

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png