Mi a különbség az áru és az értékajánlat között?

 paperclips-423843_1280_ume.png

Ebben a bejegyzésben arról az egyik legnagyobb hibáról olvashatsz, amit az üzleti modell kialakítása során szoktak elkövetni a vállalkozók. Rengeteg problémát, és bonyodalmat okoz az, amikor a cégvezető összekeveri az áru kínálatát az értékajánlatával. Hogy mi a kettő közötti különbség? Olvasd tovább a bejegyzést és kiderül. Kattints a "Tovább olvasom" gombra!

macro-651627_1280.jpg

Az áru = termék vagy szolgáltatás, amit a vállalkozás állít elő, forgalmaz, nyújt. Ezt kínálja a vevőknek, hogy megoldja azok fájdalmas problémáit, vagy valamilyen értéket biztosítson számukra.

desk-600482_1280.jpg

Az értékajánlat egy marketing üzenet, amiben bemutatja a cég a vevőnek az áru jellemzőit és előnyeit, hogy megértsék a termékben rejlő értékeket, és ösztönözzék őket a vásárlásra. Az ideális értékajánlat tömör és választásra bírja a vevőket.

Az áru nem értékajánlat, de annak egy része. Vannak olyan esetek, amikor az értékajánlatunk akár többféle termékből, terméktípusból, vagy kiegészítő termék áll. Vagy nem csupán szolgáltatást végzünk, hanem kiegészítő termékek és szolgáltatásokból áll össze a teljes értékajánlatunk.

paperclip-264515_1280.jpg

Az, hogy az üzleti modellünkben milyen részletességgel tüntetjük fel az értékajánlatunkat, attól függ, hogy milyen célból vázoljuk fel a modellünket. Ha a fókuszunk inkább a bevételekre vagy az erőforrásokra fókuszál, akkor akár egyetlen post-it-tel is jelölhetjük. Ha például több mint 60 terméket forgalmazunk, akkor sem jelöljük 60 különböző cetlivel a termékeket.

paperclip-178126_1280.jpg

Azonban, ha a különböző termékekhez fűződő összekapcsolódásokat, összefüggéseket is szeretnénk látni, akkor érdemes külön színekkel jelölni az egyes részeket. Jó megoldás lehet ilyenkor termékcsoportokat alkotni, vagy olyan kategóriákat, amik azonos problémákat oldanak meg, vagy igényeket elégítenek ki.

paperclips-593796_1280.jpg

Ha nem az egész vállalkozás modelljét vázoljuk fel, csak egy termékre vagyunk kíváncsiak, akkor már akár részletesen is megjeleníthetjük az értékajánlatot. Ezt akár az összes termékre megcsinálhatjuk. És a végén lesz több, mint 60 különböző üzleti modellünk.

 

Többet is szeretnél tudni az üzleti modell építésről?

Kattint ide és tudd meg,
hogyan lehet a leggyorsabban elsajátítani
az Üzleti Modell Építés Alapjait!

 

Fényképek forrása: pixabay.com

Szólj hozzá!

-->

alairaskep3.png

Sánta Csaba

üzleti modell építő, vállalkozásfejlesztő
A Megvalósítási Mentor Program megalkotója

Azért, hogy tartós üzleti sikereket érjenek el, személyre szabott tanácsadással, előadásokkal és tréningekkel segítem a magyar vállalkozókat cégük és saját maguk hatékony fejlesztésében.

Üzleti modell építés

Az üzleti modell TÉRKÉP a sikeres vállalkozás felépítéséhez, fejlesztéséhez! Tanuld meg a profi térkép elkészítésének módját, hogy a lehető leghamarabb eljuss a bőséget rejtő kincsesbányáig.

Hirdetés

INGYENES TUDÁSANYAG

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png