A férfinak, aki utálta a karácsonyt

024_001p.png

Ez csak egy kicsi, fehér boríték a karácsonyfánk ágai között. Név nélkül, jelzés nélkül, felirat nélkül. Legalább tíz éve, hogy a fánkról kukucskál.

Az egész azzal kezdődött, hogy a férjem Mike utálta a karácsonyt - persze nem a karácsony igazi jelentését, hanem a kereskedelmi vonatkozását - túlköltekezés... az eszeveszett rohanás az utolsó percben, hogy megvegyük a nyakkendőt Herry bácsikának és a púdert a nagymamának - az ajándékokat kétségek között adjuk át, mert semmi más nem jutott az eszünkbe.

Mivel tudtam, hogy így érez a karácsony iránt, eldöntöttem az egyik évben, hogy eltérek a hagyományos póló, pulóver, nyakkendő stb. dolgoktól. Kitaláltam valami különlegeset, csak Mike számára. Az inspiráció nem szokványos módon érkezett.

A fiunk Kevin, aki 12 éves volt akkor, az iskolája junior csapatában birkózott, és karácsony előtt nem sokkal, volt egy verseny a belvárosi templom által támogatott csapat ellen. Kopott tornacipőben jelentek meg ezek a srácok, ami úgy nézett ki, mintha csupán a cipőfűző lenne az egyetlen dolog, ami összetartja, és azonnal látszódott az éles különbség a mi fiainkhoz képest, akik menő, kék és arany felszerelést és fényes birkózó cipőt viseltek. Ahogy a meccsek elkezdődtek, azonnal elfogott az aggodalom, mert láttam, hogy a másik csapat fejvédő nélkül birkózik, ami megvédte volna a fülüket.

Ezt a luxust egy ilyen viharvert csapat nyilvánvalóan nem engedhette meg magának. Végül is elvertük őket. Minden súlycsoportban győztünk. És ahogy az összes csapattagjuk felállt a birkózószőnyegen, büszkén körbenézett toprongyosan színlelt harciassággal, egyfajta utcai büszkeséggel, amit nem lehet vereségként elismerni.

Mike mellettem ült és szomorúan rázta a fejét. "Bárcsak az egyikük nyerne" - mondta. "Rengeteg lehetőség van bennük, de az ilyen vereségek összetörik a szívüket." Mike szerette a gyerekeket - az összeset - és ismerte őket, mert egy kis foci, baseball és lacrosse bajnokságot irányított. Ekkor találtam ki az ajándékát. Azon a délután, elmentem egy helyi sportboltba és vásároltam birkózó cipőket és fejvédőket, és névtelenül elküldtem a belvárosi templomba. Karácsony estéjén, egy borítékot helyeztem a fára, a benne lévő rövid levélben leírtam Mike-nak, hogy mit tettem és hogy az az én ajándékom számára. Az ő mosolya volt a legfényesebb dolog azon a karácsonyon és a következő években.

Minden karácsonykor követtem a tradíciót - egyik évben jégkorong játékot küldtem szellemileg hátrányos helyzetű fiataloknak, a másik évben egy csekket egy idősebb testvérpárnak, akiknek a háza néhány héttel karácsony előtt égett le, és így tovább és tovább.

A boríték a karácsonyunk fontos részévé vált. Mindig az utolsó dolog volt, amit karácsony reggelén bontottunk ki és a gyerekeink, otthagyva a játékaikat, tágra nyílt szemmel, várakozással telve álltak és figyelték, ahogy az apjuk kiemeli a fa ágai közül a borítékot és felfedi a tartalmát.

Ahogy a gyerekek felnőttek, a játékokat sokkal praktikusabb ajándékok váltották fel, de a boríték soha nem veszített a fontosságából. De a történet nem ér itt véget.

A félelmetes rák miatt tavaly elveszítettük Mike-ot. Mikor a karácsony újra közeledett, még mindig túlságosan a gyászba voltam beburkolózva ahhoz, hogy fát állítsak. De a karácsony este úgy köszöntött rám, hogy egy borítékot helyeztem el a fán és reggelre három másik volt mellette.

Minden gyermekünk, a másik tudta nélkül borítékot helyezett a fára az apjának. A szokás terjed és egy nap akár tovább is bővülhet, ahogy állnak az unokáink levéve a borítékot.

Mike szelleme, mint a karácsony szelleme örökké velünk marad.

Nancy W. Gavin

Ez az igaz történet 1984. december 14-én jelent meg a Woman's Day magazinban. "Az én megható karácsonyi szokásom" az első helyezett a több ezer beérkező anyaga közül, amiben az olvasók megírták a kedvenc karácsonyi szokásukat és a mögötte lévő történetet. A történet inspirált egy családot Atlantában, hogy elindítsák "A fehér boríték" projektet és az "Adakozás 101"-et, egy non-profit szervezetet, ami azért jött létre, hogy az adakozás fontosságát tanítsa a fiataloknak.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr238195346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása