#KeddiKérdés: Hogyan határozd meg az áraidat?

MP3  :: PDF

Voltál már olyan helyzetben, amikor nem tudtad, hogy egy termékednek vagy szolgáltatásodnak milyen árat szabj meg? Nem tudtad, hogy mikor lesz túl drága vagy túl olcsó?
Mert ilyenkor mi van az emberben?
Ha túl alacsony az ár, akkor úgy érzi, hogy lúzer és egy csomó bevételtől elesik, ha pedig túl magas árat szab meg, akkor nem tudja eladni.

Amikor elkezdtem tanácsadóként dolgozni és az egyik ügyfélnél azon ötleteltünk, hogy milyen kiegészítő bevételekre tud szert tenni a vállalkozásán belül, akkor kb. 5 perc alatt annyit szedtem össze neki, hogy rádöbbentem, ha ennek csak az egytizedét valósítja meg, akkor az én tanácsadói díjam sokszorosát keresi meg.
Szerinted, hogy éreztem magamat utána?
Borzalmasan.
És ennek milyen hatása volt az áraimra?
Naná, hogy árat emeltem.

Azóta már rengeteget tanultam az árazásról és van 2 kérdés, amivel az alap koncepcióját tudod meghatározni az árazási stratégiádnak.

Egyébként ez a két kérdés megtalálható a 28+7 fantasztikus ÁRAZÁSI STRATÉGIA az üzleti modell építésben című tudásanyagomban. Ha szeretnéd ezt ingyen megkapni, akkor a bejegyzés végén elárulom, hogy hogyan tudsz hozzájutni. Szóval érdemes végigolvasni ezt a részt is.

Míg régebben csak a nagy multi cégekre volt jellemző, hogy tudatosan alakították ki az áraikat, ma már egyetlen kisvállalkozó sem engedheti meg magának, hogy ne átgondoltan határozza meg az általa használt árakat.

De nézzük is meg, hogy mi az a két alap kérdés, ami segítségedre lehet az áraid hatékony meghatározásában.

1. MI A CÉLJA AZ ÁRADNAK?

Furcsán hangozhat a kérdés, de alapvetően sok célja lehet egy árnak.
Pl. a hamarosan megromló terméket eladni, vagy egy új fejlesztésű termékkel megfizettetni a fejlesztési költségeket, de lehet az is cél, hogy szűrje az ügyfeleket.

De igazából bármilyen árat is határozol meg, mindig figyelembe kell venned az árazás fő célját.
Elgondolkoztál már azon, hogy vajon mi lehet az árazás fő célja?

Most biztos azt mondod, hogy a profit.
Nem. Nem a profit.
Hanem a MAXIMÁLIS profit.
Vajon te a saját áraidat úgy alakítod ki, hogy azok a maximális profitot hozzák neked?
Ez igazából azért fontos, mert nem biztos, hogy ehhez a legalacsonyabb ár a legmegfelelőbb. De az se biztos, hogy a legmagasabb ár fogja a legjobb profitot biztosítani neked.

Ebből következik a második kérdés is.

2. MI A CÉGED PROFIT CÉLJA?

Mennyi profitot akarsz év végén?
Milyen összeg maradjon az összes költségeden és kiadásodon felül?

Ha ezt nem tudod, akkor hiába válogatsz a különböző árazási stratégiák és módszerek között.
Nem fogod tudni, hogy melyik számodra a legideálisabb.

HIBÁK

1. Nem számolnak a vállalkozók. Nem veszik a fáradtságot, hogy meghatározzák a saját szolgáltatásuk vagy termékük profitszintjét. Pedig rengetegszer kiderül az, hogy a termékeik nagy része nem is termel profitot.

2. Ha körbenézel a világban, akkor azt láthatod, hogy a termékek és a szolgáltatások legtöbbje szinte minden árszinten elérhető az alacsony árkategóriától a luxuskategóriáig.
Ugyanakkor az árazás részben érzelmi, önbizalmi, bátorsági kérdés is.
Ezért sokszor azt a hibát követik el a vállalkozók, hogy félelemből, alacsony önbecsülésből egyszerűen az alacsony árkategóriát választják.

De AZ ELSŐ DOLOG, AMIT most MEG KELL TENNED, hogy szánj időt arra, hogy meghatározd céged profit célját. Nem a bevételi vagy forgalmi célt, hanem a profit célt.

És ha szeretnéd megkapni a 28+7 fantasztikus ÁRAZÁSI STRATÉGIA az üzleti modell építésben című tudásanyagomat, akkor nem kell mást tenned, mint küldeni egy e-mailt az info@uzletimodellek.hu címre.

Ha tetszett ez a rész, akkor nyomj egy lájkot. Véleményedet vagy kérdésedet írd meg kommentben.
Ha úgy érzed, hogy ezekre az információkra szüksége van az ismerősödnek is, akkor oszd meg velük.

Ha azt akarod, hogy a te kérdésed is szerepeljen a #KeddiKérdésben, akkor csak küldd el nekem az info@uzletimodellek.hu címre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr628914156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása