BŰNÖS TÉVESZME - 3. rész: A 3 aspektus

_3_vevomuvelo_1_play.png

Az előző részekben megismerhetted Tímea történetét, aki egy félénk kezdő vállalkozóként indult. Semmilyen vállalkozói attitűddel nem rendelkezett és a környezete ellenezte még a vállalkozás gondolatát is.
Ma már ott tart, hogy saját laborja van, több EU tagállamban fogják forgalmazni az általam megálmodott márkát.

Mindez annak köszönhető, hogy felismerte a BŰNÖS TÉVESZMÉT, ami nem más, mint:

Akkor leszel sikeres, ha minél több szakmai tudásod van.

A szakmai ismeret, mint a vállalkozói életmód egyik aspektusa, fontos, de korán sem a legfontosabb az üzleti siker szempontjából. Persze, fontos, hogy szakmailag is képben legyünk és fejlődjünk, de igazai üzleti sikert korán sem ezzel fogunk elérni. Mark Zuckergber vagy Kürti Sándor vagy Kulcsár Tibor nem azért lett sikeres, mert a világon a legjobb szakmai tudása van.

Ha megnézed a te piacodat, a piacvezetők nem azért vezetők, mert a legjobb terméket vagy a szolgáltatást nyújtják.

Ezt fontos, hogy felismerd. Nem az nyer az üzletben, aki a legjobbat terméket készíti, vagy a legjobb szolgáltatást nyújtja. Ez túl kevés a sikerhez.

Ha te kizárólag abban látod a sikered kulcsát, hogy tovább fejleszd magad szakemberként, ha úgy gondolod, hogy így fogod legyőzni a versenytársaidat, akkor most szólok, hogy tévúton jársz és kudarcra vagy ítélve.

De akkor mi a megoldás? Mi a vállalkozói életmód 2. és a 3. aspektust, amik igazán hatnak az üzleti sikerre? Milyen hatása van ezeknek a vállalkozás fejlődésére, az üzleti sikerre?
Hogyan lehet ezekben fejlődni?

Erről fog szólni ez a rész.

A vállalkozói életmód 3 aspektusa

Az előző részben bemutattam már a vállalkozói életmód 1. aspektusát ez a szakmai terület.
Ha te masszőr vagy, akkor milyen masszázs fajtákat tanultál meg és milyen más kiegészítő kezeléseket. Ha te virtuális asszisztens vagy, akkor a különböző szoftverek és ügykezelési folyamatok ismeret a szakmai téma. Ha te biztosítás közvetítő vagy, akkor neked ismerned kell a különböző biztosítási lehetőségeket, a szerződéskötéseket, a feltételeket, tudnod kell tárgyalni és értékesíteni, kár esetén pedig akár segíteni az ügyfeleket.

Szóval a vállalkozói életmód 1. szintje a szakmai ismeret. De ez sajnos a BŰNÖS TÉVHIT miatt túl nagy hangsúlyt kap és ezért nagyon sokan abba a tévhitbe esnek, hogy ezt túlságosan fejlesztik és csodálkoznak, hogy mégsem jönnek az üzleti sikerek.

De menjünk tovább és nézzük meg mi a másik két aspektusa a vállalkozói életmódnak.

A 2. aspektus

Az üzleti ismeretek, vagyis a vállalkozás működtetésének és fejlesztésének az ismerete.

Az elmúlt évek során összesen 53 ilyen területet gyűjtöttem össze. De van 7 alap terület, amit szerintem minden vállalkozónak jól kell működtetnie ahhoz, hogy a siker útjára léphessen.

#1. terület: Időgazdálkodás
Fontos, hogy odafigyelj az időbeosztásodra. Hogy te urald az idődet és te irányítsd annak tartalmát. Igazából az időgazdálkodás a feladatgazdálkodásról szól.

#2. terület: Célkitűzés
Ezt minden vállalkozónak meg kell tanulnia, különben nem aknázza ki a vállalkozásában rejlő lehetőségeket. Cél nélkül vagy rossz célokkal az üzleti eredmények messze elmaradnak attól, ami lehetséges lenne.
A célok rendező elvek, ami segítségével sokkal könnyebben tudunk döntéseket hozni. Ez az alapja a NEM-et mondásnak is.

#3. terület: Üzleti tervezés
Minél nagyobb teljesítényt akarsz elérni, az egyre komplexebb lesz, és egyértelmű, hogy egy komplex helyzet megoldása ösztönből és tehetségből nem lehet, sőt a tervezés tovább tudja fokozni az eredményességet.

#4. terület: Megvalósítás
Mit érnek a célok és a tervek, ha azokból nem lesz semmi. A megvalósítás fegyelmet és kitartást követel a vállalkozótól.
A megvalósítás 3 alappilléren nyugszik:
- szervezés
- vezetés
- csapat

#5. terület: Marketing és értékesítés
Nem elég, hogy jó vagy szakmailag, nem elég, hogy jók a termékeid, ha erről senki nem tud, akkor senki sem akar vásárolni belőle és így elég rövid időn belül be is zárhatod a vállalkozásodat.
Fontos, hogy halljanak rólad a potenciális ügyfeleidet és elérd, hogy téged válasszanak. Ehhez egy marketing és értékesítési rendszert szükséges tudatosan működtetni, nem pedig alkalmi jelleggel néha valami akciót bedobni.
Ma már ennél sokkal magasabb szinten kell művelni a marketinget ahhoz, hogy üzleti sikereket tudjunk elérni.

#6. terület: Pénzügy
Egy jó vállalkozó megtanul a pénzzel bánni. Megtanulja elérni, elfogadni, megtartani, irányítani és befektetni.
Megtanulja nyilvántartani és pontosan tudja, hogy honnan származik a pénze és abból, hogyan tud még több pénzt csinálni.
Ha nem képes jól bánni a pénzzel, akkor az hamar kifolyik a kezéből és búcsút inthet az anyagi bőségnek.

#7. terület: Stratégiai alapok
Egy vállalkozásnak taktikában és stratégiában kell működnie. Ha nincsenek meg a stratégiai alapok, akkor sem a stratégiai sem a taktikai lépések nem fognak működni.
Tisztában kell lenni a vállalkozás küldetésével, hosszútávú céljaival, értékrendjével és stratégiai erősségeivel.

Fontos, hogy egy vállalkozó legalább ezzel a 7 területtel tisztában legyen.

A 3. aspektus

És van egy harmadik aspketusa is a vállalkozói életmódnak ez pedig a vállalkozó saját maga. Az emberi oldala a vállalkozói létnek.

1. Látható része

a) fizika test
- mozgás
- táplálkozás
- kinézet

b) közeg
- lakóhely
- család
- barátok
- partnerek
- munkatársak

2. A láthatatlan része

a) az érzelmek
Milyen belső érzelmek uralják a vállalkozót?
Stressz feszültség
vagy önbizalom és nyugalom

b) a gondolatok
- szokások
- paradigmák
- milyen énképpel rendelkezik 

A legtöbben így gondolkodnak a 3 aspektusról és ilyen jelentőséget tulajdonítanak nekik.

piramis-1.png

Pedig ha az előbbieket végiggondolod, akkor pont fordítva van.

piramis-2.png

Ebből látszik, hogy a siker igazából azon múlik, hogy te mennyire vagy rendben és az üzleti gondolkodásmódod mennyire kiforrott és tudatos.

Ha te is le akarsz számolni a BŰNÖS TÉVESZMÉVEL, akkor fejlesztened kell magadat a vállalkozói életmód 2. és 3. területén is.

Hogyan tudsz ezekben fejlődni?

Milyen módszerek léteznek arra, hogy ezekben még jobb legyél?

Ahhoz, hogy ezekben fejlődni tudj, először mindenképp új mintákat kell találjál. Ehhez pedig tanulnod kell.
Tanulhatsz könyvekből, tanácsadótól vagy elmehetsz tréningekre.

A könyvek azért jók, mert olcsó, saját ütemben tudsz vele haladni, azonban egyedül vagy és nem tudsz kérdezni, sok idő, lassan haladsz és az olvasott dolgok kb 10%-a marad meg az emberekben.

Egy tanácsadóval való együttműködés azért jó, mert nem vagy egyedül, van kitől kérdezned, személyre szabott megoldásokat kapsz, ugyanakkor ez is sok idő, nem biztos, hogy a te ütemedben haladtok és ráadásul a legdrágább megoldás.

A tréning azért jó, mert egy tréning segítségével rengeteg új tudáshoz tudsz jutni és ezek mind jól rögzülnek, hiszen látod, hallod és megcsinálod, megtapasztalod. Van segítség, akitől kérdezhetsz, olcsó és általában 1-2 nap csupán.

Sajnos sokan felesleges tréningeket tartanak és a bizalommal teli vállalkozó elmegy, de pórul jár.

Hogy mire gondolok?

Nem tudom, te hogy vagy vele, de engem nagyon idegesít, ha egy tréningen:
- sok a story és a rizsa, de közben nem haladunk
- csak elmélet van és semmi gyakorlat
- több naposak és csak rabolják az időmet
- csak pénzt visznek, de nem hoznak

Szerintem egy tréning akkor jó, ha
- új ismereteket tanít
- rendszerezi azokat
- világos és egyértelmű a tartalma
- új kapcsolatokra tudok szert tenni általa
- abban segít, hogy az iparágban első tudjak lenni
- kipróbált tapasztalatokról szól
- legyen azonnal használható
- ne csak tanuljak, hanem gyakoroljak és valamilyen kész végeredményt hozzak el onnan

Szerintem ilyen szempontok alapján keress tréningeket.

Igazi elhivatottságot érzek magamban, hogy a kisvállalkozóknak, a kezdő vállalkozóknak, az induló vállalkozásoknak a tudásommal, tapasztalataimmal, a képességeimmel egy összegzett és egy rendszerbe foglalt módon segítsek.

Éppen ezért figyeld a következő részt, mert egy olyan tréningről lesz szó, ami a fenti szempontok szerint a vállalkozói életmód 2. és 3. aspektusának fejlesztésében fog segíteni neked.

BŰNÖS TÉVESZME 1. rész 

BŰNÖS TÉVESZME 2. rész 

BŰNÖS TÉVESZME 4. rész 

BŰNÖS TÉVESZME 5. rész 

BEINDÍTÓ TRÉNING 

 

Ha tetszett a BŰNÖS TÉVESZME 3. része, akkor kattints a MEGOSZTÁS-ra.

Kövess a Facebook-on is! Lájkold az ÜMÉ Facebook-oldalát.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr8613869296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

alairaskep3.png

Sánta Csaba

üzleti modell építő, vállalkozásfejlesztő
A Megvalósítási Mentor Program megalkotója

Azért, hogy tartós üzleti sikereket érjenek el, személyre szabott tanácsadással, előadásokkal és tréningekkel segítem a magyar vállalkozókat cégük és saját maguk hatékony fejlesztésében.

Üzleti modell építés

Az üzleti modell TÉRKÉP a sikeres vállalkozás felépítéséhez, fejlesztéséhez! Tanuld meg a profi térkép elkészítésének módját, hogy a lehető leghamarabb eljuss a bőséget rejtő kincsesbányáig.

Hirdetés

INGYENES TUDÁSANYAG

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png