Tegnap hallottam...
Egy történet egy úriemberről, aki szemüveget csináltatott magának.
Az ígért időpontban meg is kapta a szemüveget. Azonban a szokásos "újszemüveg" érzés nem akart szűnni és 1 hét használat után visszatért az üzletbe, és jelezte, hogy a szemüveggel valami gond van.
Az üzletvezető teljes bizonyossággal állította, hogy ők mindent rendben elvégeztek, és ha ez az ügyfélnek nem megfelelő, akkor hozzon egy orvosi vizsgálati papírt, amivel igazolni tudja, hogy az elkészült szemüveggel tényleg valami gond van.
Úgy döntött az úriember, hogy elviszi magával egy szemész orvos ismerősét, hogy ott a helyszínen végezzék el újra a vizsgálatot, amit a látszerész megtagadott. Ráadásul még az ügyfélről is valótlan dolgokat állított. Szóval elég nagy kalamajka keveredett a történetből. És sajnos végül kiderült, hogy a látszerész egy plusz jel helyett mínusz jelet tüntetett fel a vizsgálati lapon, ami alapján készült az új lencse.
Az ügyfélnek igaza volt és a szolgáltató hibázott.
De most komolyan... Csak akkor tudjuk vevőként érvényesíteni a jogos elvárásunkat, ha abból egy nagy balhét csapunk? Ennek valóban így kell lennie?
Szerintem nem!
Mert van az úgy, hogy szolgáltatóként hibázunk. Valamit elrontunk. Nem pont úgy történik, ahogy azt a vevő elképzeli. Még akkor is, ha mindent megteszünk és a legjobb szándékunk szerint járunk el.
Viszont ilyenkor szerintem az a minimum, hogy tiszteletteljesen és kérdezés nélkül visszaadjuk az ügyfél pénzét.
Éppen ezért van az, hogy ha eljössz a Beindító tréningre és úgy érzed, hogy 7.990 Ft-ért nem azt kaptad ezen a két napon, amit ígértem, akkor jelzed a tréning végén és 3 napon belül visszautalom számodra a részvételi díjat.
Persze szolgáltatóként ilyenkor az a legjobb, ha elmondják nekünk, hogy mi volt a gond, hogy ebből tanuljunk és legközelebb sokkal jobb szolgáltatást tudjunk nyújtani. De ez tényleg hab a tortán.
Te kinek az ügyfele lennél?
A látszerésznek, aki nem ismeri el, hogy hibázik és még a pénzedet sem akarja visszaadni?
Vagy az én ügyfelem, akinél egy szavadba kerül és tiszteletteljesen, kérdezés nélkül visszautalásra kerül a pénzed?
Ha te inkább a második lehetőséget választod, akkor siess, mert már csak szeptember 26-ig lehet jelentkezni a Beindító tréningre.
Mi ez a Beindító tréning?
Egy két napos program kisvállalkozóknak, ami segít pénzt kovácsolni a szuper szakmai tudásodból.
Mit lehet ott megtanulni?
Minden részletet megtalálsz itt
Téged is várlak sok szeretettel!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.