Mikor érdemes újra tervezni az éves stratégiát?

mikor_erdemes_ujra_tervezni_az_eves_strategiat.png

Amikor elkészül egy terv, ritka az olyan eset, hogy minden pontosan úgy alakuljon, ahogy az a tervben szerepel. Ennek számtalan oka lehet, és bármennyire is törekszünk rá, a tervben nem lehet mindent figyelembe venni. Csúszik a grafikus, elmegy egy kolléga, új rendeletet hoznak, ellenállhatatlan ajánlatot kap a vállalkozás.

Akkor miért kéne tervezni?

A tervnek alapvetően két funkciója van.

A) Igazodási pont

A vállalkozók egyik legnagyobb ellensége a fókusz elvesztése. A terv egy mankó ahhoz, hogy rajta maradjunk a célunkhoz vezető úton. Egy eszköz ahhoz, hogy az álmainkat valóra váltsuk. Egy megoldás arra, hogy fókuszban maradjunk.

Sokszor előfordul, hogy egy vállalkozó annyira belefeledkezik a tevékenységébe és akkora pörgés van körülötte, hogy már nem látja a fától az erdőt. Ekkor hasznos elővenni a korábban elkészített tervet és megnézni, hogy hol tart és mi a következő lépés. Segít rendezni a sorokat, beosztani az erőforrásokat és tudatosan szervezni a feladatokat. Így nem siklik semmi sem félre.

B) Mit akarunk mi

A tervezés másik funkciója, hogy segít megfogalmazni azt, hogy ha minden rajtunk múlna, akkor valójában mi mit akarunk, hogy megtörténjen. A világhoz két módon állhatunk.

Vagy azt mondjuk, hogy minden előre el van rendezve, és nekünk nincs ebbe beleszólásunk. Ez a szemlélet nagyon sok vállalkozónál fordul elő. Nem mi befolyásoljuk a piacunkat, nem mi szabjuk meg, hogy mikor és hogyan rendelnek a vevők, nem tudjuk elérni, hogy jó kollégáink legyenek. A másik hozzáállás pedig, hogy igenis mi irányítjuk a dolgokat és tudjuk, hogy hova akarunk eljutni és ezért hajlandóak vagyunk felelősséget vállalni és CSELEKEDNI.

A második sokkal melósabb, fárasztóbb és kockázatosabb. Mert ha valami nem úgy alakul, akkor nem mutogathatunk másokra. Viszont a két hozzáállás eredményében óriási különbség van. Nem csak pénzügyi szempontból, de viselkedés, gondolkodás és vonzerő szempontjából is.

Tehát ha a vállalkozó úgy dönt, hogy ő akar irányítani és tervet készít, akkor jogosan felmerül benne a kérdés, hogy

"Milyen gyakran kellene hozzányúlni, változtatni?"

Lényegében SOHA és FOLYAMATOSAN.

soha_folyamatosan.png

Fontos, hogy ha tudjuk, hogy mi a célunk és készítünk rá egy útvonalat (tervet), akkor azon rajta maradjunk. Fontos, hogy magát az elkészült tervet az igazodási funkciója miatt nem érdemes változtatni, hiszen van, amikor lassabban, van amikor gyorsabban haladunk a megvalósítással. Ha egy térképet újra és újra átrajzolnánk, akkor annak a végeredménye az lenne, hogy eltévednénk, de nagyon. Nem szabad hagyni, hogy a külső események hatására átrajzoljuk a térképünket.

Ugyanakkor fontos az is, hogy a tervünket pontosítsuk. Ugyanúgy, mint egy térképet. Időközönként - mondjuk havonta - készítsünk számvetést és előrejelzést. Ekkor 4 dolgot érdemes megvizsgálni:

1. Mi történt az elmúlt időszakban?
Például az elmúlt hónapban. Milyen események voltak hatással a tervünk alakulására. Ezek lehetnek pozitív és negatív események. Jött egy váratlan nagy megrendelés, visszajött egy régi kolléga, ingyen megjelenést kaptunk egy médiumban.

2. Az adatok frissítése
Az összegyűjtött információkból kigyűjtjük a tervünk mérőszámaihoz az adatokat és frissítjük őket. Így mindig aktuálisan láthatjuk, hogy hol tartunk a tervünkben.

3. Az adatok elemzése
Ha már látjuk, hogy hol tartunk, akkor ezekből következtetéseket vonhatunk le és döntéseket hozhatunk meg a tervünkhöz való igazodásban. Ekkor láthatjuk meg a tendenciákat, a változásokat és ezek a friss információk segíthetik azt, hogy időben hozzunk meg olyan döntéseket, amikkel továbbra is tudjuk tartani magunkat a tervünkhöz.

4. A terv pontosítása
A kielemzett eseményekből az év hátralevő részére pontosíthatjuk a tervünket. Nem átírjuk! Ha például az elmúlt eseményekből kiderül, hogy valamire nem 6 hét szükséges, hanem csak 2,5 hét, akkor ezzel pontosíthatjuk a tervüket. De ugyanígy láthatjuk, hogy valami nem 10%-kal növekszik, hanem csak 8,5%-kal.
Ezen információk hatására jobban tudjuk beosztani az erőforrásainkat, az időnket, az embereket, a pénzt.

Így könnyebben láthatunk előre és menet közben tudjuk navigálni a cégünket. Ha van egy jó rendszered és rendszeresen elvégzed ezt a terv pontosítását, akkor ez havi 1 órát vesz el tőled, de annyira tisztán látsz a pályán, hogy sokkal jobb, pontosabb döntéseket tudsz hozni, mint az, aki már márciusban elveszíti a fonalat a vállalkozása életében. És nyilván a hátralevő 9 hónapban pedig csak sodródik és várja, hogy a következő évben újra megpróbálja.

Fontos, hogy ne olyan legyen a rendszered, amelynek a frissítése több erőfeszítésbe kerül, mint amennyi hasznossággal bír számodra.

mar_nem_annyira_vonzo.png

Azonban sokszor a terv változtatás nem külső, hanem belső döntésből születik. Pl. Már nem annyira vonzó az a cél, mint amikor megfogalmaztam. Ugyanakkor, ha egy hosszútávú célból van levezetve az idei cél, akkor fontos, hogy legyen egy külső közeg, aki segít minket rajta maradni az úton, még akkor is, ha az aktuálisan nem vonzó számunkra.

Te hogy látod ezt? Hasznos volt ez a bejegyzés? Milyen gondolatokat indított meg benned? 
Kíváncsi vagyok, te mit gondolsz. Írd meg véleményedet, válaszodat kommentben! 

Nyomj egy lájkot, hogy tudjam tetszett ez a bejegyzés.
Kattints a megosztásra, hogy minél többen halljanak ezekről a karakterekről!

Tudod mit rontanak el a vállalkozók a stratégiai terv alkotása során?

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Kattints ide és töltsd le a 12 AMATŐR HIBÁRÓL erről szóló ingyenes tudásanyagomat! 

Kövess a Facebook-on is! Lájkold az ÜMÉ Facebook-oldalát.

Szólj hozzá!

Az üzleti modell építés folyamata

az-uzleti-modell-epites--folyamata_xx.png

Sokan azt gondolják, hogy az üzleti modell építés csak abból áll, hogy a 9 elemmel lemodellezünk egy vállalkozást. Azonban ez nem így van.

Az üzleti modell építésnek csupán csak egy része az üzleti modellezés. Fontos, központi eleme, de ettől még nem építettünk üzleti modellt.

Ugyanis több mindennek kell összeállnia ahhoz, hogy valóban üzleti modellt építsünk. Ez egy hosszú folyamat, amit sokszor nem is csinálnak végig a vállalkozók.

Szólj hozzá!

Mielőtt végleg feladnád

mielott_feladnad01.png

Feladta. Befejezte. Döbbenten hallgattam. Úgy döntött, hogy elmegy inkább alkalmazottnak. Nem ő az első, akiről hallok az utóbbi időben. Ez elgondolkoztatott. Nem az, hogy ez helyes vagy helytelen, hanem hogy vajon ez feladás-e. Az alapján tudom ezt megítélni, hogy mi is a célja. A családjának biztosítani a megélhetést? Vagy biztonságban lenni? Vagy valami nagyszerű ötlettel megajándékozni a világot?

Azt látom, hogy ha nincs meg az igazi nagy MIÉRT, akkor az emberek könnyen feladják és visszaállnak a konvenciók és az elvárások szintjére, nem kockáztatnak, a biztosra mennek.

Nemrég olvastam Napoleon Hill-től egy gondolatsort:

"Ha az első terv, amelyet kidolgozol, nem működik megfelelően, vesd el és helyettesítsd újjal. Ha az új terv is kudarcot vall, alkoss helyette egy még újabbat, és így tovább, egészen addig, amíg meg nem találod azt a tervet, amely MŰKÖDIK. Az emberek többsége éppen ezen a ponton bukik el, mert nincs bennük elég KITARTÁS, hogy újabb és újabb tervekkel helyettesítsék a működésképteleneket."

Ha most épp azon gondolkozol, hogy feladd, kívánom neked, hogy legyen elég bátorságod és KITARTÁSOD, hogy kövesd a MIÉRT-edet és előállj egy újabb tervvel, hogy megvalósítsd az álmaidat.
Mert az álmok megvalósítása nem privilégium, ami csak kevesek számára adatik meg.

nem_privilegium.png

Neked mi segít, hogy újabb terveket állíts össze? Te könnyen kitartasz?
Kíváncsi vagyok, te mit gondolsz. Írd meg véleményedet, válaszodat kommentben! 

Nyomj egy lájkot, hogy tudjam tetszett ez a bejegyzés.
Kattints a megosztásra, hogy minél többen halljanak ezekről a karakterekről!

Tudod mit rontanak el a vállalkozók a stratégiai terv alkotása során?

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Kattints ide és töltsd le az erről szóló ingyenes tudásanyagomat! 

Kövess a Facebook-on is! Lájkold az ÜMÉ Facebook-oldalát.

Szólj hozzá!

Neked van kérdésed?

09_11_strat_terv.png

Köszönöm a szuper kérdéseket a stratégiai tervezéssel kapcsolatosan. Ha neked is van kérdésed a témában, ne tartsd magadban, írd meg az alábbi linken és nyerj jegyet a novemberi ÉVTERVEZŐ2018 workshopra.
https://goo.gl/forms/cjb2cxSV0URDb3Z03

Szólj hozzá!

A kérdéseid belépőt érhetnek!

09_10_strat_terv.png

Nyerj jegyet a novemberi ÉVTERVEZŐ2018 workshopra!!!
Ha téged is foglalkoztat a vállalkozásod tudatos fejlesztése, akkor te is gondolkoztál már a stratégiai tervezésen. Milyen megválaszolatlan kérdéseid vannak ebben a témában?
Írd meg az alábbi linken és nyerj jegyet a novemberi ÉVTERVEZŐ2018 workshopra.
https://goo.gl/forms/cjb2cxSV0URDb3Z03

Szólj hozzá!

Milyen részletességű legyen a terv?

09_09_strat_terv.png

Milyen témákat tartalmaz egy stratégiai terv?
Digitálisan vagy papír alapon érdemes tervezni?
Milyen részletességű legyen a terv?

Ezek mind a stratégiai tervezéshez kapcsolódó gyakori kérdések.
És neked milyen kérdésed van ebben a témában?
Kattints a linkre, írd meg és nyerj!
https://goo.gl/forms/cjb2cxSV0URDb3Z03

Szólj hozzá!

Honnan tudom, hogy jó stratégiai tervet alkottam meg?

09_08_strat_terv.png

Honnan tudom, hogy jó stratégiai tervet alkottam meg?
Induló vállalkozáshoz hogyan lehet stratégiai tervet alkotni?
Mik a legfontosabb összetevői egy sikeres tervnek?

Ezek mind a stratégiai tervezéshez kapcsolódó gyakori kérdések.
És neked milyen kérdésed van ebben a témában?
Kattints a linkre, írd meg és nyerj!
https://goo.gl/forms/cjb2cxSV0URDb3Z03

Szólj hozzá!

Mit tartalmazzon egy stratégiai terv?

09_07_strat_terv.png
Mikor alkossuk meg az éves stratégiai tervet?
Hogyan induljak el a tervezéssel?
Mi van, ha nem válik be a terv?

Ezek mind a stratégiai tervezéshez kapcsolódó gyakori kérdések.
És neked milyen kérdésed van ebben a témában?
Kattints a linkre, írd meg és nyerj!
https://goo.gl/forms/cjb2cxSV0URDb3Z03

Szólj hozzá!

Kérdezz bármit az éves stratégia tervezésről és nyerj ÉVTERVEZŐ2018 belépőt!

kerdezz_az_eves_strategiai_tervezesrol.png

Azért tartom meg minden évben az ÉVTERVEZŐ workshopot, hogy segítsek a kisvállalkozóknak éves stratégiai tervet létrehozni, hogy így tudatosabban és eredményesebben vágjanak bele az előttük álló üzleti évbe. Ehhez kérem most a segítséged, mert szeretnék érdekesebb és hasznosabb cikkeket készíteni ebben a témában és hatékonyabb workshopot tartani.
Kérlek írj három kérdést, amire választ szeretnél kapni, ami segítene tovább lépni.
A kérdőívet itt találod:
https://goo.gl/forms/cjb2cxSV0URDb3Z03

A kérdésekre blogbejegyzések, hírlevelek, Facebook posztok formájában fogok választ adni, illetve beépítem őket a workshop tematikájába is.

A VÁLASZADÓK KÖZÖTT KISORSOLÁSRA KERÜL EGY BELÉPŐ A NOVEMBER 24-i ÉVTERVEZŐ2018 WORKSHOPRA.

Fontos!!!
A sorsoláson való részvételhez a kérdőív értelmes kitöltése, valamint egy érvényes email cím megadása szükséges. A kérdőív beküldésének határideje 2017. szeptember 13. A sorsolás eredménye 2017. szeptember 15-én az ÜMÉ Facebook oldalán kerül kihirdetésre. A nyertes emailben kerül értesítésre.
Kérlek oszd meg ezt a posztot, hogy a kérdőív minél több kisvállalkozóhoz eljusson, hogy több kérdés és hasznos bejegyzés szülessen.

Köszönöm előre is a segítséged!

Sánta Csaba
vállalkozás fejlesztő

Szólj hozzá!

Így lesz karakteres a vállalkozásod 4. rész

cartoon-1300083_1280_s.png

Miért hagynád, hogy a te vállalkozásod is a tucat cégek közé tartozzon, mikor tudatosan tehetsz azért, hogy megkülönböztethető legyen és mindenki pontosan tudja, hogy melyik cégről van szó, amikor a tiédet említik?

Ahhoz, hogy ez így legyen, alkotnod kell a vállalkozásodnak egy karaktert, amihez segítségül hívhatod az archetípusokat.

Az archetípus

Görög eredetű szó, jelentése őskép. Jung szerint az archetípus képi sémákat jelöl, amelyek közös motívumok a különböző területeken élő népek mitológiájában és a kollektív tudatalattiból eredeztethetők.

Az archetípusokat a világ bármelyik pontján felismerik az emberek. Egyszerűen bennünk élnek. Ezért vagyunk képesek hozzájuk kapcsolódni és azonosulni. Így sokkal könnyebb a vállalkozásodat felruházni olyan jellemzőkkel és olyan lépéseket tenni, hogy az ügyfelek felismerjék, kapcsolódjanak, azonosuljanak vele és a céged a szerepében maradjon.

Mi történik, ha nem tudatos a karakterválasztás?

Mindenki érzelmek alapján dönt. Ha a céged túl ellentmondásos, vagyis nem felel meg a hozzá illő karakternek, akkor az ügyfelek összezavarodnak, bizonytalanok lesznek és könnyen elpártolnak vagy ki sem alakul a kapcsolat, hiszen nincs meg az az érzelmi bizalom, ami a hűségükhöz szükséges.

Ez már a karaktereket bemutató sorozatom negyedik része. Az első részben az ártatlan, a hős és a jófiú karakterek jellemzőiről volt szó. A második részben a gondoskodó, az alkotó és a felfedező archetípusokkal ismerkedhettél meg. A harmadik részben a lázadó, a szerető és a varázsló típusokról olvashattál. Folytassuk a sort az utolsó 3 karakterrel.

Szólj hozzá!


alairaskep3.png

Sánta Csaba

üzleti modell építő, vállalkozásfejlesztő
A Megvalósítási Mentor Program megalkotója

Azért, hogy tartós üzleti sikereket érjenek el, személyre szabott tanácsadással, előadásokkal és tréningekkel segítem a magyar vállalkozókat cégük és saját maguk hatékony fejlesztésében.

Üzleti modell építés

Az üzleti modell TÉRKÉP a sikeres vállalkozás felépítéséhez, fejlesztéséhez! Tanuld meg a profi térkép elkészítésének módját, hogy a lehető leghamarabb eljuss a bőséget rejtő kincsesbányáig.

Hirdetés

INGYENES TUDÁSANYAG

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png