Kell-e minden célcsoportnak külön értékajánlat?

8389156395_775c59dc3e_k.jpgkép forrása: flickr

Ha több célcsoportot határoztál meg, akkor érdemes az értékajánlatodat is rászabni az egyes ügyfélcsoportokra, még akkor is, ha vannak átfedések, vagy összefüggések. Hiszen csak így tudsz olyan ellenállhatatlan ajánlatot adni nekik, amiért egyrészt hajlandóak fizetni, másrészt ilyenkor már nem az árra kell kihegyezd az értékesítési vagy marketing stratégiádat, hanem az ajánlatod értékére. Pl. te egy edző vagy, aki délelőttönként kismamáknak és nyugdíjasoknak tart tornát, délután pedig a diákoknak, este pedig azoknak, akik munkába járnak.

Természetes, hogy számukra ugyanaz lesz az értékajánlatod. Vagyis egy része, de mást kell átmozgatni egy nyugdíjasnál, egy kismamánál, vagy egy 8 órás irodai munkát végzőnél.

Tehát más problémák, más megoldások.

De akár lehet az is kérdés, hogy egyéni, kiscsoportos, vagy nagycsoportos foglalkozásokat tartasz.

Tehát azt tudom javasolni, hogy először döntsd el, hogy milyen ügyfélszegmenseket alakítasz ki, és utána speciálisan rájuk szabva rakd össze az értékajánlatodat, még akkor is, ha nagyon hasonló tartalmi elemek lesznek bennük. Ha ezt elvégezted, idővel ezek az értékajánlatok külön életet fognak élni. Fejlődni fognak, módosulni, bizonyos részek az egyiknél megmaradnak a másiknál kikopnak, és évek múlva már nem is fognak egymásra hasonlítani.

Ha viszont csak egy értékajánlatot hagytál volna, akkor azzal az eggyel kellene bűvészkedned, hogy az összes ügyfeled problémáját megold. Ilyenkor történik az, hogy bizonyos célcsoportok eltűnnek az ügyfélkörből, mert ők nem találnak megoldást nálunk.

Feladat:
Nézd meg az én aktuális értékajánlatomat, és írd meg hozzászólásban, hogy szerinted milyen típusú ügyfeleknek állítottam azt össze.

Figyelem! Van egy tipp játék is!
Ha pontosan eltalálod elsőként az értékajánlat árát, akkor ingyen tiéd az ajánlatom.
Erről igazán kár lenne lemaradnod!

Kíváncsi vagy, hogy milyen az én értékajánlatom, akkor gyere ide, nézd meg és játssz egyet!

Ha tetszett, oszd meg másokkal is, vagy lájkold a bejegyzést.

Várlak,

Sánta Csaba
üzleti modell építő

A hírlevél olvasók mindig hamarabb tudnak mindent, mint a blog vagy facebook követők. Ha te is hamarabb szeretnél értesülni a dolgaimról, akkor iratkozz fel a hírlevélre itt: HÍRLEVÉL

Kép forrása: flickr

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr85994552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

alairaskep3.png

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png