A lassú halakat megeszik, ugye?

fish-582695_1280.png

Még a kétezres évek előtt a világ üzleti életében az a mondás volt igaz, hogy a kis halakat megeszik a nagyhalak. Aztán amikor a kétezres évek elején főiskolára jártam, akkor a marketing tanárunk azt mondta, a világ megváltozott:

A GYORS HAL MEGESZI A LASSÚ HALAT

Ez ma is így van. Sőt! Az üzleti körülmények olyan gyorsan változnak, hogy ha képtelen egy cég alkalmazkodni a hónapról hónapra újraformálódó feltételekhez, akkor egyszerűen azt fogja észrevenni, hogy lehagyták, hogy jött egy új versenytárs, aki sikeresebb, mint ő. Azaz egy gyorsabb példány ellehetetleníti őt. Miért? Mert jobban és gyorsabban alkalmazkodott a piaci igényekhez, feltételekhez.

Te se szeretné lassú hal lenni, akit megesznek a gyors halak?
Akkor olvasd tovább a bejegyzést és tudd meg mit kell ezért tenned!

photo-1420819512286-90251e72c612.png

Olyan időket élünk, amikor a világ csak egy nagyon rövid távon kiszámítható.
A vállalkozásoknak muszáj állandóan fejleszteniük az üzleti modelljüket, különben veszteségessé válnak. Az üzleti játék szabályai megváltoztak. Új képességekre, új eszközökre és egy új gondolkodásmódra van szükség.
Üzleti tervet írni? Az már a múlt! Sok időbe telik, feltételezésekre épül, és sok benne felesleges mellébeszélés. A stratégiai megközelítés másként működik: sokkal gyorsabb, konkrétabb, megvalósíthatóbb és látványosabb.

Az üzleti modell vászonnal írd le a vállalkozásod

A vászon (canvas) segítségével könnyen láthatod, hogyan is néz ki a vállalkozásod üzleti modellje. Ezután már eljátszhatsz vele, újraformálhatod, tesztelheted. (Ezért használunk post-it-et.) Így válik számodra is lehetővé, hogy könnyen hozzáigazítsd a változó körülményekhez.

Mit tegyél, hogy gyors hal maradj?

1. Értsd meg az üzleti modelledet

vegetables-694307_1280.png

Milyen értéket adsz az ügyfeleidnek?
Hogyan csinálsz pénzt belőle?
Mik az erősségei és gyengeségei az üzleti modellednek?
Ennek a megjelenítésére való az üzleti modell vászon.

2. Tudd, hogy az ügyfél milyen problémáját oldod meg valójában

sedltunfrnugnh2lxtkq_14554993045_1ce7788ca8_o.png

A vevők termékre vagy szolgáltatásra vágynak?
Csak gondolj bele! Az Y generáció már nem akar birtokolni. Nekik a funkció a lényeg nem tárgy. Pl. ilyenek a közösségi szolgáltatások, pl. Budapesten a BuBi vagy az ÜBER vagy az AirBNB
Általában rengeteg feltételezésünk van az ügyfeleinkről, anélkül, hogy ellenőriztük volna őket. Kezdj el egy valódi beszélgetést az ügyfeleiddel és kérdezd meg őket, hogyan hozzál létre számukra értéket.

3. Ismerd meg, hogy milyen trendek vannak az iparágadban

photo-1430763474775-bd6e332eb415.png

A vásárlók viselkedése változik, ahogy a környezetük és a rájuk ható információk is változnak. Például ma már nem csak interneteznek, hanem tableten vagy mobilon teszik mindezt. Ma már nem csak boltban, hanem online is vásárolnak. Ma már nem csak ingyenes csalit vesznek meg, hanem ha 5 ismerősük lájkolja az adott szolgáltatást, akkor bátran ők is megveszik azt. És ma már kevesebb, mint 5 másodperced van arra, hogy a weboldalad megnyerje őket.
Mi a legfontosabb változás a te cégeddel kapcsolatban? Felkészültél már a jövőre?
Nézz körül az iparágadban és légy felkészült!

4. Határozz meg egy tiszta és méltó jövőképet

great-white-shark-398276_1280.png

A stratégia nem más, mint döntéseket hozni. Vállalkozóként egy győztes mentalitásra van szükséged és tudnod kell, hogy hova akarst eljutni, mit akarsz kihozni a cégedből. Tudnod kell, hogy mit fogsz tenni, és mit nem fogsz tenni. Neked kell eldöntened!
És tedd láthatóvá mindenki számára a szervezeten belül, hogy megértsék merre haladtok tovább! Erre is jó a vászon!

5. Tanulj más üzleti modellekből és próbálj ki új dolgokat

photo-1416138645715-930585fe4ce2.png

Nem kell feltétlenül nekünk feltalálni a kereket. Tanulj más sikeres üzleti modellekből akár a saját piacodról akár máshonnan. Hogyan módosulna az üzleti modelled, ha úgy működne, mint az Apple vagy a Google?
Ezután tesztelned kell: csak akkor van egy ötletnek értéke, ha azt az ügyfelekkel is letesztelted. Hiszen végül úgyis az ügyfél dönt.

6. Már készíted a következő modelledet?

photo-1428542170253-0d2f063e92c2.png

Nincs olyan, hogy legjobb modell. Ez az egész attól függ, hogy milyen döntést hozol, mint vállalkozó. Légy felkészült, így képes leszel gyorsan mozogni. Ne ragadj le egy üzleti modellnél, hanem legyenek mindig különböző irányok a tarsolyodban.

Te mit teszel még azért, hogy ne veszíts a sebességedből és megmaradj a gyors halak táborában?

Írd meg véleményedet, gondolatodat a hozzászólásoknál!

 

Fotók: pixabay.com, unsplash.com

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr757709720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.08.17. 09:31:46

Maradok inkább horgász.
Lassú, de biztos.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png