3 haladó típusú értékajánlat

 toy-ducks-535335_1280.jpg

Az értékajánlat olyan termékekből és szolgáltatásokból álló a csomag, amit egy vállalkozás kínál az ügyfelei problémájának megoldására.

Léteznek alap értékajánlatok (pl. mennyiségi kínálat, minőségi kínálat, legolcsóbb, egyszeri, határidős, könnyebb életet adó) és léteznek haladó értékajánlatok. Ebben a posztban 3 ilyet mutatok meg neked:

1. Egyéni igények kiszolgálása

Egyre erősebb az ügyfelekben az az igény, hogy még akkor is figyelembe vegyék az ő egyéni igényeit, amikor tömegtermékekről van szó.

Így, ha te képes vagy beépíteni a szolgáltatásaidba az egyéni igények kiszolgálását, egyre többen fognak téged keresni, hiszen az igény már megjelent, már csak ki kell elégíteni.

Figyelj oda, hogy milyen egyéni igényeik lehetnek az ügyfeleidnek. Ez óriási hozzáadott értékkel bír számukra, amiért hajlandóak többet megtenni. Akár többet várni vagy fizetni.

2. Feladat elvégzése az ügyfél helyett

Ez akkor fordul elő, amikor magas szaktudást igénylő termékeket nyújtasz, vagy épp olyan bonyolult folyamatok kapcsolódnak hozzá, hogy a vevő elbizonytalanodik azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán megvásárolja-e.

Ekkor az egy jó stratégia tud lenni, ha a vásárlás előtt, alatt vagy után nem hagyod magára az ügyfelet és olyan szolgáltatásokat nyújtasz neki, amit bár lehet, hogy ő is el tudna végezni, hasznosabb és megnyugtatóbb számára, ha azt te végzed el.
Pl. a Xerox a fénymásolóit saját kihelyezett szakembereivel kezelteti és szervizelteti, és erre a vevőnek nem kell külön szakembereket alkalmaznia.

3. Státusz

Az ember társas lény, tehát törekszik arra, hogy valahova tartozzon, ahol jól érzi magát, ahol hasonló gondolkodású és értékrendű emberekkel találkozhat. Ez megmutatkozhat abban is, hogy éppen milyen étterembe jár, vagy milyen ruhát visel, milyen autót vezet, vagy milyen iskolát végzett, de az is számíthat, hogy milyen órát visel, vagy milyen telefonja van.

Ezzel azt is el lehet érni, hogy egyrészt erősen ragaszkodjon a termékedhez, szolgáltatásodhoz, vagyis nehezen fogja lecserélni, mert továbbra is ahhoz a csoporthoz akar tartozni, ami a státuszt jelenti számára, másrészt az erős pozitív érzelmek miatt másokat is arra fog buzdítani, hogy lépjenek be abba a csoportba, ahová ő is tartozik.

Tehát elvégzi helyetted a marketing és az értékesítesi feladatok egy részét.

Szólj hozzá, írd meg a véleményedet a hozzászólásoknál.

Tetszett a bejegyzés? Nyomj egy lájkot!

Ez a bejegyzés a decemberi 31-napos KIHÍVÁS keretén belül született. Amennyiben neked is van kérdésed az üzleti modell építéssel kapcsolatban és választ szeretnél kapni rá decemberben, írd meg a hozzászólásoknál vagy az info@uzletimodellek.hu címre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr578213804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png