Az előző részben a jó üzleti modellhez szükséges tényezőket vettem sorba.
Beszéltem
- a tudás forrásairól,
- az eszközökről
- a célokról és
- a csapat fontosságáról.
Itt emelném ki és ajánlom a figyelmedbe a legjobb csapat lehetőségét.
Ugyanis 2016. október 28-án üzleti modell építés workshopot fogok tartani.
Erről minden részletet megtalálsz az oktatas.uzletimodellek.hu/workshop oldalon.
A jelentkezési határidő 2016. október 20.
De ha kedvezményesen akarsz jönni, akkor jelentkezz október 16-ig, mert 15.000 Ft kedvezményt fogsz kapni a részvételi díjból és 3 bónusz is jár a jelentkezőknek. Ha nem akarsz lemaradni, akkor jelentkezz még ma.
Ebben a részben az üzleti tervezési hibákkal foglalkozom.
A legtöbb vállalkozó minimálisan tervezi meg a vállalkozását.
Ennek több oka is van:
1. Nem tudja hogy kell
2. Nincs rá ideje
3. Feleslegesnek tartja
4. Nagyon sokan attól félnek, hogy rossz tervet állítanak össze
Mi történik ha nem terveznek a vállalkozók?
1. Rosszul osztják be az idejüket!
Mindig rohannak. Halomban áll a papír az asztalukon. A fontos családi eseményekre csak késve érkezik, vagy el kell rohanniuk, sokszor csak azt észlelik, hogy egy munkatárs kilép mindenféle előzmény nélkül. És sok esetben az igazán lényeges feladataikkal nem haladnak. És a pihenésre sem jut idejük.
2. Az erőforrásaik kapacitását nem használják ki
Egy jó terv segítségével jobban lehet szervezni a munkát. Jobban lehet a beruházásokat beosztani. Könnyebb a különböző karbantartásokat, takarításokat vagy cseréket elvégezni. Előre lehet kalkulálni, hogy milyen raktárkészeltre van szükség. A munkatársak oktatása vagy az ügyfelek menedzselése is könnyebb.
3.Nem tudnak fókuszálni
A terv hiánya folyamatos tűzoltáshoz vezet. Éppen ezért a vállalkozók nagyon nehezen tudnak fókuszálni. Pedig pont ez kellene ahhoz, hogy igazán kiemelkedő eredményeket tudjanak elérni.
A koncentráció segítségével képesek lennének meglátni azokat a lehetőségeket, amik mellett elmennek, amikre nem gondolnak a versenytársak.
4. Nehezen és hosszadalmasan hoznak döntést
Mivel nem látják át a vállalkozásuk alakulását, nem tudják, hogy fél év múlva vagy 1 év múlva mi fog a vállalkozásban történni, így jelentős döntéseket nem tudnak meghozni. Csak halogatnak és aztán elmúlik a lehetőség. Vagy hirtelen hoznak meg olyan döntést, ami egyáltalán nincs összhangban a vállalkozás céljaival.
5. Sokkal kisebb eredményeik vannak
A fentiekből egyértelműen következik ez. Az a vállalkozó, amelyik nem jól osztja be az idejét, amelyik nem bánik megfelelően az erőforrásaival, amelyik nem tud fókuszálni, és nem tud dönteni, annak az eredményei sem lesznek kiemelkedőek.
Ezért fontos, hogy terveket készíts.
A tervezést is lehet jól csinálni és rosszul csinálni.
Ha te sem akarod rosszul csinálni a tervezést, akkor érdemes megismerned a gyakori tervezési hibákat.
Összegyűjtöttem a 12 legtipikusabb tervezési hibát, amit a kisvállalkozók elkövetnek.
Erről bővebben a legújabb tudásanyagban tudsz olvasni, amiből kiderül, hogy
- milyen hosszúságú legyen egy terv
- hol kell készíteni a tervet
- mit kell tegyél, ha egyedül nem tudod összeállítani a terveket
- mennyire legyen rugalmas egy terv
- mire figyelj a célok meghatározásánál
- mit tegyél, ha kész a terved
Töltsd le ingyen ezt a tudásanyagot az oktatas.uzletimodellek.hu/12hiba oldalról.
A letöltők egy további meglepetésben fognak részesülni.
Figyeld a jövőheti epizódot is, amiben azt mutatom meg, hogyan érdemes felkészülni a tervezésre.
Kérlek, jelezd felém, hogy tetszett ez a rész.
Nyomj egy lájkot, írj hozzászólást, vagy oszd meg másokkal.
Várlak jövőhéten is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.