Nézd meg, melyik igaz rád leginkább az alábbi állítások közül!
#1 ALAPSZINT
- Az ügyfelek azt kapják, amivel rendelkezel, amit tudsz adni
- 1 esetleg 2 dologból származik a céged bevétele
- Vásárlás után nem tudod, hogy mi történik az ügyfeleiddel
- A vállalkozásod erőforrásait (időt, pénz, energiát) elsősorban az új ügyfelek szerzésére fordítod
- Nem egy komplett rendszerben működik a vállalkozásod
- Nem tudod, hogy melyik tevékenység milyen megtérüléssel működik a vállalkozásban
- Minden lehetőséget megragadsz, amivel növelni tudod a bevételt
- Azt csinálod, amit a konkurencia -> egyszerűen lemásolod
#2 FEJLŐDŐ SZINT
- Azt adod az ügyfeleidnek, amiről azt sejted, hogy szükségük lehet rá
- Több bevételi forrással is rendelkezik a vállalkozásod
- Vásárlás után néha végzel utánkövetést
- A vállalkozás erőforrásait fejlesztésre, a meglévő ügyfelek újrakiszolgálására fordítod elsősorban
- Látsz már bizonyos összefüggéseket a vállalkozásodon belül
- Pontosan tudod, hogy melyik tevékenység milyen megtérüléssel működik a vállalkozásodban
- Tudatosan választasz a lehetőségek közül és ami nem a céljaid irányába mutat, azt visszautasítod
- Mersz más lenni, mint a konkurencia, mersz saját, egyedi megoldásokat alkalmazni az ügyfelek kiszolgálásában, az értékajánlatodban, az árazásban
#3 PROFI SZINT
- Különleges, egyedi, ügyfelekből kiinduló értékajánlatod van, minden egyes célpiacodra külön-külön
- A konkurencia másol, de te már 3 lépéssel előttük jársz, ezért nem követed, hanem diktálod a piaci trendeket
- Passzív és/vagy előfizetői bevétellel rendelkezik a vállalkozásod
- Könnyen tud a vállalkozásod terjeszkedni
- Teljesen átlátod és uralod a vállalkozásodat
- Pontosan méred a vállalkozásod teljesítményét
- A lehetőségeket proaktívan megteremted
Nos, hol tart a vállalkozásod?
Sokan megelégszenek az első szinttel is, mert nem tudják, vagy nem akarják bevállalni a növekedéshez kapcsolódó feladatokat. Van, aki úgy gondolja, hogy ahova eljutott ösztönösen, az is megfelelő és a jövőben sem kell több tudás az "életben maradáshoz".
Valójában azzal, ha eljutsz a profi szintre:
olyan lehetőséget teremtesz meg magadnak és a családodnak, amivel generációkon keresztül képes értéket teremteni és még több ember életére tud pozitív hatással lenni.
Mi másért vállalkoznánk?!
Van egy jó ötleted: miért várakoznál?
Van egy jó vállalkozásod: miért ne lehetne országos vagy nemzetközi szintű?
Miért ne válhatnál szakemberből tudatos, kapitalista vállalkozóvá?
Miért ne lehente még nagyobb hatásod a piacodra?
Ha úgy gondolod az, amit csinálsz különleges, időt pénzt és tudást fektettél bele, miért ne sokszoroznád meg az eredményeidet?
De onnan is nézhetnénk, hogy miért hagyod, hogy az ügyfeleid a konkurencia fantáziátlan, silány, egyhangú megoldásait vásárolja meg a tiéd helyett?
Juss el a legmagasabb szintre a vállalkozásod üzleti modelljében itt »
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.