Ezúttal egy újabb kihagyhatatlan könyvet ajánlok a figyelmetekbe.
Ismeritek a McDonald's éttermeket? Tudod, hogy miért lehet elérni azt, hogy ugyanazt a szendvicset és kiszolgálást kapd Párizsban, Hongkongban és Békéscsabán?
Oké ez egy amerikai példa. És a Magyar Posta? Szerinted hogyan lehet, hogy ugyanazt a szolgáltatást tudja nyújtani a posta Baján, Szegeden és Nyíregyházán?
A titok a rendszerekben és a tervezésben van. A könyv segítségével a vállalkozásodra nem úgy tekintesz, mint egy cégre, hanem egy termékre. Vagyis amikor a cégedet fejleszted, akkor egy terméket fejlesztesz.
Mivel egy céget nem csak azért lehet létrehozni, hogy egy helyen egy helyi piacot szolgáljon ki, hanem akár több helyen több piacon is hasznos szolgáltatást tudjon nyújtani. Vagyis ha stabil rendszert építesz, akkor többszörözheted a cégedet, vagy épp el is tudod adni.
De ha nem akarsz ilyen nagyban gondolkodni, az még neked is igen fontos lehet, hogy nélküled is egy működőképes vállalkozásod legyen.
Sőt, ha megfelelő rendszered van, akkor nem gond beilleszteni egy új alkalmazottat, vagy épp átadni egy feladatot másnak.
A könyv segítségével meghatározhatod a:
- stratégiai célodat
- szervezetstratégiádat
- menedzsmentstratégiádat
- emberstratégiádat
- marketingstratégiádat
- rendszerstratégiádat
Van neked ilyen? Szeretnél? Akkor olvasd el ezt a könyvet! Hidd le nagyon megéri!
A könyvet Michael E. Gerber írta.
Megvásárolhatod az alábbi linken:
http://www.bagolyvar.hu/webshop/product/a-vallalkozas-mitosza,000009.html
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.