5 ok, amiért igen jól kell ismernünk a konkurenciát

Amikor elkezdünk dolgozni egy üzleti modellen, érdemes megvizsgálni, hogy az ötletünk milyen közegben fog megvalósulni. Az egyik legfontosabb tényező, amit a környezetünkből ismerni kell, azok a versenytársak.

A versenytársakra nem haragudni kell, hanem örülni nekik. Hiszen sokkal jobb, hogy vannak nekünk, mintha nem lennének. Van is rá öt okom, nézzük mik ezek:


1. Egyrészt ők sarkallnak minket arra, hogy napról napra egyre jobbak és jobbak legyünk

versenyautók.jpgBojár Gábor mesélte az egyik előadásán, hogy azért vitte ki a Graphisoft-ot nemzetközi  piacra, mert itthon nem volt versenytársa, így nem volt számukra perspektíva és kihívás.

Nézd meg, hogy mit csinál, hol tart a te versenytársad, és nézd meg, hogy miben jobb, mint te, miben tud sarkallni arra, hogy legyőzd. Kiszolgálási idő? A projektek száma? A haszonkulcsa? A kommunikációja? A kapcsolatai? Az ismertsége?

Csinálhatod azt is, hogy megkeresed, most miben vagy a leggyengébb, és keresel egy olyan versenytársat, aki jobb ebben nálad. Határozd el, hogy utol fogod érni, így dolgozz nap, mint nap azon, hogy olyanná váljál azon a területen, mint ő, vagy még jobbá!

2. Másrészt az ő hibáikból és sikereikből is tanulhatunk

kutyák.jpgMiért kéne minden hibás utat nekünk végigjárni? Hibázzák csak ki szépen magukat, így nekünk már nem kell azokat elkövetnünk. Persze csak akkor jó ez a stratégia, ha folyamatosan hajlandóak vagyunk megfigyelni őket, mert az időről időre végzett megfigyelés apró részleteken való elsiklást eredményezi, így lemaradunk a lényeges fordulatokról.

A folyamatos megfigyelés azért is hasznos, mert ha sikerrel járnak, azonnal tudunk reagálni, és nem maradunk le mögöttük.

Te mindig csak a versenytársak sikereire figyelsz? Pedig a kudarcaiból is sokat tanulhatsz. Tudod egyáltalán, mikor és hogyan döntöttek rosszul?

3. Harmadrészt bizonyos esetben kisegíthetjük vagy támogathatjuk egymást

2fbdb95e711575e2142abf9888ea513e.jpg

Kapacitásbeli hiányunk van, de közösen egy olyan projektet tudunk elvállalni, amit egyedül képtelenek lennénk határidőre teljesíteni. Ilyenkor mit csinálsz? Visszamondod a melót, mert attól félsz, hogy a versenytársad megpróbál jobb kapcsolatot kialakítani a megrendelővel és legközelebb már tőle fog rendelni? A félelmed jogos. Azonban a megoldás nem az, hogy visszamondod a megrendelést. A megoldás az, ha jobban törődsz az ügyféllel, mint a versenytársad.

Sok esetben közösen kell fellépnünk az iparágunk védelmében. Ez az a szituáció, amikor megjelenik a közös ellenség. Viszont, ha ekkor nem állítjuk félre azt a bizonyos egót, könnyen mindkettőnk érdekei sérülhetnek.

4. Negyedrészt, ha jól ismerjük őket, akkor tudjuk, hogy miben tudunk különbözni tőlük

hegedű.jpg

Az ügyfelek ma már hatalmas kínálatból választanak. Ha mi is ugyanolyanok vagyunk, mint a versenytársunk, akkor vajon mi alapján fognak biztosan minket választani. Semmi kiszámíthatóság nem jelenik meg, pedig a vállalkozások hosszútávú működéséhez legalább minimális kiszámíthatóság kell. Ezt úgy tudjuk megoldani, ha feltérképezzük, hogy mit hogyan csinálnak, és mi miben tudunk mások lenni, mint a versenytársaink. Lásd az Apple példáját. Mikor mindenki a külön szoftver, külön hardver megoldásra esküdött, Jobs akkor is megszállottan ragaszkodott az egységes rendszerhez. Ez is egy olyan eltérő tulajdonság, amitől a fogyasztói éppen az Apple termékeit választják.

5. Ötödrészt tisztába kerülhetünk, hogy mennyi a vadász az adott fókapiacon, vagyis kikkel kell osztoznunk

56743616140d03f62fb8f1c27dd98efb.jpg

Ha nem tudod pontosan, hogy kik azok, akik ugyanúgy azokat az igényeket akarják kielégíteni, mint te, akkor belevághatsz olyan fejlesztésbe, ami a piac túltelítettsége miatt eleve kudarcra van ítélve.
Ilyenkor jön az a kérdés, hogy mi az a terület, ahol kevés a vadász, vagy nincs is. Ennek a problémának a megoldásáról szól a Kék óceán stratégia könyv.

Most jön az a kérdés, hogy kinek van erre ideje?
Talán nem ez a jó kérdés. Hanem az, hogy fontos-e nekem a versenytársak ismerete vagy sem? Tudnak-e olyan hasznos és értékes információkat szolgáltatni, ami segíti az előrejutásomat?
Ha megérted, hogy miért van számodra értéke, akkor lesz rá időd is.

 

 

És ne feledd:

"Bármely új stratégia vagy készség valódi értéke egyenes arányban van a felhasználás gyakoriságával." - Anthony Robbins

 

Kérlek, írd meg a hozzászólásoknál a véleményed!

Köszönöm!

 

A képek forrásai sorrendben: pinterest, pinterest, pinterest, pinterest, pinterest

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr365815508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2014.02.17. 19:01:12

azzal sem árt tisztában lenni, hogy a hazai placcon, a legnagyobb konkurensed 10 esetből 11-szer, nem a versenytársad!

- hanem a fel nem ismert probléma
- a szomszéd Pistike...

Ahogy a mozinak sem a mozi a konkurense, hanem a tv, a könyv, a szex, a net, bowling szalon... -tudnád folytatni! ;)

ggaborx 2014.02.17. 19:36:48

Ez mind szép és jó, tankönyvbe illő fejezet.
Magyarországon viszont a legtöbb esetben a konkurenciának:

- Megfelelő kapcsolatai vannak az aktuális kormánynál, így minden pályázatot zsebre is tesz.

- Megfelelő kapcsolatai vannak az aktuális kormánynál, így olyan beruházási és fejlesztési hitelekhez jut valós fedezet nélkül, melyekről te egész életedben legfeljebb csak álmodozni fogsz.

- Megfelelő kapcsolatai vannak az aktuális kormánynál, így ha neked sikereid vannak, egyszerűen hoznak egy törvényt, hogy innentől neki menjen a buli.

- Megfelelő kapcsolatai vannak az aktuális kormánynál, így ő nem fizeti be azokat a horribilis adóterheket amik téged tönkretesznek, hiszen ellenőrzéstől nem kell tartania.

A fentiek ellenére egyetértek a posztban foglaltakkal, te pont a fentiek miatt csak nemzetközi, illetve internet alapú vállalkozások esetén tartom érdekesnek. Klasszikus értelemben vett vállalkozás esetén ebben az országban leginkább azt kell megnézned, hogy a konkurencia kinek a kije, illetve kit és milyen szinten ismer. Ha ezen a vonalon fel tudod venni a kesztyűt, akkor hajrá! Egyéb esetben mindenképpen mérelegeld, hogy potenciálisan kinek a köreit zavarhatod a saját vállalkozásoddal?

Üzleti modell építés · http://www.uzletimodellek.hu 2014.02.17. 19:46:45

@vallakozasiotletek.com:
igen, egy pont után már más a konkurencia

@ggaborx: A kapcsolati rendszer valóban fontos. Azonban ne feledjük, hogy az aktuális kormány pont attól tud aktuális lenni, hogy változhat.

ggaborx 2014.02.17. 19:48:54

@Csaba Sánta: Változhat... :) Csak történne már meg végre több év után, hogy bármely szabadon választott kormány alatt nem igazak a fentiek. Nem hiszem, hogy én ezt még megélem...

Phteven 2014.02.17. 21:40:48

@ggaborx: ...és ezzel meg is érkeztünk a mai magyar valóságba.

Azt esetleg még hozzá lehetne tenni az általad felsoroltakhoz, hogy:
- Megfelelő kapcsolatai vannak az aktuális kormánynál, így ő zokszó nélkül fizeti ki a pofátlan kenőpénzeket. (Ezt sajnos a saját cégemnél tapasztalom. A konkurenseink drágábban, rosszabb minőségben dolgoznak mint mi. Minden vevőmhöz bepofátlankodtak, ahol a vezetőt nem tudták megkenni, ott az alatta levőket kenték meg. Szándékos rongálás is előfordult, csak hogy aláássák a becsületünket. Sajnos társadalmilag és pénzügyileg is olyan szinten vagyunk, hogy a részünkről kenőpénz felkínálása egyenlő lenne az öngyilkossággal.)

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása