Könyvajánló - Az érvényesülés művészete

Iszonyatosan gyorsan változik a világunk. Ebben a gyors változásban jó lenne néhány biztos pont, amivel el lehet indulni ebben a vállalkozói világban. Most azokról az elvekről szóló könyvet mutatom be, amiknek az elsajátítását igazoló diplomát Warren Buffet is büszkén, bekeretezve tartja az irodájában, sőt Lee Iacocca is ezeknek köszönheti sikereit.

Egy 1936-ban íródott könyv el tud minket kalauzolni a siker alapjaihoz.
Ha üzletet akarsz, mindenképp kapcsolatba kell kerüljél a környezeteddel. Ügyintézők, ügyvéd, könyvelő, beszállítók, vevők. Az emberi kapcsolataink minősége nagymértékben meghatározza üzleti sikereinket.
Persze mindenkinek van valamennyi jártassága abban, hogy kezelje, irányítsa a kapcsolatait. De vajon elég a szüleinktől kapott ismeret és tudás? Elég az iskolai, munkahelyi kapcsolatokból szerzett tapasztalat? Azt gondolom, hogy sokkal tudatosabbnak kell lenni.

Ebben segít ez a könyv. Címe - SIKERKALAUZ.
Annak is az első kötete, melynek alcíme:
HOGYAN SZEREZZÜNK BARÁTOKAT, HOGYAN BÁNJUNK AZ EMBEREKKEL?
Dale Carnagie írta 1888. november 24-én született amerikai író, előadó. Már iskolai tanulmányai során jó szónoknak tűnt, később pedig úgy határozott, hogy a színészet helyett nyilvános beszédet fog tanítani. Hamar nemzetközileg elismertté és keresetté vált, ma már az által létrehozott tréning szervezet világszintűvé vált.

A könyv célja, hogy segítse olvasóját a benne szunnyadó képességeket felfedezni, kialakítani és kiaknázni, hiszen nem elég szépen beszélni szükség van az érvényesülésre is

hogyan szerezzünk.jpgAngolszász módszerrel és közvetlen stílusával könnyen átolvasható könyv. A benne lévő tartalom elsajátítása pedig komoly munkát igényel.

Az író maga foglalja össze a könyv hasznát 12 pontban. Íme:

1. Kizökkent régi szellemi beidegződéseidből. Új gondolatokat, új ötleteket, új becsvágyat ébreszt.
2. Könnyen és gyorsan szerzel barátokat.
3. Nő a népszerűséged.
4. Magad mellé állítod az embereket.
5. Nő a befolyásod, tekintélyed és kezdeményezőkészséged.
6. Új ügyfeleket, új vevőket szerzel.
7. Emeli a jövedelmed.
8. Jobb kereskedővé és jobb irányítóvá válsz.
9. Megérted mások problémáit, elkerülöd a meddő vitát, emberi kapcsolataid kellemesek és zökkenőmentesek lesznek.
10. Jobb előadó és szórakoztató társalgó leszel.
11. Rájössz, hol kell ügyes pszichológiai fogást bevetned a mindennapi munkádban.
12. Magaddal tudod ragadni munkatársaidat.

A lényegi rész előtt segít abban is, hogy hogyan is használjuk a könyvét. Milyen szabályokat érdemes betartanunk ahhoz, hogy a legnagyobb eredményt érjük el. Mindenre odafigyel és mindenben segít. Hogyan olvassuk, hogyan dolgozzuk fel és milyen hozzáállással forgassuk a könyvet.

Első téma az emberi kapcsolatokban segít, hogyan viszonyuljunk az emberekhez. Vagyis megmutatja, hogy az ítéletmentesség és az emberekre való odafigyelés sokkal hatásosabb, mint ha csak a saját belső megrögződéseink által vizsgálnánk őket. Ne sértegessük őket, mert az olyan, mintha felrúgnánk egy méhkast. Persze, hogy visszatámadnak. Sőt ha igazán jó kapcsolatot akarunk, akkor ne fukarkodjunk az őszinte elismerések adásában, hiszen melyikőnk nem szeretné ezt. Azonban mit szoktunk tenni? Ha rendbe mennek a dolgok azt természetesnek vesszük, és ha probléma van, akkor pedig idegesek, feszültek vagyunk és ez az az érzelmi állapot, ami nem igazán kedvez a jó emberi kapcsolatoknak. Milyen jó is az, amikor nem nekem kell győzködni a környezetemet, hanem ők akarják elvégezni, amit kérek tőlük. Ezt csak úgy tudod elérni, ha mohó tettvágyat ébresztesz bennünk, mint mikor a kisgyerek nem akar enni, de megtaláljuk a módját arra, hogy olyat egyen meg, amit előtte nem akart.

Ki ne szeretne népszerű lenni, hiszen az jó tesz a cégünknek. Oké, de hogy is lehet ezt tudatosan elérni? Ennek hat módját ismerhetjük meg a könyvben. Mit lehetne tenni, hogy mások jobban odafigyeljenek ránk? Talán, ha mi is odafigyelnénk rá? De nem mindegy, hogy hogyan, milyen belső magatartással tesszük mindezt, hiszen ha csak úgy teszünk "mintha", nem elég. Belső állapotot kell létrehozni. Szóval, ha mi nem figyelünk oda rájuk, ők soha nem fognak odafigyelni ránk. Így pedig nehezem érhetjük el azt, hogy szívesen lássanak mindenhol. De megtanulhatjuk azt is a könyvből, hogy hogyan keltsünk jó benyomást a környezetünkben. Egy teljesen egyszerű módszer, ami semmibe nem kerül, de sokat ad. Gazdagabbá teszi azokat, akik kapják, de mégsem juttatja koldusbotra azokat, akik adják. Amikor pedig beszélnünk kell vannak dolgok, amiket ha nem teszünk meg, bajba jutunk. Gondoljunk csak bele miért van az, hogy több fülünk van, mint szánk? Talán többet kellene hallgatnunk? Persze fontos, hogy amikor kinyitjuk a szánkat, akkor értelmes és a másikat is érdeklő témáról beszéljünk, mert hamar hátat fog fordítani nekünk, és úgy érzi majd, hogy ő számunkra nem fontos.

Minél többen állnak mellettünk és támogatnak, annál könnyebb céljainkat elérni. Ehhez az kell, hogy megnyerjük az embereket a saját elképzeléseinknek. Fontos, hogy elkerüljük a vitákat, ennek módszereiről olvashatunk a könyvben. Talán a leggyakoribb oka a veszekedéseknek, ha a másiknak ellentmondunk, sőt, ha egyenesen azt állítjuk, hogy tévedett. Ezt mi sem szeretjük, akkor miért tennénk másokkal? És mit kell csinálni, ha mi tévedtünk? Elmondjuk vagy ne mondjuk? Carnagie úr segít nekünk ebben. Ahogy abban is, hogy hogyan legyünk barátságosak és ezt a másik is érezze. A célunk elérésénél - vagyis, hogy a másikat magunk mellé állítsuk - fontos szempont, hogy ne ragaszkodjunk csak a saját szemszögünkhöz, hanem képesek legyünk a másik szemszögéből megnézni a helyzetet, persze erre is van módszere az írónak. Így már megismerhetjük azt is, hogy milyen érzelmek motiválják az adott illetőt, tehát úgy kell tudnunk szemléltetni a saját ötleteinket, hogy közben hatunk az ő érzelmeire is. Sokszor ez a kimozdító érzelem, ha a másikat kihívás elé állítjuk, vagyis megszületik benne a vágy, hogy neki ezt meg kell tennie. Így máris az ügyünk mellé állítottuk. Egyszerű? Nem hinném. Ezért érdemes tanulmányozni sokszor ezt a könyvet.

Sokszor szoktak megsértődni a környezetedben azért, mert próbálod őket meggyőzni az igazadról? Aztán persze kudarcként éled meg az egészet. Sőt, ha beigazolódik, hogy igazad volt senki nem is ismeri el. Nos van 9 módszer, ami abban segít, hogyan változtasd meg a környezetedet. Mindenképp meg kell próbálnod visszafognod magad, és egyből a másikra hangolódni, és róla beszélni. Aztán beszélhettek a problémáról is, de ne a kettőtök kontextusában, vagy beszélhetsz saját magad negatív tulajdonságairól. De még ekkor sem szabad győzködni, inkább csak kérdezni. Inkább tovább dicsérj, és emelkedj felül a kisebb problémákon. Sőt inkább előlegezd meg a bizalmadat és bátorítsd őt, hogy tudod, hogy meg tudja neked csinálni, amit kérsz. Így el tudod akár azt is érni, hogy a másik ember boldogan tegye azt, amit te kívánsz.

Jó lenne néha jobban érvényesíteni az akaratunkat. Jobban hallatni a hangunkat. Igen ám, de mi van, ha visszafelé sül el a dolog, és még annyit sem tudunk kihozni a szituációból, mint ahol most tartunk. Nos a könyv egyes fejezetei, a bennük foglalt példa történetek, és szituációk mind mind megmutatják, hogy sokkal fontosabb a másikra figyelni, mint saját magunkra. Lehet, hogy először furcsának tűnik a dolog, de akkor lehetünk sikeresek, ha segítünk a másiknak is sikeressé válni.

Nagyon alap könyv, nagyon érdemes elolvasni. Gondoljunk csak bele egy reklamáció lekezelése, egy alkalmazott motiválása, egy nehéz ügyfél meggyőzése, mind mind olyan napi kihívás egy vállalkozó életében, amiket ezen ismeretek nélkül nagyon nehezen tud ösztönösen megoldani. De minek kellene ösztönösen megoldani, ha van módszer, ami segíthet?

A könyv legújabb kiadása a Bagolyvár kiadó gondozásában jelent meg. 

Tőlük meg is tudod rendelni: Hogyan szerezzünk barátokat és befolyásoljuk az embereket - Sikerkalauz 1.

Létezik a HVG kiadásában egy modern verzió, ami a digitális korra aktualizálja Carnegie tanításait.

Egyébként a Sikerkalauz 2. az aggódás megszüntetésének technikáit mutatja be, a Sikerkalauz 3. pedig a hatásos beszéd módszereit dolgozza fel.

Jó olvasást kívánok,

Sánta Csaba
LÜMÉ

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr895456473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása