Ebben a bejegyzésben arról az egyik legnagyobb hibáról olvashatsz, amit az üzleti modell kialakítása során szoktak elkövetni a vállalkozók. Rengeteg problémát, és bonyodalmat okoz az, amikor a cégvezető összekeveri az áru kínálatát az értékajánlatával. Hogy mi a kettő közötti különbség? Olvasd tovább a bejegyzést és kiderül. Kattints a "Tovább olvasom" gombra!
Az áru = termék vagy szolgáltatás, amit a vállalkozás állít elő, forgalmaz, nyújt. Ezt kínálja a vevőknek, hogy megoldja azok fájdalmas problémáit, vagy valamilyen értéket biztosítson számukra.
Az értékajánlat egy marketing üzenet, amiben bemutatja a cég a vevőnek az áru jellemzőit és előnyeit, hogy megértsék a termékben rejlő értékeket, és ösztönözzék őket a vásárlásra. Az ideális értékajánlat tömör és választásra bírja a vevőket.
Az áru nem értékajánlat, de annak egy része. Vannak olyan esetek, amikor az értékajánlatunk akár többféle termékből, terméktípusból, vagy kiegészítő termék áll. Vagy nem csupán szolgáltatást végzünk, hanem kiegészítő termékek és szolgáltatásokból áll össze a teljes értékajánlatunk.
Az, hogy az üzleti modellünkben milyen részletességgel tüntetjük fel az értékajánlatunkat, attól függ, hogy milyen célból vázoljuk fel a modellünket. Ha a fókuszunk inkább a bevételekre vagy az erőforrásokra fókuszál, akkor akár egyetlen post-it-tel is jelölhetjük. Ha például több mint 60 terméket forgalmazunk, akkor sem jelöljük 60 különböző cetlivel a termékeket.
Azonban, ha a különböző termékekhez fűződő összekapcsolódásokat, összefüggéseket is szeretnénk látni, akkor érdemes külön színekkel jelölni az egyes részeket. Jó megoldás lehet ilyenkor termékcsoportokat alkotni, vagy olyan kategóriákat, amik azonos problémákat oldanak meg, vagy igényeket elégítenek ki.
Ha nem az egész vállalkozás modelljét vázoljuk fel, csak egy termékre vagyunk kíváncsiak, akkor már akár részletesen is megjeleníthetjük az értékajánlatot. Ezt akár az összes termékre megcsinálhatjuk. És a végén lesz több, mint 60 különböző üzleti modellünk.
Többet is szeretnél tudni az üzleti modell építésről?
Kattint ide és tudd meg,
hogyan lehet a leggyorsabban elsajátítani
az Üzleti Modell Építés Alapjait!
Fényképek forrása: pixabay.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.