Az előző részben az üzleti tervezés hibáiról volt szó. Megmutattam, hogy mi az oka, hogy a vállalkozók nem terveznek és azt is részleteztem, hogy milyen következményei vannak mindennek.
1. Rosszul osztják be az idejüket
2. Nem használják ki megfelelően az erőforrásaikat
3. Nem tudnak fókuszálni
4. Rossz üzleti döntéseket hoznak
5. Nem tudják kihozni a vállalkozásukból a maximumot
Bemutattam neked a legújabb e-book-omat, ami az üzleti tervezés 12 hibáját tartalmazza.
Ha még nem töltötted le, akkor kattints ide és töltsd le.
http://oktatas.uzletimodellek.hu/12hiba
Ha mindezek után úgy döntesz, hogy megfelelően akarsz az időddel gazdálkodni és a családdal töltött perceket órákra akarod növelni, hogy végre ne csak kívülről lásd az edzőtermet és ne csak a katalógusokban láss pálmafát, akkor ez a rész neked szól.
Ha azt akarod, hogy az embereid, a gépeid, az eszközeid, az épületeid, a pénzed, a tudásod és a kapcsolataid teljes kapacitással termeljék neked a profitot, akkor olvass tovább. nézd végig ezt a részt.
Ha igazán tenni akarsz azért, hogy valóban tudj figyelni a lényeges kérdésekre és valóban bölcs döntéseket tudj hozni, akkor neked tervekre van szükséged.
Ha úgy érzed, hogy több is van a vállalkozásodban, csak valamiért nem tudod kihozni belőle, akkor mindenképp fel kell készülnöd a terveid megalkotására.
Voltál már olyan helyzetben, hogy össze akartál állítani egy tervet, de nem tudtad, hogy hogyan kellene belekezdeni?
Egy terv összeállítása során sokszor annyi mindenre kell odafigyelni, és annyi opciót kell figyelembe venni, hogy végül bele sem vág az ember, mert akkora küzdelemnek érzi és így soha nem készül el a terv.
Sokszor voltam én is így. Próbáltam megfejteni és kitalálni, hogy hogyan is kellene ezt vagy azt megvalósítani és ennek milyen lépései legyenek.
De néha muszáj volt és egyre többször és többször raktam össze éves üzleti tervet és ahogy tanácsadóként is egyre több és több ügyféllel dolgoztam az ő tervükön, összeállt valami.
Kezdetben csak a tervezés lépéseit finomítottam és pontosítottam, de rájöttem, hogy ez nem elég.
Az igazán jó tervek elkészítésére fel is kell készülni.
A felkészülés segítségével sokkal pontosabb, átgondoltabb és összeszedettebb terveket lehet elkészíteni.
Tehát nem elég csak úgy belevágni a tervezésbe, arra megfelelően fel kell készülni.
A felkészülésnek 3 nagyon fontos lépése van. Ha ezeket betartod, akkor úgy fogod érezni, hogy a terv összeállítása sokkal egyszerűbb és gördülékenyebb lesz.
1. lépés - A múlt megismerése
Azon érdemes gondolkoznod, hogy mi is történt az elmúlt egy évben. Az eseményeket elemezd és vond le belőlük a tanulságokat.
Ha ezt nem teszed meg, akkor nagyon fontos felismeréseket nem építesz be a jövő évi tervedbe. Így fordulhat az elő, hogy újra és újra elköveti egy vállalkozás ugyanazt a hibát.
Ugyanakkor az a vállalkozás, ami szembenéz a múlt hibáival és sikereivel, megerősödve és sokkal tudatosabban tud a jövő kihívásaival megküzdeni.
2. lépés - A jövő összehangolása
A második lépés, hogy előre nézel a jövőbe és összhangba hozod a vállalkozás hosszútávú céljait a közép- és rövidtávú céljaival.
Ennek hiánya azt eredményezi, hogy a vállalat sosem emelkedik fel, mert az egyik évben az egyik irányba, másik évben a másik irányba halad, de az összefüggő, egymásra épülő lépések nem történnek meg.
A célok közötti összhang viszont lehetővé teszi, hogy olyan dolgokat tudj megvalósítani, aminek az alapjait most kell letenni, hogy évek múlva le tudd aratni a gyümölcsét és hosszú távon pedig óriási versenyelőnyre tudj szert tenni.
3. lépés - A közelgő események tárháza
A harmadik lépésben pedig el kell készíteni a közelgő események tárházát. Vagyis azokat a lehetőségeket és opciókat érdemes összegyűjtened, amik közelebb vihetnek a rövid-, közép- és hosszútávú céljaidhoz. Ez nem azt jelenti, hogy ebből mindet meg fogod valósítani, vagy meg kell csinálnod, hanem az a lényege, hogy lásd, milyen lehetőségeid vannak arra, hogy haladj, hogy fejlődj, hogy többet hozz ki a cégedből.
Ha ezeket nem látod, akkor csak a jól megszokott és bejáratott módon fog működni a céged és a jól megszokott eredményeket fogja hozni, ami valljuk be, nem az a teljesítmény, amivel elégedett lennél.
A felkészüléshez kapcsolódó legfőbb hiba, hogy nem hagynak rá időt. Magát a tervezést is a legutolsó pillanatra hagyják.
Ezért azt javaslom, hogy tűzz ki november elejére egy időpontot, amikor elvégzed a felkészülést, hogy november végén össze tudd állítani a vállalkozásod jövő évi tervét.
Ez lehet, hogy így elsőre bonyolultnak tűnik, ezért a legtöbb vállalkozó ezt kihagyja és egyből előveszi a naptárát és beosztja, hogy mit mikor fog csinálni a jövő évben. És pont. Így csupán egy év lépéseit látja át, de valljuk be, a siker nem egy év alatt születik meg. Ez a felkészülés fogja megkönnyíteni azoknak a terveknek az elkészítését, amik biztosítják a vállalkozás hosszútávú sikerességét.
Ha úgy döntesz, hogy te nem csak egy tervet, hanem egy ÁTÜTŐ tervet készítesz, akkor az első lépésed legyen az, hogy megtanulod a tervezés előkészítés lépéseit részletesen.
Kattints ide és tanuld meg részletesen azt a 3 NÉLKÜLÖZHETETLEN LÉPÉST, amit a sikeres vállalkozók használnak EGY ÁTÜTŐ ÉVES ÜZLETI TERV ELKÉSZÍTÉSÉHEZ!
Regisztrálj te is!
Kattints ide >> oktatas.uzletimodellek.hu/minitrening
Figyeld a jövőheti epizódot is, amiben az éves üzleti terv összeállításának ideális időpontjáról fogok beszélni.
Kérlek, jelezd felém, hogy tetszett ez a rész.
Nyomj egy lájkot, írj hozzászólást, vagy oszd meg másokkal.
Várlak jövőhéten is.
Káoszmentes vállalkozást kívánok!
TÖLTSD LE EZT A RÉSZT MP3-BAN!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.