Mit tehetsz, ha nem tudják megkülönböztetni a cégedet a konkurenciától?

strategiai_sulypont01.png

Veled is fordult már elő az, hogy összekeverték a cégedet egy konkurenciával? 

Kisebb a baj akkor, ha ennek az az oka, hogy csak hasonló a nevetek. De ha nem így van, akkor elfelejtettél a vállalkozásod indításakor egy fontos dolgot tisztázni.

Ebben a bejegyzésben mutatok két kérdést, aminek megválaszolásával elejét tudod venni a jövőbeli tévesztéseknek.

Már korábban is írtam arról, hogy mi történik, ha elkezdek együtt dolgozni egy ügyféllel. Mindenekelőtt tisztázzuk, hogy mi az együttműködésünk közös célja, hova akarunk eljutni az együttműködés során, majd lefektetjük és tisztázzuk a stratégiai alapokat.

Ez a kezdetben nem így volt. Amikor elindítottam az üzleti modell tanácsadást, akkor azt hittem, hogy elég, ha egy vállalkozás modelljét feltárjuk, kialakítjuk és kész is a munka. Aztán ahogy egyre több tapasztalatot gyűjtöttem rájöttem, hogy ez közel sem elég.

Ahhoz, hogy egy üzleti modell jól működjön szükséges a vállalkozás stratégiai alapjait rendbe rakni. A stratégiai alapok olyan hosszútávú elemek egy vállalkozásnál, amik meghatározzák és átszövik hosszú évtizedekig a vállalkozás jövőjét. Azonban ha ezek szabadjára vannak engedve, akkor 10-20 év alatt semmi nem épül fel abból, ami potenciálként a vállalkozásban benne volt.

Azonban ha tudatosan medret adunk nekik, akkor képesek stabilitást, fejlődést és kiszámíthatóságot adni a vállalkozásnak és képesek láthatlan módon átsegíteni az akadályokon.

" Ahhoz, hogy egy üzleti modell jól működjön szükséges a vállalkozás stratégiai alapjait rendbe rakni.

strategiai_sulypont03.jpg

Milyen részei vannak a stratégiai alapoknak?

1. Küldetés
2. Értékrend
3. Célok (hosszú, közép, rövid)
4. SWOT elemzés (vállalkozó és vállalkozás tekintetében)
5. Versenytársi környezet
6. Stratégiai súlypont

Ennek a listának a legújabb tagja a stratégiai súlypont. Ugyanis azt tapasztaltam, hogy az első 5 elem nem elég és van még valami, ami hiányzik a vállalkozásokból ahhoz, hogy tartósan sikereket érjenek el. Hiányzik valami, ami a stratégiai alapokat tovább szilárdítja.

Sok esetben a vállalkozók nagyon jó ötlettel rendelkeznek, ám amikor kiderül, hogy már van hasonló a piacon, akkor azt érzik, hogy valamit elrontottak. Hogy nem találtak ki semmi jót. És nem akarnak ugyanolyanok lenni. Azonban hogyan lehet elérni azt, hogy ne legyél ugyanolyan, hogy ne keverjenek össze a többi hasonló vállalkozással.

strategiai_sulypont02.png

"Ha a versenytársaidra fókuszálsz, akkor várnod kell addig, amíg a versenytársad lép. Koncentrálj a fogyasztóidra, így igazán úttörő lehetsz!"
- Jeff Bezos, az amazon.com alapítója

Miben lehet más a vállalkozásod?

Tehát itt a feladat az, hogy kitaláljuk, hosszútávon mitől lesz ez a vállalkozás más, mint a többi az ügyfelek fejében. Nyilván már eleve nagyon sok dologtól más, mint a többi. Hiszen eltér a küldetése, eltér az értékrendje, éltér a SWOT vizsgálat eredménye, de ezek inkább a vállalkozás számára fontosak, ami a piacon sokszor csak később vagy egyáltalán nem érvényesül. Azonban a stratégiai súlypont meghatározása során már olyan válaszokat keresünk, amik az ügyfelek számára is mindenképp érzékelhető tulajdonságokat fogalmaznak meg.

Két alap kérdés kapcsolódik hozzá:
1. ) Mitől másabb ez a vállalkozás, mint a versenytársak?
2. ) Miért ezt a céget, terméke(ke)t, szolgáltatás(oka)t válasszák az ügyfelek?

Ha ezeket nem tudod megválaszolni, akkor a vevőid fejében sem tudod kialakítani. Ha pedig hagyod, hogy a vevőd fejében önállóan alakuljon ki a rólad alkotott kép, akkor biztos, hogy az nem az lesz, amit te szeretnél. Sokszor ellentmondásos, ambivalens és elbizonytalanító benyomásokat szerez, ami nem kedvez a vásárlásnak.

Ha tudod, hogy vállalkozásod miben más, mint a többiek és ez hasznos az ügyfeleid számára, akkor ezt erősítve tudsz kommunikálni és cselekedni, ami következetességet alakít ki. A következetesség pedig bizalomhoz vezet. A bizalom pedig vásárláshoz vezethet, mert a kiszámíthatóság és a biztonság élményét kapcsolja hozzád. Persze ez csak előfeltétel az igazi sikerhez. De legalább ez már megvan. A többi úgyis az üzleti modellen múlik. Meg persze a megvalósításon.

Az amatőrök versenyeznek, a profik teremtenek.

Azt javaslom tehát, hogy találd ki, határozd meg és írd is le, hogy a te vállalkozásod miben tér el a versenytársaitól. A fenti két kérdés segítségedre lesz.

A te céged miben tér el a versenytársaitól? Te mit gondolsz ezekről a kérdésekről? Te hogy oldottad meg a megkülönböztetést?
Kíváncsi vagyok, te mit gondolsz. Írd meg véleményedet kommentben! 

Nyomj egy lájkot, hogy tudjam tetszett ez a bejegyzés.
Kattints a megosztásra, hogy minél többen halljanak ezekről a káros szokásokról!

Hetente több százan olvassák a hírlevelemet. 

Csak kattints ide és csatlakozz hozzájuk! (nyugi vigyázok rá, másnak nem adom oda) Iratkozz fel a hírlevelemre és minden fontos információt megkapsz tőlem.

Kövess a Facebook-on is! Lájkold az ÜMÉ Facebook-oldalát.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr812691625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása