Egyéni vállalkozóként szinte mindig mindent egyedül csinálsz. Egyedül termelsz, szolgálsz ki, kötöd a szerződéseket, értékesítesz, szervezed a dolgaidat, intézed az ügyeidet. Egyedül ötletelsz azon, hogy mit kellene csinálni, hogy még jobban tudjál érvényesülni. Egyedül hozod meg a főbb döntéseket is. És persze neked kell mindent fejben tartani. Vagy mégsem?
Bizonyára te is sokszor rájöttél, hogy a meghozott döntésed hibás volt. Mit tippelsz a döntéseid hány százaléka volt eddig jó????
..... Nos??? Oké elárulok egy statisztikát.
A döntéseink 70%-a hibás. Nos akkor mennyi volt a jó döntésed?
Lehet, hogy jóval kevesebb, mint amennyire most is gondolsz? Vagy még annál is kevesebb?
És nézd meg így is milyen fantasztikus eredményeket értél el. Szeretnéd javítani a jó döntéseid arányát?
Ha nem, akkor nem érdemes tovább olvasnod a bejegyzést.
Ha igen, és remélem így döntöttél, és mertél őszinte lenni magaddal, akkor nézzük meg, hogy mit is tehetsz a jövőben.
1) Oké, hogy egyéni vállalkozó vagy és neked kell mindent megcsinálni, viszont kérhetsz segítséget. Hasonló cipőben járó vállalkozókkal szervezzetek rendszeres találkozókat, ahol átbeszélhetitek egymás fontosabb kérdését és ötletelhettek a megoldásán. Ezt úgy hívják, hogy mastermind-olás. Vagyis alakítsatok ki Mester elme csoportokat. Ez a fajta segítség máris hatalmas lendületet tud adni, mivel egy olyan szakértői csoport ad neked tanácsot, ami csökkenti a hibás döntések arányát. Lesz egy saját tanácsadói testületed, jó mi? Egyéni vállalkozóként. :)
2) A döntéseid arányának javításában sokat segít a rendszerek és szokások kialakítása. Már az előző tippben is benne volt a rendszeresség. Másrészt alakíts ki új szokásokat. Pl. Minden hétre beosztod előre az idődet. Tervezd meg mikor mivel foglalkozol. Így megtanulsz nemet mondani, ha az adott dolog épp nem illik be az időbeosztásodba. És igen a papírmunka és a számolás is legyen közötte. Hidd el, sokkal jobb tisztában lenni a számokkal, mint utólag szembesülni velük, amikor már késő. Sokkal jobb csak felnyúlni a megfelelő dossziéba ellenőrzés, szerződéskötés, vagy egy új kliens esetében, mint a nagy papírhalmazban valahol megtalálni egy gyűrött papírt. Harmadrészt a szabályok, rendszerek, szokások biztonságot és kiszámíthatóságot adnak. Legyen az is szokásod, hogy leírod az ötleteidet.
3) Lásd kívülről a vállalkozásodat. Egy vállalkozónak alapvetően 3 szinten kell működnie. Az alap szint, amikor benne dolgozik a vállalkozásában. Ez az egyéni vállalkozóknál elengedhetetlen, különben nincs produktuma a vállalkozásnak, nincs eredménye. Igen ám, de nem csak a meló kell ehhez. Van egy középső szint, amikor már nem a vállalkozásban, hanem a vállalkozásán kell dolgoznia. Ekkor dönti el, hogy milyen irányba akar továbbhaladni, mikor milyen lépéseket tesz meg, és egyáltalán az adott cég hogyan is működik (üzleti modell építés). És van egy harmadik szint, amikor pedig a vállalkozó saját magán dolgozik, a hitrendszerén, a céljain, az álmain, az attitűdjén.
Igen, vállalkozni nem egyszerű, de rengeteg olyan előnnyel jár, amit alkalmazottként nem tud megélni az ember, és ez nagyon sokat megér.
Te mit tanácsolnál a vállalkozótársaidnak?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.