A mai posztban egy érdekes modellt szeretnék bemutatni. Azt már érzékeljük, hogy a közösségnek egyre nagyobb szerepe van az értékteremtésben. Hiszen könnyebben elfogadnunk és kedvelünk egy szolgáltatást, terméket, filmet, zenét, ha az ismerőseink barátaink, a véleményvezérek már elfogadták, lájkolták, megosztották.
Ezt már fel is kell használnunk a marketingben, és értékesítésben.
A youtube például nem csak így használja fel a közösséget, hanem tartalomgyártásra is, akár csak az index.hu (blog.hu), vagy a facebook.
Azonban van egy újabb lehetőség arra, hogy a közösség erejét felhasználjuk.
A minap a HVG.hu egyik cikkében lettem figyelmes egy szolgáltatásra.
Adott egy vállalkozás, amelyik különböző webes és mobil aplikációk tesztelésével foglalkozik. Azonban a hivatalos tesztelők sok esetben már nem feltétlenül tudnak a hagyományos végfelhasználó fejével gondolkozni. Viszont van sok végfelhasználó, aki viszont szívesen venne részt tesztelésekben.
Innen jött a modell lényege. Vagyis most a közösség nem a modellünk jobb oldalán mutatkozik meg lehetőségként, mint a korábban említett szolgáltatóknál (youtube, facebook, index.hu), hanem a bal oldalon.
Mégpedig úgy, hogy az alap erőforrásainkat kiegészítjük, és a kulcspartnereknél megjelenik a közösségi erőforrás.
Tehát, ha nincs megfelelő erőforrásod, vagy épp hirtelen nagy mennyiségben kell, akkor akár a közösségi erőforrásból is meríthetsz. Sőt el tudom képzelni, hogy a jövőben lesznek olyan vállalkozások, akik képesek egy olyan közösséget működtetni, aminek a munkáját más vállalkozásoknak értékesítenek.
Vagyis nem klasszikus alkalmazotti viszony lesz közöttük, hanem egy közösségi erő, ami már a piacon is érték lesz.
Persze ennek a közösségnek a fenntartása és minőségének emelése lesz a feladat, illetve, hogy értéket jelentsen ez a közösség.
Javaslom, gondolkozz el, hogyan lehetne a te szolgáltatásod erőforrásainak erősítésére felhasználni a közösség erejét.
Ha megvan, oszd meg velem itt a hozzászólásoknál!
Kíváncsian várom az ötleteket.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.