Közösségi erőforrások

A mai posztban egy érdekes modellt szeretnék bemutatni. Azt már érzékeljük, hogy a közösségnek egyre nagyobb szerepe van az értékteremtésben. Hiszen könnyebben elfogadnunk és kedvelünk egy szolgáltatást, terméket, filmet, zenét, ha az ismerőseink barátaink, a véleményvezérek már elfogadták, lájkolták, megosztották.
Ezt már fel is kell használnunk a marketingben, és értékesítésben.
A youtube például nem csak így használja fel a közösséget, hanem tartalomgyártásra is, akár csak az index.hu (blog.hu), vagy a facebook.
Azonban van egy újabb lehetőség arra, hogy a közösség erejét felhasználjuk.

A minap a HVG.hu egyik cikkében lettem figyelmes egy szolgáltatásra.
Adott egy vállalkozás, amelyik különböző webes és mobil aplikációk tesztelésével foglalkozik. Azonban a hivatalos tesztelők sok esetben már nem feltétlenül tudnak a hagyományos végfelhasználó fejével gondolkozni. Viszont van sok végfelhasználó, aki viszont szívesen venne részt tesztelésekben.
Innen jött a modell lényege. Vagyis most a közösség nem a modellünk jobb oldalán mutatkozik meg lehetőségként, mint a korábban említett szolgáltatóknál (youtube, facebook, index.hu), hanem a bal oldalon.
Mégpedig úgy, hogy az alap erőforrásainkat kiegészítjük, és a kulcspartnereknél megjelenik a közösségi erőforrás.
közösség ereje vászon.pngTehát, ha nincs megfelelő erőforrásod, vagy épp hirtelen nagy mennyiségben kell, akkor akár a közösségi erőforrásból is meríthetsz. Sőt el tudom képzelni, hogy a jövőben lesznek olyan vállalkozások, akik képesek egy olyan közösséget működtetni, aminek a munkáját más vállalkozásoknak értékesítenek.
Vagyis nem klasszikus alkalmazotti viszony lesz közöttük, hanem egy közösségi erő, ami már a piacon is érték lesz.
Persze ennek a közösségnek a fenntartása és minőségének emelése lesz a feladat, illetve, hogy értéket jelentsen ez a közösség.
Javaslom, gondolkozz el, hogyan lehetne a te szolgáltatásod erőforrásainak erősítésére felhasználni a közösség erejét.

Ha megvan, oszd meg velem itt a hozzászólásoknál!

Kíváncsian várom az ötleteket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr995475087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása