Tőlünk nyugatabbra már nagyon elterjedt ez a csatorna, ahol fel tudják fedezni üzletünket, tudják ajánlani barátaiknak, első körben tudnak értesülni akciónkról, sőt rá is bírhatjuk őket arra, hogy többször térjenek vissza hozzánk. Sőt online értesíthetik a kapcsolati rendszerüket, hogy épp az üzletünkben, helyszínünkön tartózkodnak. Ez az eszköz már egy ideje nálunk is elérhető, mégsem használják olyan sokan.
Ez az eszköz nem más, mint a FOURSQUARE mobil alkalmazás. Érdemes mind a két oldalról megvizsgálni, a felhasználó/vásárló/ügyfél, illetve az üzlet/iroda/helyszínnel rendelkezők oldaláról.
Ügyfelek,vásárlók,felhasználók
Ezt az egyszerű és ingyenes alkalmazást telepíteni kell a mobilinternettel rendelkező okostelefonunkra, és egy speciális térkép szoftvert kapunk, ahol a környékünkön található érdekességeket, látnivalókat, szórakozóhelyeket, boltokat, helyszíneket találhatjuk meg.
Sőt, nemcsak megtalálhatjuk, hanem ha ott vagyunk, akkor értékelhetjük, tölthetünk fel hozzá fényképet, sőt jelezhetjük a többi Foursquare felhasználónak, hogy mi ott vagyunk. A térképen az is szerepelhet, hogy mely helyszínen van esetleg valamilyen speciális akció.
Készíthetünk látnivaló listát, amit akár másokkal is megoszthatunk, így egy ismerősünk láthatja, hogy mi miket néztünk meg az adott helyszínen és milyen véleménnyel vagyunk róla.
Vagyis ez egy olyan közösségi alkalmazás, ahol az egyes felhasználók mondják el és osztják meg a véleményüket, így bátorítják vagy épp távol tartják az érdeklődőket.
Maga szoftver buzdítja a felhasználókat arra, hogy tovább használják az alkalmazást, mégpedig úgy, hogy különböző díjakat(kitűzőket) kaphatnak a felhasználók. Pl. egy helyre többször be jelentkeznek, vagy épp már 10 különböző helyszínről jelentkezett be, vagy ha háromszor egy héten ugyanott bejelentkezett, vagy épp 12 óra alatt 10+ helyszínre jelentkezett be. Ez egy igazi közösségi játékélmény és menet közben büszkén mutogathatja, megoszthatja, hogy ő épp milyen jelvény tulajdonosa. Egyébként már az első bejelentkezéskor kap egy kitűzőt így, már nem is tud kimaradni ebből a játékból.
Üzlet tulajdonosok
Remek lehetőség, hogy kitűnjünk a tömegből. Hiszen bármilyen helyszín felkerülhet a Foursquare térképre, de egy speciális ajánlattal, vagy egy folyamatos foursquare kommunikációval sokkal könnyebben ránk találnak.
Az üzletbe betérőket pedig buzdíthatjuk arra, hogy jelentkezzenek be a helyszínre, így automatikusan értesítik erről ismerőseiket, vagyis reklámozzák üzletünket, és mivel már megvan az applikáció a készülékükön, valószínűleg később is használni fogják, főleg, ha plakátokkal vagy különböző információs anyaggal erre felhívjuk a figyelmüket, illetve, ha jutalomban részesítjük őket. Egyébként minden gyakran felkeresett helyszínnek van polgármestere, és őt is lehet külön jutalmazni, ezért akár versenyezhetnek is a vendégeink.
Ahhoz, hogy a saját üzletünk rendelkezzen normális foursquare profillal, egy kódot kell igényelni, amivel azonosítják azt, hogy mi valóban ott vagyunk és mi vagyunk annak a helyszínnek az üzemeltetői. Innen pedig a kreativitásunkra van bízva, hogy mikor kinek milyen módon adunk ajándékot, és buzdítjuk arra, hogy minél többször jelentkezzen be a mi üzletünkbe.
Ahogy az elején is említettem, ez még gyerek cipőben jár Magyarországon, de tudni kell, hogy a mai fiatalok egyre többen használják, és ha ők az egyik célcsoportunk akkor, mindenképp érdemes ezt a csatornát működtetnünk.
Neked milyen tapasztalatod van a Foursquerrel kapcsolatban?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.