Az üzleti modellünk 4. eleme az ügyfélkapcsolatok, melynek célja, hogy megfelelű szintű kapcsolat működjön a vállalkozásunk és a célpiacunk között. Nagyon sok eszközzel igyekeznek a vállalkozások ezt az elemet működtetni.
Azonban ezen az elemen belül bizonyos evolúciós folyamatok figyelhetőek meg.
A vállalkozásunk indításakkor a cél, hogy minél több ügyfélhez jusson el az értékajánlatunk, és lehetőség szerint kedveljenek meg minket és alakuljon ki valamilyen hűség.
Ha ezt elértük, akkor már nem a mennyiség, hanem inkább a minőség növelése a cél, és igazán ráfekszenek a vállalkozások az ügyfélkapcsolat mélyítésére, vagyis közösséget alkotnak, rajongókat nevelnek ki, és mindent megtesznek a fogyasztói hűségért. (hűségpontok... :))
Azonban, ha már ez is stabilan működik, akkor jön a harmadik szakasz, amikor már a cél igazából az, hogy minél többet tudjanak egy ügyfélnek eladni, vagyis a vásárlói kosár növelése
Erre jó példa az utóbbi időkben az Apple története, de ha korábbra tekintünk vissza, akkor a mobiltelefonok elterjedésén lehet jól megfigyelni.
(Kép forrása: blog.sonymobil.hu/)
Először elkezdték bevezetni a telefonokat, és a társadalom nem nagyon tudott mit kezdeni vele, sőt "bunkofon"-nak hívta, de a marketing gépezet győzőtt és elkezdték az emberek elfogadni, sőt, egyre nyilvánvalóbbá vált számukra, hogy micsoda szuper jó dolog a mobiltelefon és sikké vált használni azokat, és persze mutatni, hogy milyen telefonod van. Amint telítődött a piac elkezdték szelektálni az ügyfeleket, és máris megjelentek az arany és platina kártyák, hogy egyrészt megkülönböztessék a legjobb vevőket, másrészt hűséget alakítsanak ki, és persze egy idő után megjelentek azok a plusz szolgáltatások, amiket upsell-ként el lehet adni. (A kedvencem a telefonbiztosítás.)
Te tudod, hogy a saját ügyfélkapcsolati rendszered melyik fázisban van?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.