Az ügyfélkapcsolatok evolúciója

Az üzleti modellünk 4. eleme az ügyfélkapcsolatok, melynek célja, hogy megfelelű szintű kapcsolat működjön a vállalkozásunk és a célpiacunk között. Nagyon sok eszközzel igyekeznek a vállalkozások ezt az elemet működtetni.

Azonban ezen az elemen belül bizonyos evolúciós folyamatok figyelhetőek meg.

A vállalkozásunk indításakkor a cél, hogy minél több ügyfélhez jusson el az értékajánlatunk, és lehetőség szerint kedveljenek meg minket és alakuljon ki valamilyen hűség.

Ha ezt elértük, akkor már nem a mennyiség, hanem inkább a minőség növelése a cél, és igazán ráfekszenek a vállalkozások az ügyfélkapcsolat mélyítésére, vagyis közösséget alkotnak, rajongókat nevelnek ki, és mindent megtesznek a fogyasztói hűségért. (hűségpontok... :))

Azonban, ha már ez is stabilan működik, akkor jön a harmadik szakasz, amikor már a cél igazából az, hogy minél többet tudjanak egy ügyfélnek eladni, vagyis a vásárlói kosár növelése

Erre jó példa az utóbbi időkben az Apple története, de ha korábbra tekintünk vissza, akkor a mobiltelefonok elterjedésén lehet jól megfigyelni.

westel_logo.jpg(Kép forrása: blog.sonymobil.hu/)

Először elkezdték bevezetni a telefonokat, és a társadalom nem nagyon tudott mit kezdeni vele, sőt "bunkofon"-nak hívta, de a marketing gépezet győzőtt és elkezdték az emberek elfogadni, sőt, egyre nyilvánvalóbbá vált számukra, hogy micsoda szuper jó dolog a mobiltelefon és sikké vált használni azokat, és persze mutatni, hogy milyen telefonod van. Amint telítődött a piac elkezdték szelektálni az ügyfeleket, és máris megjelentek az arany és platina kártyák, hogy egyrészt megkülönböztessék a legjobb vevőket, másrészt hűséget alakítsanak ki, és persze egy idő után megjelentek azok a plusz szolgáltatások, amiket upsell-ként el lehet adni. (A kedvencem a telefonbiztosítás.)

Te tudod, hogy a saját ügyfélkapcsolati rendszered melyik fázisban van?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr165500778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása