Mikor a legalkalmasabb megírni az üzleti tervem?

tervezés.jpg

Amikor komolyan elhatározod, hogy belekezdesz egy vállalkozásba - akkor is, ha még semmi komoly lépést nem tettél, vagy nem írtál le egy betűt sem -, máris elkezdtél tervezni.

Tehát hogyan találj időt az üzleti terv elkészítésére?
Sehogy. Mindig tervezel. A terved sosincs befejezve, de a tervezés maga a kulcs a jó vállalkozáshoz.

A terv először is neked készül. Ne másnak készítsd. Meg kell alkotnod, mert ez segít meghatározni és felosztani a nagy célokat gyakorlati lépésekre. Ahelyett, hogy úgy tekintenél rá, mint egy dokumentumra, gondolj a tervedre úgy, mint egy helyre a számítógépeden, ahová összegyűjtöd az ötleteidet, hasznos történeteket, gondolatokat, szempontokat, listákat és számokat. Ez egy hely, ahol nyomon követheted a piacodat, a mérföldköveidet, a céljaidat és az előrejelzéseidet.

A tervezés olyan folyamat, ami magába foglalja a felülvizsgálatot és módosítást is. Mindig van egy legújabb verzió, és az is csak pár hétig érvényes.

A kezdettől fogva tartalmaznia kell az üzleti tervednek az alábbi dolgokat:

Mérföldkövek:
Mikor minek kell megtörténnie, és ki a felelős érte.

Alapvető számok:
Egy egyszerű táblázatkezelővel kialakított előrejelzés az értékesítésre, a költségekre és ráfordításokra vonatkozóan.

Stratégia:
A stratégia döntés arról, hogyan juttatjuk el a vállalkozásunk kínálatát a legfontosabb célpiacunkra. Elkezdheted úgy, hogy pontokba szeded. Az is jól szokott működni, hogy képekkel mutatod be. De ez akkor is leginkább egy emlékeztető számodra és csapatod számára.

Cash flow:
Mivel a profit nem mindig akkor jelentkezik, amikor fizetni kell a számlákat, szükséges folyamatosan kezelned a pénzt a kezdetektől fogva. Hónapról hónapra vezetni kell, hogy mit költöttél és mit kerestél - hiába jelenik meg pénz formájában a bankban, attól az még nem fog profitként megjelenni a kimutatásokban.

A kontroll ütemezése:
Szánj időt a terv és a valóság felülvizsgálatára havonta egyszer, hogy összehasonlítsd, mi volt az, amit szerettél volna, hogy megtörténjen a vállalkozásodban, és mi történt valójában. Ezt végezd röviden és praktikusan.

Kövesd nyomon ezeket a fő elemeket és fejleszd a tervedet annak megfelelően, ahogy a vállalkozásod növekszik. Annak köszönhetően, hogy rögzíted, hogy minek kellett volna történnie, képes lesz arra, hogy jobban kezeld, hogy miért, mikor és hogyan alakultak rosszul dolgaid. Továbbá képes leszel meghatározni a teljesítmény mérőszámokat és kialakítani az elszámoltathatóságot a különböző feladatokhoz és mérföldkövekhez kapcsolódóan.

Megfogalmazhatsz egy küldetést is és utána ismételgetheted, amikor csak akarod. Alkothatsz terveket a szervezeti növekedéshez és a struktúrához is, amint azok szükségessé válnak.

Azonban előbb vagy utóbb te neked is meg kell osszad egy partnerrel, az alkalmazottakkal, a beszállítókkal, a bankoddal vagy befektetőkkel, hogy mit tervezel. Amikor tárgyalsz velük, szükséged lesz egy jól összerakott üzleti tervre, és akkor az eddig meglévő anyagokból ki tudsz alakítani egy jó kis dokumentumot. Ezen a ponton venni kell a fáradságot, hogy csinálj egy összefoglalót a cég működéséről, történetéről, a szervezetről és a piacról.

Alakítsd ezt a dokumentumot az adott üzleti célhoz. Például a bankok a pénzügyi háttérre, annak alakulására kíváncsiak, a befektetők több piaci elemzésre és a szervezet tapasztalataira kíváncsiak. Állítsd össze úgy az anyagot, ahogy azt az adott partner igényli.

Ne téveszd össze ezt dokumentumot az üzleti terveddel. Ez csak egy kivonata - egy kép, arról amit azon a napon terveztél, amikor létrehoztad az összefoglalót. Ami elavul a következő napon, héten vagy hónapban.

Ne feledd, amit az olyan vezetők mondanak, mint Napóleon és Eisenhower:

"A terv haszontalan, de tervezés elengedhetetlen."

Éves üzleti terved elkészítésében itt egy gyakorlati segítség:
Az ÉVTERVEZŐ műhelymunka

A bejegyzés alapjául szolgált: 

When Is the Best Time to Write Your Business Plan?
http://www.entrepreneur.com/article/226218

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr925673835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása