Egy nap cipő nélkül

WINDOW_BRAND_TOMS.JPGMa egy egészen különös üzleti modellt mutatok be neked, ami segít abban, hogy nézőpontot tudj váltani, hogy kimozdulj az eddig megszokott gondolkozási módodból és egyszerre legyél sikeres vállalkozó és sikeres adakozó is.

Biztos te is hallottál már arról a gazdagok által javasolt szokásról, hogy adakozzál. Talán még ők sem tudják meghatározni, hogy miért működik, de bevált dolog. Vagyis azok, akik hajlandóak adakozni a saját vagyonukból másoknak, még gazdagabbakká válnak, és sokan csupán azért nem gazdagodnak meg, mert fukarak, és nem adakoznak.

Az adakozással szemben a legnagyobb kifogás az szokott lenni, hogy NEKEM SINCS ELÉG, MIBŐL ADJAK MÁSNAK?

Erre a kérdésre adott választ Blake Mycoskie. Ugyanis 2006-ban megalapította az egyik legkülönlegesebb üzleti modellel bíró vállalkozást.

Ő egy Y generációs vállalkozó. Ennek a generációnak célja már nem a profitmaxiamalizálás, hanem például egy jó csapat összehozása vagy a közösség szolgálata. Úgy is lehetne  mondani, hogy nekik a célmaximalizálás a legfontosabb.

Szóval 2006-ban Blake egy Argentin faluban látta, hogy a gyerekeken nincs cipő, ami megvédje a lábukat. Ekkor jött az ötlete, hogy csinál egy különleges vállalkozást, ami nem fér bele egy hagyományos üzleti skatulyába se.

toms-one-day.jpg

A vállalkozása divatos cipőket és napszemüvegeket árul, de minden eladott cipő után egy másik pár cipőt ajándékoz a fejlődő országokban élő gyerekeknek, a napszemüvegek eladásából befolyt összeggel pedig a látásuk javításához járul hozzá.

Sőt egy újabb dologgal lepték meg a világot. Ha egy csomag kávét rendelsz, akkor ők egy hétre elegendő tiszta vizet juttatnak egy rászorulónak.

One-for-One.jpg

És itt jön a nagy kérdés.
Ez most egy jótékonysági szervezet, ami cipőt árul?
Vagy ez egy vállalkozás, amely a profitjával nemes célt szolgál?

A tulajdonos szerint:
egy profitorientált cég, amelynek központi eleme az adakozás

Egyébként a www.toms.com oldal szerint már több, mint 10 millió pár cipőt adtak a gyerekeknek és több, mint 200.000 embernek segítettek visszaadni a látását.

toms_coffee_back.jpg

Nos te honnan fogsz cipőt, napszemüveg vagy kávét venni?

Válaszodat és véleményedet írd meg a hozzászólásoknál.

Ha tetszett ez a bejegyzés nyomj egy lájkot és oszd meg másokkal!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr826500229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása