fotó forrása: flickr
Biztos te is olvastad azt a korábbi bejegyzést, amiben arról írtam, hogy az üzletimodellek blog liebster díjat nyert.
A díjakat, kitüntetéseket és egyéb elismeréseket tudatosan be lehet építeni az üzleti modelled három részébe is, azért, hogy minél eredményesebb legyen a vállalkozásunk.
1. rész: Értékajánlat
Az első lehetőség, hogy az értékajánlatunk erejét úgy növeljük, hogy törekszünk arra, hogy termékünk vagy szolgáltatásunk valamilyen elismerést, díjat kapjon.
Ezzel ki tudunk tűnni a versenytársaink közül és a vevő fejében egy magasabb pozíciót tudunk elfoglalni.
Hiszen ki ne szeretne egy díjnyertes szoftvert vagy terméket használni?
Te melyik webshopból szeretnél rendelni, amin szerepel a MINŐSÍTETT WEBSHOP kifejezés, vagy sem?
Nő a bizalom az ügyfelekben és természetesen erős hírértéke is lehet egy ilyen eseménynek.
A te iparágadban milyen díjakat osztanak?
Melyiktől lenne a szolgáltatásod értékesebb a vevő szemében?
Hogyan tudnád ezt felhasználni az értékajánlatod fejlesztésében?
2. rész: Csatornák
fotó forrása: carseatblog.com
A csatornák második szakaszában is érdemes felhasználni az elismeréseinket, független szakértői véleményeket, hiszen ezzel tudjuk a vevőink értékélését segíteni.
Tehát minden marketing kommunikációban, ajánlatban fel tudjuk tüntetni, hogy az elmúlt években milyen elismerésekben vagy díjakban részesültünk, vagy versenyeken vettünk részt.
Te összeszedted már, hogy milyen sikereidet használod a kommunikációdban?
pl. az autók törésteszt eredményei ilyenek
- a csomagoláson feltüntett "BIO" felirat
- az Oscar díjak száma egy film esetén
- az év pincészete 2014
3. rész: Vevőkapcsolatok
fotó forrása: flickr
Nem csak mi kaphatunk díjakat, hanem adhatunk is.
Elismerhetjük ügyfeleinket, adhatunk nekik tanúsítványt, bizonyítványt és egyéb elismeréseket, amit weboldalán, vagy az üzletében ki tud tenni és emelheti a saját értékajánlatának értékét. Ezek lehetnek vicces dolgok is, ugyanakkor létrehozhatunk egész komoly, nívós elismeréseket is, nagy felhajtással, akár sajtómegjelenéssel is.
Ezzel a kitüntetett figyelemmel a vevőink szívesebben támogatják céljainkat, és magasabb vásárlási élményt tudunk nekik nyújtani.
Te díjazod a vevőidet?
Ha nem, akkor mivel tudnád elismerni őket teljesítményük vagy hűségük jeléül?
Láthatod, hogy a lehetőségek tárháza végtelen, már csak a döntéseden múlik, hogy hol használod a díjazás erejét. Ráadásul ebben a bejegyzésben nem is esett szó ennek bevételnövelő hatásáról.
Sikeres vállalkozást kívánok!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.