18 szempont a beszállító választáshoz

2219047982_f4f395e351_b.jpgKép forrása: flickr

Neked vannak kulcspartnereid?
Tudod mennyire fontos, hogy jól megválaszd őket?
Van a kiválasztásukra stratégiád vagy valamilyen szempontrendszered?

Kezdjük az elején

Amikor még önellátó gazdálkodás volt, a jobbágy saját magának termelt meg mindent. Azután rájöttek, hogy sokkal hatékonyabbá válik a teljesítményük, ha megosztják egymás között a különböző feladatokat.
Ma már egészen odáig eljutottunk, hogy gyakorlatilag egy személy az internet segítségével képes egy teljes céget nem csak megtervezni és felépíteni, de irányítani is.
Hiszen olyan kiszolgáló partnerhálózatot lehet felépíteni, ami lehetővé teszi mindezt.
Viszont az is elképzelhetetlen, hogy egy vállalkozás önellátó legyen, ezért is része az üzleti modellnek a kulcspartnerek rész.

ume-scs-vaszon3D_csatornák-színes.png

Ez a 8. elem, amit meg kell vizsgálni egy cég modelljében.
Vagyis kik azok a cégek, akik biztosítják az erőforrásokat (a modell 6. eleme) a vállalkozásunk számára?
És mely vállalkozások végeznek el helyettünk fontos kulcstevékenységeket (a modell 7. eleme)?

További kérdéseket találsz a kulcspartnerekhez az ÜMÉ 1x1 ingyenes tudásanyagomban.
Ha még nem töltötted le, akkor ide kattintva megteheted.

7783049616_0a4f7672ab_k.jpgKép forrása: flickr

Azok a kulcspartnereink, akiknek a lecserélése és pótlása nehezen oldhatóak meg számunkra, illetve akik feltétlenül fontosak a vállalkozásunk működtetéséhez.
pl. minden cég számára ma már fontos, hogy legyen internet elérése. Azonban csak akkor tekintünk egy internet szolgáltatót kulcspartnernek, ha annak lecserélése nehezen oldható meg, mert olyan egyedi szolgáltatást nyújt számunkra, vagy ha online szolgáltatást (webáruház, tanácsadás, online adás) nyújtunk.
Más esetben szükségtelen feltüntetni a modellünkben.

A kulcspartnerek által nyújtott erőforrások vagy tevékenységek végső soron hatással vannak az általunk nyújtott értékajánlatra is. De ha média szolgáltatást vásárolunk, akkor az ügyfelek elérésére, ha fuvarozó vagy futár céget választunk, akkor a kiszolgálás minőségére, ha rendezvényszervező céget, akkor az ügyfélkapcsolatra, ha bankot, akkor a bevételek rendezésére.

Tanácsadás során gyakran elhangzik az a kérdés, hogy hogyan válasszuk ki a kulcspartnereket?

18 SZEMPONT A BESZÁLLÍTÓ KIVÁLASZTÁSÁHOZ

5195953855_cef5fc3207_b.jpg

Kép forrása: flickr

1. TERMÉK-SZOLGÁLTATÁS MINŐSÉGI SZÍNVONALA
Először fontos, hogy te eldöntsd, milyen szempontok fontosa számodra. Ha ez megvan, akkor azt mérlegelni, hogy ezt hogyan lehet mérni. Ezek után érdemes erről adatokat bekérni a jelölttől.
Érdemes megvizsgálni azt is, hogy mennyire megbízható a minőség vagy minden megrendelésnél változik?

2. VÁLLALÁSI MENNYISÉG
Milyen kapacitással bír a partner?
A növekvő igényeinket képes kiszolgálni?
Előfordulhat olyan, hogy minket hátrébb sorolnak, mert más lefoglalja a kapacitását?

3. KOMPLEXITÁS - TERMÉKPORTFÓLIÓ NAGYSÁGA
Szélesedő igényeinket képes-e kiszolgálni?
Vagy egy újabb termékért szolgáltatásért már máshoz kell fordulni?

4. GYORS HELYZETFELISMERÉS ÉS REAGÁLÁS
Változó piaci körülmének és a változó feltételekre mennyire könnyen reagál a cég?

5. RUGALMASSÁG
Változó igényeinket mennyire rugalmasan kezeli a cég?

6. ÜGYFÉLKÖZPONTÚSÁG - KÜLÖNLEGES KÍVÁNSÁGOK - EGYEDI KISZOLGÁLÁS
Mennyire kezelnek megfelelően minket?
Képes-e az egyedi elvárásainkat is megoldani?

468265643_fec5123aa2_o.jpgKép forrása: flickr

7. A KISZOLGÁLÁS MINŐSÉGE, FOLYTONOSSÁGA
Milyen a kiszolgálás minősége?
Mennyire képesek ezt a színvonalat folyamatosan teljesíteni?

8. SZÁLLÍTÁSI HATÁRIDŐ -GYORSASÁG - PONTOSSÁG
Mennyi idő telik el a megrendelés és a kiszolgálás között?
Milyen határon belül mozog ez?

9. EGYÉRTELMŰ KOMMUNIKÁCIÓ
Hogyan és milyen módon tartjuk a kapcsolatot?
Mi biztosítja ennek a kapcsolatnak a folyamatos színvonalát?

10. PARTNER TAPASZTALATA - REFERENCIA
Kikkel dolgozott már eddig együtt?
Milyen projektekben vett részt?
Milyen igényeket elégített már ki?

11. SZAKMAI SZÍNVONALA
Mi biztosítja a szakmai színvonalukat?
Mi alapján lehet ezt mérni?
Mi biztosítja, hogy ez továbbra is megfelelő szinten legyen?

12. PARTNER PÉNZÜGYI STABILITÁSA
Milyen a cég gazdasági háttere?

13. PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS
Milyen feltételek vonatkoznak a fizetési feltételekre?

14. FELELŐSSÉGVÁLLALÁS - GARANCIA
Milyen a felelősség megoszlása?
Milyen garanciákat vállal a partner?

15. TANÁCSADÁS, SZERVIZ
Mi történik velünk vásárlás, leszállítás, fogyasztás után?
(az ő modelljükben a 3. elem 5. fázisa)

16. REKLAMÁCIÓ KEZELÉSE
Hogyan kezelik a hibás szállítást?

17. ÁR
Milyen árszint tartozik a fenti tényezőkhöz?

5369319265_792a306e22_b.jpgKép forrása: flickr

18. SZIMPÁTIA - KÉMIA - ÖSSZHANG
Mennyire érezzük azt, hogy hosszútávon szívesen együtt dolgozunk velük?
Nagyon sokszor ez már az első benyomás során kialakul.

Haladó szinten akár a cég teljes modelljét átnézhetjük.

És te?

Te hogy szoktad csinálni? Van valamilyen stratégiád? Oszd meg velem a hozzászólásoknál!
Ha tetszett a bejegyzés nyom jegy lájkot, vagy oszd meg másokkal.

Sikeres vállalkozást kívánok!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr446604515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása