Ezen a héten többször is közönség előtt szerepelhettem.
HÉTFŐ ESTE: ÖkoFarmer üzleti modell
Miután megismerkedtünk a Réthy Fashion eddig elért eredményeivel, az volt a résztvevők feladata, hogy az üzleti modell vászon segítségével a használt farmerokból új ruhákat gyártó cégnek ötleteket gyűjtsön a továbblépéshez, a fejlődéshez, az új irányokhoz.
A két csapat teljesen más szempontok szerint kezdett neki a zöldmodellek kidolgozásához. Végül is az a csapat, amelyikben részt vettem különböző kérdések mentén vizsgálta meg a cég lehetőségeit. Az alább kérdéseket jártuk körbe:
- Mit lehet még az adott célpiacnak, adott anyagból gyártani? Vagyis hogyan lehet bővíteni az értékajánlatot?
- Lehet-e a termékeken kívül szolgáltatásokat nyújtani a vevőknek?
- Milyen alternatív csatornákon és helyszíneken lehet értékesíteni a termékeket?
- Milyen módon lehet a termékeket népszerűsíteni?
- Milyen értékajánlatot lehet adni a viszonteladóknak?
- Milyen szövetségeseket, kulcspartnereket kell a cég mögé állítani?
A munka végén pedig engem választottak ki, hogy bemutassam az ötleteket. Ahogy a képen is látszódik annyira lelkesen magyaráztam, hogy elég volt fél lábbal a földön állnom.
Remek ki este volt, szuper emberekkel és nagyszerű szervezéssel.
KEDD DÉLELŐTT: Oktatásmarketing konferencia
Egyetemek, főiskolák, jógaiskolák marketingesei, vezetői ültek a közönség soraiban, és egész nap az oktatás területén használható marketingfogásokról hallgattak előadást.
Előadásomban arról beszéltem, hogy ha nem működik a marketing, annak oka nagyon sok esetben nem a marketing eszközökben keresendő, hanem az egész szervezet működésében. Erre megoldás az egységesen működő szervezet, amihez szükséges:
- tartalom
- érték
- irány
- lendület
- rendszer
A rendszer vizsgálatához remek eszköz az üzleti modell építés, ami az összefüggések megmutatásán túl, az egységesítést és a fejlesztést is lehetővé teszi. A közönség a rendelkezésemre álló 30 percben alapjaiban megismerhette az üzleti modell fontosságát és a vászon egyes elemeit is.
Figyelő és érdeklődő közönség vett részt rajta, a szervezés pedig nagyon színvonalas volt. Az előttem elhangzott előadások pedig nagyon magas színvonalúak voltak. Mivel a nap hátralevő részében találkozóim voltak, így az utánam elhangzott előadásokat nem tudtam meghallgatni. Egyébként is készülnöm kellett a másnapra.
PÉNTEK EGÉSZ NAP: ÉVTERVEZŐ-BUDAPEST
2013 novemberében tartottam az első ÉVTERVEZŐ előadást, ami akkor még csak 3 órás rövid fél napos tréningként működött és a célja az volt, hogy az ismerős vállalkozásoknak és az érdeklődőknek segítsek a 2014-es évük megtervezésében.
Idén egy kicsit kibővítettem és már egy egész napos programot alkottam meg. Három fő területet dolgoztunk ki az előre megszerkesztett jegyzetbe.
1. CÉLOK
2. TERVEK
3. MEGVALÓSÍTÁS
Ismét sikerült megteremteni a közvetlenség és a nyitottság állapotát a résztvevőkben így bátran beszéltek a vágyaikról, álmaikról, akadályaikról, különleges helyzeteikről.
Például ki gondolná, hogy az egyik leggyakoribb esküvői kereslet karácsony után alakul ki, amikor megtörténnek a lánykérések, vagy a munkatársak motiválásának megszervezése mennyire fontos a cégvezetőknek. Külön öröm volt látni a vállalkozók arcán, hogy ők valóban változtatni akarnak, előrébb akarnak jutni és igenis érzik a felelősséget. Ezért akartak terveket, hogy még jobbak legyenek, még jobb eredményeket érjenek el. Biztos vagyok benne, hogy ez az egy nap, amikor csak ezzel a témával foglalkoztak és szorgalmasan le is írták a terveiket a lépéseket, hozzá fog járulni a sikereikhez.
Fantasztikus hét volt. Köszönöm!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.