Tamás évekig szenvedett a vállalkozásával, de nem jöttek az eredményei. Segítséget kért tőlem, és kérdésére, megmutattam neki, mi az a 3 dolog, amire figyeljen a stratégiájának kialakításánál. Miután elkezdte őket alkalmazni, a vállalkozás eredményei ugrásszerűen javultak.
Kíváncsi vagy mi ez a 3 dolog, amire felhívtam a figyelmét?
Figyelj, most neked is megmutatom.
Megelőző lépések
Mivel te is tudatosan fejleszted a vállalkozásodat, számodra is fontos a megfelelő stratégiát alakíts ki a céged számára. Ha már tudod mi a vállalkozásod küldetése és azzal is tisztában vagy, hogy milyen értékrend alapján működik, meg kell határozd a célterületeket és ki kell tűznöd a célokat.
És ezután következik a stratégiai terved kialakítása.
De mi alapján lehet elkezdeni egy stratégiát összerakni?
Hogyan is kellene belekezdeni?
Ehhez mutatok most három alap kérdést, aminek segítségével össze tudod állítani a stratégiád alapelvét.
A hosszútávon kiemelkedően működő vállalkozások három alap dimenzióra építik terveiket.
Az 1. dimenzió
Mi az, amit szeretsz csinálni? Mi az, amiért lelkesedsz?
Vagyis keresd meg, hogy a munkádban, az iparágadban mi az, amit szenvedéllyel tudsz csinálni.
Azt keresd, amiben már meg van a lelkesedésed. Ne akard valami iránt felkelteni azt.
Listázd ki, hogy mik ezek a tevékenységek. Adj magadnak 15 percet, hogy ezeket a területeket összeszedd.
Hiszen, amiért lelkesedsz, azért hajlandó vagy korábban felkelni, és késő estig fent lenni. Ilyenkor álmatlanul forgolódsz, mert csak áramlanak az új ötletek, az új lehetőségek, az új megoldások és annyira fel vagy lelkesülve, hogy alig bírsz pihenni.
A 2. dimenzió
Mi az, amit a legjobban tudsz végezni?
Mi az, amiben akár a világon a legjobb tudnál lenni?
Ez lehet olyan munka, részfeladat vagy bármi amit akár most még nem is csinálsz, ugyanakkor tehetséged van hozzá, és erre alapozva kiemelkedő világszínvonalt tudsz elérni.
Gyűjtsd össze őket. Szánj rá ismét kb 15 percet.
Azonban itt van még egy feladat.
Szedd össze azokat a területeket is, amikben egyáltalán nem tudsz kiemelkedő vagy egyedi eredményeket nyújtani.
A 3. dimenzió
Mi az, amit jól megfizetnek?
Mi az, ami pénz-üzemanyagot ad a cégednek?
Első lépésként azt szoktam javasolni, hogy gyűjts össze mindent, hogy miért fizet vagy miért lenne hajlandó fizetni az ügyfél. Mi az, amiért ténylegesen elkéred a pénzt, ami hajtja a vállalkozásodat. És ezeket rangsorold. Vajon miért fizetnek a legtöbbet az ügyfelek? Vedd számba ezeket a területeket is.
Ha megvan mind a három dimenzió, akkor vesd őket össze, és keresd meg, hogy mi az a tényező, ami mind a háromban szerepel. Ezt fogalmazd meg egy egyértelmű és egyszerű mondatként, egy alapelvként, ami így már a vállalkozásod stratégiájának döntési alapja lesz.
Miért kell mind a három kérdésre válaszolni?
Hiszen hiába keresel valamivel sok pénzt, amiben nem lehetsz a legjobb.
Ha nem szereted szenvedélyesen azt, amiben a legjobb vagy, hamar romlani fognak az eredményeid, és közel sem leszel piacvezető.
Lényegtelen, hogy miben vagy jó, ha azért nem fizetnek, illetve nem ég benned a vágy, hogy azzal foglalkozz, soha nem fogsz kiváló eredményeket elérni.
Általános hiba
Remélem már te is ráéreztél, hogy miért fontos mind a három tényező összevetése.
Általában valamelyik kettőt használják, és nagyon ritkán mind a hármat.
Nincs megállás
Ezt a folyamatot évente érdemes többször is elvégezni, hogy egyre tisztább és érthetőbb legyen, hogy mi is az, ami alapján a céged hosszútávon sikeres és eredményes lesz.
Hogyan kell megcsinálni?
Kíváncsi vagy arra, hogy ezt hogyan kellene megcsinálni. Erre segítséget itt találsz. >>>
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kezdd ezzel, ha rendet akarsz tenni a vállalkozásodban, ötletedben!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.