A hosszútávú stratégia kialakításának 3 alapdimenziója

kikoto.png

Tamás évekig szenvedett a vállalkozásával, de nem jöttek az eredményei. Segítséget kért tőlem, és kérdésére, megmutattam neki, mi az a 3 dolog, amire figyeljen a stratégiájának kialakításánál. Miután elkezdte őket alkalmazni, a vállalkozás eredményei ugrásszerűen javultak.

Kíváncsi vagy mi ez a 3 dolog, amire felhívtam a figyelmét?

Figyelj, most neked is megmutatom.

Megelőző lépések

Mivel te is tudatosan fejleszted a vállalkozásodat, számodra is fontos a megfelelő stratégiát alakíts ki a céged számára. Ha már tudod mi a vállalkozásod küldetése és azzal is tisztában vagy, hogy milyen értékrend alapján működik, meg kell határozd a célterületeket és ki kell tűznöd a célokat.
És ezután következik a stratégiai terved kialakítása.

De mi alapján lehet elkezdeni egy stratégiát összerakni?
Hogyan is kellene belekezdeni?

Ehhez mutatok most három alap kérdést, aminek segítségével össze tudod állítani a stratégiád alapelvét.

A hosszútávon kiemelkedően működő vállalkozások három alap dimenzióra építik terveiket.

Az 1. dimenzió

lelkesedek.png

Mi az, amit szeretsz csinálni? Mi az, amiért lelkesedsz?

Vagyis keresd meg, hogy a munkádban, az iparágadban mi az, amit szenvedéllyel tudsz csinálni.
Azt keresd, amiben már meg van a lelkesedésed. Ne akard valami iránt felkelteni azt.
Listázd ki, hogy mik ezek a tevékenységek. Adj magadnak 15 percet, hogy ezeket a területeket összeszedd.
Hiszen, amiért lelkesedsz, azért hajlandó vagy korábban felkelni, és késő estig fent lenni. Ilyenkor álmatlanul forgolódsz, mert csak áramlanak az új ötletek, az új lehetőségek, az új megoldások és annyira fel vagy lelkesülve, hogy alig bírsz pihenni.

A 2. dimenzió

legjobb_vagyok.png

Mi az, amit a legjobban tudsz végezni?
Mi az, amiben akár a világon a legjobb tudnál lenni?

Ez lehet olyan munka, részfeladat vagy bármi amit akár most még nem is csinálsz, ugyanakkor tehetséged van hozzá, és erre alapozva kiemelkedő világszínvonalt tudsz elérni.
Gyűjtsd össze őket. Szánj rá ismét kb 15 percet.
Azonban itt van még egy feladat.
Szedd össze azokat a területeket is, amikben egyáltalán nem tudsz kiemelkedő vagy egyedi eredményeket nyújtani.

A 3. dimenzió

fizetnek.png

Mi az, amit jól megfizetnek?
Mi az, ami pénz-üzemanyagot ad a cégednek?

Első lépésként azt szoktam javasolni, hogy gyűjts össze mindent, hogy miért fizet vagy miért lenne hajlandó fizetni az ügyfél. Mi az, amiért ténylegesen elkéred a pénzt, ami hajtja a vállalkozásodat. És ezeket rangsorold. Vajon miért fizetnek a legtöbbet az ügyfelek? Vedd számba ezeket a területeket is.

Ha megvan mind a három dimenzió, akkor vesd őket össze, és keresd meg, hogy mi az a tényező, ami mind a háromban szerepel. Ezt fogalmazd meg egy egyértelmű és egyszerű mondatként, egy alapelvként, ami így már a vállalkozásod stratégiájának döntési alapja lesz.

Miért kell mind a három kérdésre válaszolni?

harom_kerdes.png

Hiszen hiába keresel valamivel sok pénzt, amiben nem lehetsz a legjobb.
Ha nem szereted szenvedélyesen azt, amiben a legjobb vagy, hamar romlani fognak az eredményeid, és közel sem leszel piacvezető.
Lényegtelen, hogy miben vagy jó, ha azért nem fizetnek, illetve nem ég benned a vágy, hogy azzal foglalkozz, soha nem fogsz kiváló eredményeket elérni.

Általános hiba

Remélem már te is ráéreztél, hogy miért fontos mind a három tényező összevetése.
Általában valamelyik kettőt használják, és nagyon ritkán mind a hármat.

Nincs megállás

nincsmegallas.png

Ezt a folyamatot évente érdemes többször is elvégezni, hogy egyre tisztább és érthetőbb legyen, hogy mi is az, ami alapján a céged hosszútávon sikeres és eredményes lesz. 

Hogyan kell megcsinálni?

Kíváncsi vagy arra, hogy ezt hogyan kellene megcsinálni. Erre segítséget itt találsz. >>>

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

 

ÜMÉ-1X1-mockup2.1.png

 

Kezdd ezzel, ha rendet akarsz tenni a vállalkozásodban, ötletedben!

 

LETÖLTÖM

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr297251549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása