A legfontosabb ügyfelek

 14_00pf.png

Minden cég a vevőkből él. Éppen ezért az üzleti modell fejlesztés első lépése a célcsoport vizsgálata.
A vállalkozásoknak többféle kliense van, és sokszor nem a megfelelő csoportra koncentrálnak, ezzel erőforrásokat pazarolnak és csökken a teljesítményük.
Te tudod, hogy kik a legfontosabbak szegmensek? Hogyan határozod meg, hogy kivel is érdemes foglalkoznod?

Ügyféltípusok

5 alap csoportot tudsz alkotni:
- Potenciális ügyfél
- Érdeklődő
- Vásárló
- Törzsvásárló
- Elveszett ügyfél

A vállalkozások többsége az új ügyfelekre koncentrál, és azon dolgoznak, hogy mindig újabb és újabb érdeklődőket hozzanak be, akiknek el lehet valamit adni. De utána szinte nem is figyelnek rájuk, pedig nekik újra értékesíteni sokkal könnyebb és olcsóbb, mint új vevőket szerezni. Persze ehhez egy olyan értékajánlatra van szükséged, ami lehetővé teszi, hogy a termék vagy a szolgáltatás újra és újra eladható legyen. Pl. időről időre újabb fejlesztés, egy elkopó összetevő, platform felület, fogyasztási cikk. Ha nincs ilyen része a kínálatodnak, akkor két dolgot tehetsz, vagy kialakítasz egy ilyen elemet, vagy otthagyod az iparágat és másba fekteted az idődet, az energiádat és a pénzedet.

A bevételek

014_01p.png

Ahhoz, hogy megértsd, kik az igazán fontos vevők, egy kicsit beszéljünk a bevételekről.
Középiskolában hallottam először a fix és a változó költségekről, azonban akkor senki nem tett említést a fix és változó bevételekről. Pedig ez is nagyon fontos. A hosszútávon sikeres cégek folyamatos fix bevételre törekednek. Egy szervezet stabilitását azok az ügyfelek adják, akik folyamatosan fizetnek, így kiszámíthatóvá és tervezhetővé válik a vállalkozás működése. Korábban keretszerződések és kötelező rendelések biztosították ezt. Ma egyre nagyobb divat, hogy előfizetéses rendszer használata (legutóbb pl. a kontaktlencséknél csinálta meg az Ofotért). Minél többen veszik így igénybe a termékedet vagy a szolgáltatásodat, annál értékesebb a vállalkozásod. Ezért törekedj arra, hogy a vevőkből törzsvásárlókat, rendszeres megrendelőket alkoss. Erre szolgálnak a klubtagsági rendszerek is.

A legfontosabb ügyfelek

014_02p.png

A kezdettől fogva érdemes azonosítanod azokat az érdeklődőket, akik később törzsvásárlókká válhatnak.
Ebben nagy segítség az, ha megfigyeled a törzsvásárlóid közös jellemzőit. Ha ezeket összeszedted, akkor tovább szűrheted a potenciális jelölteket, és csak azoknál törekedj a továbbléptetésre, akik azonos jellemzővel bírnak, mint a többi törzsvásárló, ugyanis ők az igazán fontos vevők számodra.

Szólj hozzá, írd meg a véleményedet a hozzászólásoknál, mert kíváncsi vagyok rá.

Tetszett a bejegyzés? Nyomj egy lájkot!

Ez a bejegyzés a decemberi 31-napos KIHÍVÁS keretén belül született. Amennyiben neked is van kérdésed az üzleti modell építéssel kapcsolatban és választ szeretnél kapni rá decemberben, írd meg a hozzászólásoknál vagy az info@uzletimodellek.hu címre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr18172472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása