Bizonyára te is elgondolkoztál már azon, hogy mit is lehetne tenni, hogy még többen figyeljenek a cégedre. Ezt 3 egyszerű lépéssel el tudod érni.
Először is határozd meg, hogy kiknek a figyelmét akarod megragadni (célcsoport), utána azt is fontos tudatosítanod, hogy mi az, amit adni akarsz nekik, ha már felkeltetted az érdeklődésüket (értékajánlat), úgy is mondhatnám, hogy milyen célt akarsz elérni. Ha ez megvan, akkor tudsz azon dolgozni, hogy valóban azok és azt vegyék észre, amit te akarsz (elosztási csatorna). Hogyan? Erről szól ez a bejegyzés.
Az üzleti modell 3. eleme az elosztási csatorna, amely tovább bontható 5 fázisra.
A figyelem felkeltése az elosztási csatorna első szakasza. Ez az az állapot, amikor még nem ismered az ügyfeledet és ő sem ismer téged. Valahogy meg kell teremtened a lehetőségét, hogy egymásra találjatok.
Vannak iparágak, ahol eredendően a vevő keresi az eladót, és van számos iparág, ahol fordítva van. Ebből a szempontból nincs különbség, hiszen az a lényeg, hogy kialakuljon valamilyen információs kapcsolat és aki keresi a másikat, információhoz jusson róla.
Vagyis a vevő megismerje az eladót és az eladó halljon az ügyfélről.
Lehetőségek
Ezt a legkönnyebben úgy tudod elérni, ha megkérdezed magadtól:
HOGYAN TUDNÁM MAGAMRA VONNI A FIGYELMÉT?
Hiszen az első szakaszban a legfontosabb a figyelemfelkeltés eszközeinek a használata.
Mik lehetnek ezek?
- hirdetések online és offline
- óriásplakát
- facebook bejegyzés
- ajánlás
- hideghívás
- kapcsolatépítő rendezvény
- előadás
- webinárium
- ingyenes tudásanyag
- meghívás
- hirdetmény
- szponzoráció
- PR
Feladat
Határozd meg, hol és hogyan ismeritek meg egymást az ügyféllel?
a) MIT HASZNÁLNAK A VERSENYTÁRSAK?
b) MIT HASZNÁLOK ÉN?
c) MILYEN KIUGRÓ, ELTÉRŐ FÓRUMOT HASZNÁLOK, HASZNÁLHATOK?
Érdemes az egyes ügyfélszegmenseknél (ugye szegmentálva vannak a vevők?) külön végigmenni a kérdéseken.
Ha ezzel megvagy, akkor válaszd ki azt a 2-3 felületet, amivel a legkönnyebben, ugyanakkor a versenytársaktól eltérő módon tudsz megismerkedni a megrendelőkkel, vagy ahol könnyebben megtalálnak az érdeklődők.
Azonban van még itt valami. Biztos benned is felmerült a kérdés, hogy
MIT KÖZÖLJEK VELE, AMI FELKELTI AZ ÉRDEKLŐDÉSÉT?
Erről lesz szó a következő bejegyzésben.
Szólj hozzá, írd meg a véleményedet a hozzászólásoknál.
Tetszett a bejegyzés? Nyomj egy lájkot!
Ez a bejegyzés a decemberi 31-napos KIHÍVÁS keretén belül született. Amennyiben neked is van kérdésed az üzleti modell építéssel kapcsolatban és választ szeretnél kapni rá decemberben, írd meg a hozzászólásoknál vagy az info@uzletimodellek.hu címre.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.