FIGYELEM - Hogyan keltsük fel a vállalkozásunk iránt? (1.rész)

15_00fp.png

Bizonyára te is elgondolkoztál már azon, hogy mit is lehetne tenni, hogy még többen figyeljenek a cégedre. Ezt 3 egyszerű lépéssel el tudod érni. 

Először is határozd meg, hogy kiknek a figyelmét akarod megragadni (célcsoport), utána azt is fontos tudatosítanod, hogy mi az, amit adni akarsz nekik, ha már felkeltetted az érdeklődésüket (értékajánlat), úgy is mondhatnám, hogy milyen célt akarsz elérni. Ha ez megvan, akkor tudsz azon dolgozni, hogy valóban azok és azt vegyék észre, amit te akarsz (elosztási csatorna). Hogyan? Erről szól ez a bejegyzés.

Az üzleti modell 3. eleme az elosztási csatorna, amely tovább bontható 5 fázisra.

A figyelem felkeltése az elosztási csatorna első szakasza. Ez az az állapot, amikor még nem ismered az ügyfeledet és ő sem ismer téged. Valahogy meg kell teremtened a lehetőségét, hogy egymásra találjatok.
Vannak iparágak, ahol eredendően a vevő keresi az eladót, és van számos iparág, ahol fordítva van. Ebből a szempontból nincs különbség, hiszen az a lényeg, hogy kialakuljon valamilyen információs kapcsolat és aki keresi a másikat, információhoz jusson róla.
Vagyis a vevő megismerje az eladót és az eladó halljon az ügyfélről.

Lehetőségek

15_01p.png

Ezt a legkönnyebben úgy tudod elérni, ha megkérdezed magadtól:

HOGYAN TUDNÁM MAGAMRA VONNI A FIGYELMÉT?

Hiszen az első szakaszban a legfontosabb a figyelemfelkeltés eszközeinek a használata.

Mik lehetnek ezek?
- hirdetések online és offline
- óriásplakát
- facebook bejegyzés
- ajánlás
- hideghívás
- kapcsolatépítő rendezvény
- előadás
- webinárium
- ingyenes tudásanyag
- meghívás
- hirdetmény
- szponzoráció
- PR

Feladat
15_02p.png

Határozd meg, hol és hogyan ismeritek meg egymást az ügyféllel?

a) MIT HASZNÁLNAK A VERSENYTÁRSAK?

b) MIT HASZNÁLOK ÉN?

c) MILYEN KIUGRÓ, ELTÉRŐ FÓRUMOT HASZNÁLOK, HASZNÁLHATOK?

Érdemes az egyes ügyfélszegmenseknél (ugye szegmentálva vannak a vevők?) külön végigmenni a kérdéseken.

Ha ezzel megvagy, akkor válaszd ki azt a 2-3 felületet, amivel a legkönnyebben, ugyanakkor a versenytársaktól eltérő módon tudsz megismerkedni a megrendelőkkel, vagy ahol könnyebben megtalálnak az érdeklődők.

Azonban van még itt valami. Biztos benned is felmerült a kérdés, hogy 

MIT KÖZÖLJEK VELE, AMI FELKELTI AZ ÉRDEKLŐDÉSÉT?

Erről lesz szó a következő bejegyzésben.

Szólj hozzá, írd meg a véleményedet a hozzászólásoknál.

Tetszett a bejegyzés? Nyomj egy lájkot!

Ez a bejegyzés a decemberi 31-napos KIHÍVÁS keretén belül született. Amennyiben neked is van kérdésed az üzleti modell építéssel kapcsolatban és választ szeretnél kapni rá decemberben, írd meg a hozzászólásoknál vagy az info@uzletimodellek.hu címre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr628173636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png