Az üzleti modellünk központ eleme az értékajánlatunk. Ugyanis vásárlásaink során mindig érzelmek alapján döntünk és csak később racionalizáljuk döntésünket.
Éppen ezért az értékajánlatunk is legalább két szinten működik. Van egy érzelmi sík, azaz milyen változást és eredményt akarunk az ügyfeleink, vásárlóink életében elérni és van egy racionális sík, hogy mindezt milyen paraméterek, (egyedi) jellemzők segítségével akarjuk megvalósítani. Igazából az értékajánlat az a csomag, amit el akarunk adni az ügyfélnek. Ha jobb értékajánlatot akarsz létrehozni, vagy ellenőrizni akarod a meglévő ajánlatodat, akkor tedd fel magadnak az alábbi 11 kérdést:
Kérdések
- Milyen problémájára nyújtunk megoldást az ügyfélnek?
- Milyen igényét elégítjük ki az ügyfélnek?
- Mitől értékes az ajánlatunk számára?
- Milyen előnye származik az ügyfélnek abból, hogy velünk szerződik?
- Miben tér el ez az eddigiektől?
- Milyen megjelenési formája van ennek?
- Hogyan lehet az ajánlatunk értékét növelni?
- Hány fajta megoldást kínálunk ugyanarra a problémára?
- Milyen érzéseket fogunk kelteni az ügyfélben?
- Mire van szüksége az ügyfélnek ahhoz, hogy igénybe tudja venni, használni, és értékelni tudja a termékünket/szolgáltatásunkat?
+1 Alkalmas-e az értékajánlatunk ismétlődő vásárlásra?
Gondolkozz el a kérdéseken és vizsgáld meg egy termékedet vagy szolgáltatásodat velük.
Kíváncsi vagyok a véleményedre! Szólj hozzá, írd meg a gondolatidat a témával kapcsolatban.
Tetszett a bejegyzés? Nyomj egy lájkot!
Ez a bejegyzés a decemberi 31-napos KIHÍVÁS keretén belül született. Amennyiben neked is van egy kérdésed a vállalkozásod építésével kapcsolatban és választ szeretnél kapni rá decemberben, írd meg a hozzászólásoknál vagy az info@uzletimodellek.hu címre.
Ha további kérdéseket akarsz olvasni az üzleti modell építéssel kapcsolatban, akkor töltsd le az ÜMÉ 1X1-et.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.