Sajnos továbbra is azt látom, hogy a kisvállalkozók még mindig azon dolgoznak és ölnek bele rengeteg pénzt, hogy újabb és újabb vevőket szerezzenek, miközben a régiekkel nem foglalkoznak.
Talán azért nem, mert nem is tudják, hogy mit kezdjenek velük.
Pedig mennyivel kényelmesebb úgy működtetni és fejleszteni a vállalkozást, ha tudod, hogy a vevőid rendszeresen és kiszámíthatóan elköltik nálad a pénzt, igénybe veszik a szolgáltatásaidat, megveszik a termékeidet. Amikor nem azon kell izgulni, hogy vajon jön-e ma valaki vásárolni, hanem a vevők beszélnek, rólad, ajánlanak téged, viszik a híredet és amikor a családok generációi járnak hozzád vissza vásárolni.
Most jöjjön 5 tipp, hogy mit tud egy kisvállalkozó adni a meglévő ügyfeleiknek:
1. Oktasd őket
- akár saját magad
- akár egy szakértő segítségével
- adj nekik tanácsot a szolgáltatásod vagy termékeddel kapcsolatban
- gyűjts össze tippeket, trükköket
- hívd fel a figyelmüket a veszélyekre
2. Szórakoztasd
- Ünnepelj velük, csinálj számukra rendezvényt, éreztesd velük, hogy fontosak számodra és ez a vállalkozás értük működik
- Adj nekik hálát, és köszönd meg nekik, hogy az ügyfeleid
- Szervezz nekik versenyeket, kihívásokat
3. Vond be őket a működésbe
- kérj tőlük ügyfélvéleményt
- ösztönözd őket, hogy hallassák a hangjukat és fejezzék ki magukat
- közösen fejlesszétek tovább a meglévő kínálatot, vagy segítségükkel alakítsatok ki újat
- teszteltesd velük az új termékedet/szolgáltatásodat
- köss velük együttműködési, vagy affiliate szerződéset
- motiváld őket, hogy tovább ajánljanak
4. Kapcsold össze őket
- alakíts ki nekik egy közösséget, ahol a hasonló gondolkodású, igényű, érdeklődésű emberek, azaz a te vevőid megjelenhetnek
- szervezz jótékonysági vagy bármilyen más szociális megmozdulást, ahol össze tudnak fogni valami jó ügy érdekében
- hozz létre nekik Facebook csoportot, ahol megoszthatják egymással az élményeiket, tapasztalataikat és feltehetik a kérdéseiket
- klubtagság vagy VIP tagság kialakításával és az összetartozást tudod erősíteni
5. Alakíts ki nekik egy külön honlapot, ahol a meglévő vevőkkel kommunikálsz
- ahol tudják, hogy olyan információkat találnak, amik kifejezetten nekik szól és nem az új vevőket csábító reklámokat találják
Te melyiket választod?
Írd meg a hozzászólásoknál a véleményedet!
Ha tetszett, nyomj egy LIKE-ot!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.