Keddi kérdés:
#Mire van szüksége az ügyféleimnek ahhoz, hogy használni vagy igénybe tudja venni a termékemet, szolgáltatásomat?
Pont egy hónapja készült el az ÜMÉ 1x1 frissített verziója, amiben megtalálod a fenti kérdést.
Volt már olyan veled, hogy pont azért nem vette igénybe valaki a szolgáltatásodat, vagy azért nem rendeltek tőled, mert akadályba ütközött?
pl. Egy autó használatához jogosítvány kell, vagy vannak olyan uszodák, ahol úszósapka kell, vagy egy biztosítás megkötéséhez tájékozottság kell az ügyfél részéről, vagy például nincs magyar menürendszere az eszköznek
Ezek mind-mind olyan akadályozó tényezők, amiknek az elhárításával az ügyfél pozícióba kerül.
Ezeknek az elhárításáról te is gondoskodhatsz. Például házhoz megy az autószerelő és ő hozza viszi a hibás autót, vagy ne olvadjon meg hazáig a jégkrém, ezért a Family Frost házhoz viszi.
Régebben a világ úgy működött, hogy csak annak adtak el a cégek, akik biztosították maguknak a feltételeket.
Ma már a vevők elvárják, hogy olyan helyzetbe hozza őket a szolgáltató vagy a kereskedő, hogy igénybe tudja venni a termékét vagy szolgáltatását.
Tehát állj meg és csináld ezt végig:
1. LÉPÉS
Tedd fel és te válaszold meg az alábbi kérdéseket:
#Mire van szüksége az ügyféleimnek ahhoz, hogy használni vagy igénybe tudja venni a termékemet, szolgáltatásomat?
Mi az a legfőbb akadály, ami miatt nem tudja igénybe venni a szolgáltatásomat?
Mi az a legnagyobb kihívás, amit ha segítek neki megoldani egyből hűséges ügyfelemmé válik?
2. LÉPÉS
Kérdezd meg a jelenlegi ügyfeleidet arról, hogy
- mi az a legnagyobb akadály, amit le kellett küzdeniük ahhoz, hogy tőled vegyenek?
- mit kellene jobban, másként csinálnod ahhoz, hogy az eddig akadályoztatott érdeklődők is ügyféllé váljanak?
3. LÉPÉS
A kapott válaszok alapján dolgozd át a szolgáltatásodat és a kínálatodat.
Akár specializálhatod egy adott szegmensre. Pl. kutyások, kismamák, idősek, kisgyermekes családok, külföldiek
4. LÉPÉS
Tervezd meg a mérő számokat és a kontroll pontokat.
5. LÉPÉS
Ellenőrizd és javítsd a folyamatokat.
HIBÁK
A legfőbb hiba ilyenkor az szokott lenni, hogy egyből az ügyfeleket kérdezik meg a vállalkozók.
Ilyenkor érdemes Henry Ford mondására gondolni:
"Ha megkérdeztem volna a vásárlókat, mit akarnak, akkor azt mondták volna, egy gyorsabb lovat."
És szintén Henry Ford mondta azt is, hogy "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen."
Szóval nyugodtan megkérdezheted az ügyfeleidet, de csak akkor, ha legalább 20 ötletet összeírtál már magadtól is.
További hiba szokott lenni a nyomonkövetés elmaradása. Nyilván mindenkinek ezer dolga és egymillió kihívása van. De mérés és kontroll nélkül sosem fogjuk tudni tényszerűen megállapítani, hogy hatásos volt-e a fejlesztésünk.
Tehát az ELSŐ DOLOG, amit érdemes tenned:
Most vegyél elő egy üres papírt, írd fel a lap tetejére a kérdést:
#Mire van szüksége az ügyféleimnek ahhoz, hogy használni vagy igénybe tudja venni a termékemet, szolgáltatásomat?
és kapcsold ki a számítógépedet és a telefonodat 1 órára, hogy zavarásmentesen tudd továbbfejleszteni a cégedet.
Ha tetszett a bejegyzés, akkor nyomj egy lájkot. Ha úgy érzed, hogy erre valakinek szüksége van, akkor oszd meg vele. Valamint ha véleményed vagy kérdésed van ehhez kapcsolódóan, akkor azt írd meg kommentben.
VIDD EL MAGADDAL A BEJEGYZÉST!
KATTINTS IDE ÉS TÖLTSD LE PDF-BEN
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.