#KeddiKérdés: Mi akadályozza az ügyfeleidet?

 07_05_kk.png

PDF

Keddi kérdés:

#Mire van szüksége az ügyféleimnek ahhoz, hogy használni vagy igénybe tudja venni a termékemet, szolgáltatásomat?

Pont egy hónapja készült el az ÜMÉ 1x1 frissített verziója, amiben megtalálod a fenti kérdést.

Volt már olyan veled, hogy pont azért nem vette igénybe valaki a szolgáltatásodat, vagy azért nem rendeltek tőled, mert akadályba ütközött?

pl. Egy autó használatához jogosítvány kell, vagy vannak olyan uszodák, ahol úszósapka kell, vagy egy biztosítás megkötéséhez tájékozottság kell az ügyfél részéről, vagy például nincs magyar menürendszere az eszköznek

Ezek mind-mind olyan akadályozó tényezők, amiknek az elhárításával az ügyfél pozícióba kerül.
Ezeknek az elhárításáról te is gondoskodhatsz. Például házhoz megy az autószerelő és ő hozza viszi a hibás autót, vagy ne olvadjon meg hazáig a jégkrém, ezért a Family Frost házhoz viszi.

Régebben a világ úgy működött, hogy csak annak adtak el a cégek, akik biztosították maguknak a feltételeket.
Ma már a vevők elvárják, hogy olyan helyzetbe hozza őket a szolgáltató vagy a kereskedő, hogy igénybe tudja venni a termékét vagy szolgáltatását.

Tehát állj meg és csináld ezt végig:


1. LÉPÉS

Tedd fel és te válaszold meg az alábbi kérdéseket:
#Mire van szüksége az ügyféleimnek ahhoz, hogy használni vagy igénybe tudja venni a termékemet, szolgáltatásomat?
Mi az a legfőbb akadály, ami miatt nem tudja igénybe venni a szolgáltatásomat?
Mi az a legnagyobb kihívás, amit ha segítek neki megoldani egyből hűséges ügyfelemmé válik?

2. LÉPÉS
Kérdezd meg a jelenlegi ügyfeleidet arról, hogy
- mi az a legnagyobb akadály, amit le kellett küzdeniük ahhoz, hogy tőled vegyenek?
- mit kellene jobban, másként csinálnod ahhoz, hogy az eddig akadályoztatott érdeklődők is ügyféllé váljanak?

3. LÉPÉS
A kapott válaszok alapján dolgozd át a szolgáltatásodat és a kínálatodat.
Akár specializálhatod egy adott szegmensre. Pl. kutyások, kismamák, idősek, kisgyermekes családok, külföldiek

4. LÉPÉS
Tervezd meg a mérő számokat és a kontroll pontokat.

5. LÉPÉS
Ellenőrizd és javítsd a folyamatokat.

HIBÁK
A legfőbb hiba ilyenkor az szokott lenni, hogy egyből az ügyfeleket kérdezik meg a vállalkozók.
Ilyenkor érdemes Henry Ford mondására gondolni:
"Ha megkérdeztem volna a vásárlókat, mit akarnak, akkor azt mondták volna, egy gyorsabb lovat."

És szintén Henry Ford mondta azt is, hogy "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen."

Szóval nyugodtan megkérdezheted az ügyfeleidet, de csak akkor, ha legalább 20 ötletet összeírtál már magadtól is.

További hiba szokott lenni a nyomonkövetés elmaradása. Nyilván mindenkinek ezer dolga és egymillió kihívása van. De mérés és kontroll nélkül sosem fogjuk tudni tényszerűen megállapítani, hogy hatásos volt-e a fejlesztésünk.

Tehát az ELSŐ DOLOG, amit érdemes tenned:
Most vegyél elő egy üres papírt, írd fel a lap tetejére a kérdést:
#Mire van szüksége az ügyféleimnek ahhoz, hogy használni vagy igénybe tudja venni a termékemet, szolgáltatásomat?
és kapcsold ki a számítógépedet és a telefonodat 1 órára, hogy zavarásmentesen tudd továbbfejleszteni a cégedet.

Ha tetszett a bejegyzés, akkor nyomj egy lájkot. Ha úgy érzed, hogy erre valakinek szüksége van, akkor oszd meg vele. Valamint ha véleményed vagy kérdésed van ehhez kapcsolódóan, akkor azt írd meg kommentben.

VIDD EL MAGADDAL A BEJEGYZÉST!

KATTINTS IDE ÉS TÖLTSD LE PDF-BEN

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr188868178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása