#KeddiKérdés: Hogyan újítsam meg a kínálatomat?



MP3 :: PDF

Gyakran fordul elő az a vállalkozásokkal, hogy azért szűnnek meg, azért mennek csődbe, mert nem tudnak megújulni. Gondolj csak bele, néhány évvel ezelőtt még a vezető telefongyártó a Nokia volt. Ma már sehol nincs.

Régebben az emberek azt tartották értékesnek, ami akár évtizedek óta ismert volt. A mai világ ebből a szempontból ellentmondásos. Egyrészt az emberek keresik a biztonságot, ugyanakkor folyamatosan ki vannak éhezve az újdonságra.

A te ügyfeleid is ilyenek. Ha nem tudsz megújulni, ha nem tudsz nekik valami újat adni, akkor megunnak és egyszer csak elpártolnak tőled.

De hogyan is kellene megújulni?

Amikor pár éve elkezdtem a saját vállalkozásomat, akkor csak azt tudtam, hogy az üzleti modellezés egy nagyon jó módszer, technika arra, hogy segítsek a vállalkozóknak abban, hogy tudatosabbak és ezáltal eredményesebbek legyenek.
Ahogy teltek a hetek és a hónapok, egyre jobban azt láttam, hogy az üzleti modellezésen túl szükség van még más módszerekre is ahhoz, hogy igazán segíteni tudjak nekik és nekem is fejlődnöm kell rengeteg területen.
De ebben is segítségemre volt az, hogy folyamatosan figyeltem a saját üzleti modellemre.
Most mutatok neked 9 olyan szempontot, aminek a segítségével te is meg tudod újítani a kínálatodat.

Először is vegyél a kezedbe, vagy nyiss meg egy üzleti modell vásznat (business model canvas), mert így könnyebb lesz megérteni, hogy miről is beszélek.

Ugye a cél jelen pillanatban az, hogy a vállalkozásodat meg tudd újítani.

1. Új célpiac

Az első eleme a vászonnak a célpiac. Tehát a megújulás ezzel is kezdődhet.
Lehetőséged van arra, hogy megcélozz egy új célpiacot, vagy épp megszüntess egy meglévőt.
pl. Egy pizzás paleo pizzákat kezd el készíteni az egészségtudatos pizzaimádók számára. Vagy egy kereskedő megszünteti a lakosság kiszolgálását, hogy jobban tudjon fókuszálni a céges ügyfelei kiszolgálására.

2. Új értékajánlat

A modellünk második eleme az értékajánlat, ami nagyon sokféleképpen tud megújulni.
Pl. Új termékpiramist alakítasz ki.
vagy új garanciát vállalsz
vagy új csomagokat alakítasz ki a termékedből
vagy új bónuszokat, ajándékokat adsz az ügyfeleknek.

3. Új csatorna

Ugye az elosztási csatornán keresztül juttatod el az üzenetedet és a termékeidet az ügyfeleid számára.
Ha eddig csak offline hirdettél, akkor elkezdheted az online hirdetést is. Ha eddig csak viszonteladókon keresztül értékesítettél, akkor most már saját értékesítőket is alkalmazhatsz.
Ha eddig csak online volt elérhető a webáruházad, nyithatsz egy saját boltot, ahol személyesen is kiszolgálhatod az ügyfeleidet.
Ha eddig csak egyszer hívtad fel az ügyfeleidet vásárlás után, akkor most már akár 3x is felhívhatod őket.

4. Új típusú kapcsolat

Vagyis hogyan veszed rá az ügyfeleidet arra, hogy szeressenek, ezáltal továbbra is hűséges ügyfeleid maradnak, új ügyfeleket hoznak neked és az eladások is növekednek.
Az egyik legjobb példa erre a Coca-cola lépése, amikor az üvegekre neveket vagy üzenetek írt fel.
Húúúú... Fantasztikus!
Gondolj bele. Akik eddig szerették azok most még jobban imádták. Akik eddig nem itták csak azért, mert az ő nevük volt rajta nagy valószínűséggel megvették és megitták. És naná, hogy az eladások is megnövekedtek.
A kérdés az, hogy te milyen új típusú kapcsolatot tudsz velük kialakítani.
pl. rendszeres hírlevelezés, jobb kampányok, gyakrabban kéred ki a véleményüket, tartasz nekik személyes találkozókat, vagy VIP részleget alakítasz ki nekik

5. Új bevételi forma vagy új ár

A modellünk 5. eleme a bevételi források.
Vagyis kialakíthatsz egy új bevételi formát. pl. a bérlést, vagy a lízingelést vagy akár az előfizetési formát is
De azzal is megújulhatsz, hogy egy új árat találsz ki. pl. azt ugye tudod, hogy ha ajánlatot adsz, akkor érdemes legalább 2 árat feltüntetni az ajánlatodban.
De lehet az is egy új megközelítés, hogy elkezdesz valamit ingyen nyújtani az ügyfeleidnek

6. Új módszer, technológia

A vállalkozásod bevezethet valami új technológiai innovációt is.
Pl. más alapanyagokból, más eszközökkel, más gyártósoron, más eljárásokkal készíti el termékeit, nyújtja a szolgáltatásait.

7. Új tevékenység

Akár azzal is meg tudsz újulni, ha elkezdesz egy új tevékenységet végezni a cégen belül.
Pl. környezetbarátabban kezd működni a vállalkozásod, amit kommunikálni tudsz, mind a munkatársaid, a leendő munkatársaid, a versenytársaid és az ügyfelei felé is
vagy jobban odafigyelsz a kontrollra, vagy a pénzügyekre

8. Új partner

Az is előfordulhat, hogy fejlődést és a változást az hozza meg, ha új beszállítókat kapcsolsz be a vállalkozásodba vagy a meglévőekkel új alapokra helyezed az együttműködéseteket.
Pl. Eddig te láttad el az ügyfélszolgálatot és most kiszervezed.
Vagy eddig saját magad végezted a Facebook kommunikációt és most már másra bízod
Vagy eddig csak egyféle nagykerben volt kapható a terméked és most már egy másik nagykerrel is leszerződsz.

9. Új költségek

A fejlődést és a megújulás fakadhat abból is, hogy odafigyelsz a költségeidre és átstrukturálod őket.
Pl. eddig volt egy alkalmazottad, aki a karbantartásért volt felelős. Előfordulhat, hogy az ő munkabére és járuléka magasabb, mintha egy karbantartó céggel havidíjas szerződést kötnél.
Vagy lehet az is, hogy a megújulást és a növekedést az hozza meg, hogy a nem hébe-hóba költesz reklámra, hanem úgy döntesz, hogy egy havi keretet biztosítasz rá.

HIBÁK

# Az első hiba az szokott lenni, hogy a vállalkozók lebeszélik magukat arról az ötletről, amit kitaláltak.
Fontos, hogy a sikerhez szerezz magad mellé támogatókat.

# A második gyakori hiba, hogy a vállalkozók nagy lelkesedéssel belevágnak, de az elején nem készítenek tervet és nem gondolják végig, hogy mik azok a lépések, amiket előtte, közben és utána is meg kell csinálniuk, hogy sikerrel meg tudjanak újulni.

# A harmadik gyakori hiba pedig, hogy feladják, mert nem elég kitartóak és nem készítették fel magukat a megvalósításra. Ebben egyébként segítségedre lehet a www.mmp.uzletimodellek.hu oldalon található ingyenes videósorozat.

ELSŐ LÉPÉS

De mi is az első lépés?

Az, hogy döntsd el, hogy meg akarsz újulni és határozd meg, hogy miért akarsz megújulni, mi vele a célod és ezt írd is le.

 

Ha tetszett a bejegyzés, akkor nyomj egy lájkot.
Véleményedet vagy kérdésedet írd meg kommentben.
Ha úgy érzed, hogy ezekre az információkra szüksége van az ismerősödnek is, akkor oszd meg velük.

 

VIDD MAGADDAL A BEJEGYZÉST

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr388899828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása