#KeddiKérdés: Miért nem halad úgy a céged, ahogy akarnád?

MP3 :: PDF :: VIDEÓ

Valószínű, hogy te is szeretnéd, hogy jobb eredményeid legyenek, hogy a céged felfelé íveljen, hogy kevesebb munkával több pénzt tudjál csinálni. De biztos te is sokszor úgy érzed, hogy nem haladsz, hogy megrekedtél, valahogy a dolgok nem akarnak összejönni. Tudod, hogy mit akarsz, tudod hova tudnál eljutni, talán látod, hogy mások már hol tartanak és néha elkeseredsz, néha felbosszantod magadat, hogy te miért nem jársz még ott ahol ők, miért nem úgy halad a céged, mint ahogy te akarod.
Nyugi én se vagyok mindig elégedett a haladás ritmusával, de van néhány dolog, amit érdemes megvizsgálni, ha úgy érzed, hogy most elakadtak a dolgaid.

Ugyanis, ha nem orvosolod a helyzetet, akkor lesz egy pont, amikor olyan behozhatatlan hátrányba kerülsz, ami végül a vállalkozásod bezárásához fog vezetni és ráadásul ilyenkor el is szoktak adósodni.

A mai világban már nem engedheted meg magadnak, hogy ne fejlődj, hogy csak várd a megoldást, hanem proaktív módon neked kell tenned azért, hogy jöjjenek az eredmények. Már nem elég, hogy ugyanazt csinálod, mint tavaly. Legyél akár fotós, szoftverfejlesztő, esküvői dekorációkat készítő, ékszerek tervezésével, gyártásával foglalkozó vállalkozás vezetője.
És ez igaz szakmailag és üzletileg is.
Van néhány dolog, ami szükséges ahhoz, hogy újraszervezd és lendületbe hozd vállalkozásodat.

1. MEGVALÓSÍTÁSI ÜZEMMÓD

Nagyon sokszor azért nem halad úgy a céged, mert egyszerűen nem megvalósítási üzemmódban van.
0-ról az 1-re lépés a legnagyobb teljesítmény. Amikor a semmiből csinálsz valamit.
Vizsgáld meg, hogy valóban mindent megtesztek ahhoz, hogy haladjatok?
Megvalósító üzemmódban vagytok? Vagy még mindig csak az álmodozó és a kifogásgyártó, halogató fázisban?
A haladás során sokkal fontosabb a szemléletmód, mint az, hogy milyen erőforrással bír egy vállalkozás.
Mégis előfordulhat, hogy azért nem jön minden össze, mert egyszerűen nincs annyi pénz, ember, kapcsolat, tapasztalat, tudás a vállalkozásban, ami a nagyobb tempóhoz, a nagyobb sikerekhez szükséges.

Éppen ezért elengedhetetlen a haladáshoz a:

2. TANULÁS

Az a kisvállalkozó, amelyik azt hiszi, hogy ő szakmailag kiváló és ez elégséges ahhoz, hogy sikereket érjen el, téved. Ahogy korábban is említettem már, sem szakmailag, sem üzletileg nem lehet leállni, különben a versenyben hátrébb kerülsz.
Olvass minden nap. Nézz oktató videókat, menj el tréningekre például az Üzleti Modell Építés alapjai előadásra szeptemberben, vagy fogadj fel tanácsadókat, akiktől rengeteget lehet tanulni.
Tanulmányozd a pénzügyeket, marketinget, vezetést, a kommunikációt, a különböző adózási és jogi témákat. Sajnos a legtöbb vállalkozó azt hiszi, hogy a vállalkozóvá válás annyiból áll, hogy megalapítja a cégét. De ez nem igaz. A vállalkozás egy szakma. Ugyanúgy kell tanulni, mint az összes többit.

De hogy lesz ebből haladás? Ebben segít a:

3. TERVEZÉS

Ha nincs igazi terve a vállalkozásnak, akkor vajon honnan tudod, hogy hogyan halad a cég. Amikor az ügyfeleimmel az első negyedéves kontrollt végezzük, kiderül, hogy egy csomó dologban sokkal jobban haladnak, mint ahogy ők azt elképzelték.
Ilyenkor felhívom a figyelmüket arra, hogy nem csak az a fontos, hogy a terv elkészüljön, hanem annak a nyomon követése is. Ha már ezt megfogadod, sokkal jobban fogsz haladni, mint a vállalkozások többsége.
Ha elkészül a terved, akkor látni fogod, hogy hol kell tanuljál, mi az, amit nem tudsz, amivel nem vagy tisztában.
Ha úgy érzed, hogy nem halad a céged vizsgáld meg a terveidet. Fontos, hogy legyenek leírva, így számon kérhető és nyomon követhető.

A terv legfontosabb része, hogy biztosítsa számodra az igazi áttörést. Ennek az alapja az:

4. ÉRTÉK TEREMTÉS

Egy főiskolai professzorom hangsúlyozta ennek a fontosságát. Nem csak egy ember, nem csak egy vállalkozás, de egy egész ország erejét megmutatja az, hogy mennyi értéket tud teremteni. Hogy az, amit végez, mennyi hozzáadott értékkel bír.
Ez miért fontos? Mert egyrészt emiatt fogják megvásárolni a termékeidet, szolgáltatásaidat, másrészt minél több ez az érték, annál többet is fognak érte fizetni az ügyfelek. És itt fontos, hogy nem arról az értékről beszélek, amit te értékesnek tartasz, hanem arról, amit a piac megfizet.
Szóval lehet, hogy azért nem halad a vállalkozásod, mert nem teremt igazi értéket.
Az értékek kitalálása lehet, hogy egy pillanat, de a megvalósításához szükségünk van kitartásra.

5. KITARTÁS

A legtöbb vállalkozó most azonnal akarja az eredményeket.
De az eredményeknek idő kell. Be kell érniük azoknak a tevékenységeknek, amit ma elkezdesz. Ha kapkodsz, ha nem csinálod végig a dolgokat, ha nem vagy kitartó, akkor az eredmények sem fognak jönni.
Tudom, van, amikor az ember feladná, és azt érzi, hogy nem bírja tovább. Nincs ezzel semmi gond, ha másnap újrakezded. Az igazi vállalkozók, akik szenvedéllyel vannak a céljaik iránt, azok felállnak újra és újra, mindegy mennyi kudarc éri őket.
A kitartáshoz szükségünk van pihenésre és feltöltődésre.

6. PIHENÉS, FELTÖLTŐDÉS

Nem lehet és nem is kell mindig a top-on lenni. Adj időt magadnak, hogy feltöltődj, hogy rendezd a gondolataidat. Ha az életedet 90%-át a vállalkozásod tölti ki, akkor csak 10% az, amiből töltekezhetsz, amiből energiát és lendületet tudsz vinni a cégedbe. Nem véletlen, hogy Dan Sullivan azt tanácsolja a vállalkozóknak, hogy 3 féle napot különböztessenek meg az életükben.
a) Legyen fókusz napjuk, amikor pénztermeléssel és hosszútávú dolgok kialakításával foglalkoznak.
b) Legyen admin napjuk, amikor a céges ügyek, a munkatársak és az egyéb dolgokkal foglalkoznak és
c) legyen pihenőnapjuk, amikor a családdal, a hobbijukkal és feltöltődéssel telik a napjuk.
Olyan ez, mint amikor nem jut eszedbe egy ember neve. Töröd a fejed rajta és minél inkább erőlködsz, annál kevésbé megy. De amikor elengeded, és teljesen mással foglalkozol, hirtelen beugrik a megoldás. Minden más témában is így működik az agyunk. Kell néha, hogy kiszakadj a vállalkozósdiból, hogy kiugró, zseniális ötleteid legyenek, amik a nagy pörgésben nem jutnának eszedbe. Dan Sullivan azt is mondja, hogy a pihenőnap teljesen cégmentes. Akkor nincs céges e-mail, céges telefon, nincsenek ügyfelek, nincs semmi olyan, ami vállalkozás.

És van még egy nagyon fontos téma:

7. NE HASONLÍTSD ÖSSZE MAGADAT MÁSOKKAL

Ez a legnagyobb csapda. Ami olyan szinte össze tudja törni a vállalkozói ambíciót, hogy abból nagyon nehéz kijönni. Napokig maga alá temeti az embert és hetekbe telik, amíg képes újra igazi teljesítményt nyújtani. Nagyon veszélyes dolog.
Helyette magadhoz viszonyítsd magadat. Mindig azt nézd, hogy honnan jöttél és most hol vagy, hogy már milyen hosszú utat tettél meg. Erre legyél nagyon büszke. Majd nézz előre, tudatosítsd a céljaidat és menj tovább az úton.

Azonban van néhány dolog, amit ne kövess el.
Az egyik ilyen a "mi lett volna, ha" játék, amivel csak az idődet pazarolod, de előrébb nem jutsz és végül csak keserűen érzed majd magadat.

A másik, amire figyelj az a kifogásgyártás. Ne arra figyelj, hogy miért nem lehet valamit megtenni. Mert nem az a kérdés, hogy lehetséges-e vagy sem. A kérdés az, hogy mit kell tenni, hogy megvalósuljon. Érzed a különbséget?

És hidd el, mindenkinek vannak problémái, mindannyian találkozunk nehézségekkel. A feladat az, hogy másként állj hozzájuk. Brian Tracy írja a Repülési terv című könyvében, hogy használj a probléma helyett három szót, hogy megváltoztasd a gondolkodásmódodat, az attitűdödet és a hozzáállásodat:
1. Helyzet
2. Kihívás
3. Lehetőség
Próbáld ki! Egy napig gyakorold, hogy a most meglévő problémáidra azt mondod, hogy helyzet, kihívás, lehetőség. Menni fog? Adj egy esélyt neki. Teszteld, hogy igazat mondott-e Brian Tracy.

Szóval először kapcsold át magadat megvalósító üzemmódba és utána menj végig a többi lépésen és a problémáidat nevezd helyzetnek, lehetőségnek vagy kihívásnak.

Kihagytam valamit? Nem értesz valamit? Másként gondolod?
Véleményedet vagy kérdésedet írd meg info@uzletimodellek.hu.

Neked is van kérdésed?
Ha azt akarod, hogy a te kérdésed is szerepeljen a #KeddiKérdésben, akkor csak küldd el nekem az info@uzletimodellek.hu címre.

Fontosnak tartod? Hasznosnak találod?
Ha úgy érzed, hogy ezekre az információkra szüksége van az ismerősödnek is, akkor küldd tovább nekik ezt az anyagot.

 

MP3 :: PDF :: VIDEÓ

Korábbi részek >>

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr4211682941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása