A vállalkozások 3 speciális erőforrása, amire érdemes figyelned 2018-ban

A működéshez, a tervek megvalósításához, a célok eléréséhez egy vállalkozásnak erőforrásra van szüksége.
Ilyen erőforrás lehet a pénz, az idő, az ember, a tudás, a fizikai vagy szellemi eszközök. Ezek mind-mind alap erőforrások, de vannak úgynevezett speciális erőforrások, amiket szintén fel tud egy vállalkozás használni arra, hogy elérje a sikereit.
A speciális erőforrásoknak az a lényege, hogy ezt nem mindenki használja, nem mindenki figyel oda, úgyhogy ha a te versenytársaid ezekkel nem foglalkoznak viszont te igen, akkor versenyelőnyre tudsz szert tenni.
Én azt gondolom, hogy idén 3 fontos erőforrással érdemes gazdálkodni, odafigyelni, használni, mert ezek idén versenyelőnyt tudnak neked biztosítani.

1. A kapcsolatok

Az első ilyen, amit hoztam ebbe a videóba azok a KAPCSOLATOK, és most nem olyan kapcsolatra kell gondolni, ami a beszállítókhoz vagy az ügyfelekhez kötődik. Hanem kapcsolatokra, ami alapvetően nem pénzügyi tekintetben alakul ki. Ilyen lehet például a hatóságokkal való kapcsolat ilyen lehet más egyéb vállalkozókkal való kapcsolat és a harmadik, ami nagyon fontos, hogy a versenytársakkal is érdemes egy jó kapcsolatot alakítani, kialakítani, fenntartani. Merthogy ugye ez tudja azt biztosítani, hogy akár ketten együtt, közösen olyan stratégiai partnerséget tudtok kialakítani, aminek a segítségével még nagyobb ügyfél élményt tudtok kialakítani és ezáltal nagyobb elégedettséget, több bevételt, nagyobb értéket tudtok létrehozni.

Ha ezt szervezett formában akarod megtenni, akkor ezt meg tudod tenni különbözőféle ilyen kapcsolatépítő szervezetek segítségével. Ilyen lehet a BNI, az MVÜK vagy például a Bizalmi kör.

2. A márkanév

A második fontos speciális erőforrás, amire 2018-ban érdemes odafigyeljél az a MÁRKANÉV. A márkanév az értéket jelent egy vállalkozás számára és hogy ha egy nagyon jó márkaneve van egy vállalkozásnak, akkor az hatalmas versenyelőnyt és erőforrást biztosít számára. Hiszen már, ha a márkanév megvan, ahhoz kapcsolnak egy érzelmet, egy bizalmat, egy megelégedettséget, és hogy ha az az adott márkanév egy újabb terméket, szolgáltatást hoz ki, jelenít meg a piacon, akkor az ügyfelek már egy jóval magasabb szintről indulnak el és vásárolják meg azt az adott terméket vagy szolgáltatást.

Egyébként nem a Google-é a legértékesebb márkanév, hanem az Amazon 150 millárd dollárral vezeti ezt a listát. Míg például egy IKEA csak 24 milliárd dollárt ér.

Alapvetően úgy is meg tudjuk nézni, hogy milyen erőforrással vagy milyen erővel bír az adott vállalkozás márkaneve, hogy a célpiaci kutatás során megnézzük, hogy mennyire ismerik vagy tudják azonosítani azt az adott vállalkozást, azt az adott márkanevet.

3. A közösségek

És a harmadik, ami szerintem a legfontosabb speciális erőforrás, amire 2018-ban érdemes odafigyelni azok a KÖZÖSSÉGEK. Ugyanis a közösség is egy erőforrás. A közösség az egy tudás mentén, egy közös érdek mentén azonos gondolkodás alapján jön létre, marad fenn, támogatja a tagjait, és segíti őket sikerre.

Ugyanis egy közösségben sokkal könnyebben tudunk tanulni, sokkal könnyebben tudunk fejlődni, sokkal könnyebben tudunk képességeket elsajátítani, amivel fejlődni tudunk, amivel eredményeket tudunk elérni, amivel meg tudjuk védeni magunkat, és a közösség segítségével könnyebben tudjuk formálni a környezetünket. Hiszen az emberi faj is azért tud a mai napig létezni, mert közösségekbe tömörült és ez a közösségi igény az, ami életben tudja tartani.

A közösségek segítségével sokkal nagyobb eredményt tudunk elérni, mint szétszórtan vagy egyedül. Éppen ezért érdemes közösségekhez kapcsolódni, tartozni.
Ilyenek lehetnek például egy mastermind csoport, ilyen lehet egy mentor program, vagy éppenséggel ilyenek lehetnek a Facebook csoportok.
Ha már itt tartunk, akkor engedd meg, hogy felhívjam a figyelmedet a SEGÍTSÉG VÁLLALKOZÓ LETTEM! Facebook csoportomra, ahova alapvetően kezdő vállalkozókat várok.

Hiszen ott ők tudnak tanítást kapni, ők tudnak tanulni, ők tudnak segítséget kérni kérdezni vagy éppenséggel másoknak segítséget nyújtani.
Szóval, hogy ha te is most kezdted el a vállalkozásodat és úgy érzed, hogy szükséged van tanításra, tanulásra szükséged van információkra, vannak kérdéseid, amiket szeretnél feltenni, akkor gyere és csatlakozz te is a segítség vállalkozó lettem Facebook csoportomhoz.

Szóval ez a 3 nagyon fontos erőforrás, amire idén érdemes odafigyeljél. Az első volt a ugye a KAPCSOLATOK, a második a MÁRKANÉV, és harmadik pedig a KÖZÖSSÉG. A SEGÍTSÉG VÁLLALKOZÓ LETTEM! Facebook csoportom rá a példa.

Ha értékesnek tartottad ezt a videót, ezt a tanítást, akkor kérlek oszd meg másokkal is.

Kövess a Facebook-on is! Lájkold az ÜMÉ Facebook-oldalát.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr1113730236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása