A vállalkozói élet teljesen eltér a munkavállalói léttől. Más mentalitást igényel. Rengeteg fontos jellemzővel kell bírnia egy sikeres vállalkozónak. Ha te is most kezded a vállalkozásodat, akkor mindenképp ruházd fel magadat ezzel a 3 alap jellemzővel.
1. Céltudatosság
A céltudatosság alatt azt értem, hogy nem csak úgy a vakvilágba akarsz vállalkozni, hanem van egy célja, egy küldetése annak, amit csinálsz és ezt mindig szem előtt is tartod.
Természetes, hogy pénzt is akarsz vele keresni, de hosszútávon csak akkor fogja megérni anyagilag a vállalkozni, ha értéket nyújtasz a célközönségednek. Tehát a vállalkozás és a vállalkozó alap célja valamilyen érték nyújtása, vagy valamilyen változás elérése a világban.
Ha már ezt meghatároztad, akkor figyeld a terveidet és a cselekedeteidet, hogy valóban abba az irányba hatnak, amilyen irányt szabtál a cégednek. Ennek hiányában szokott az történni, hogy a vállalkozó arra csapong, amerre a felkínálkozó lehetőségek terelik. Vagyis a környezet határozza meg a cég alakulását és nem a vállalkozó használja fel a környezetében bekövetkező változásokat a céljai elérésére. Ilyenkor van a környezet áldozatául eső vállalkozás szindróma. Ha tudná, hogy mi a célja, akkor ez nem fordulna elő. Ezért is lehet az, hogy egyes vállalkozások fél év alatt tönkremennek és mások pedig évszázadokon keresztül működnek.
Ha még nem vágtál bele a vállalkozásodba, akkor tegyél fel két kérdést:
1. Milyen változást szeretnél elérni a világban a céged működésével?
2. Mi az, amivel ezt a változást tényleg el tudod érni?
A célod soha ne legyen reális. A reális célok a logikából következnek. A logika csak kiszámolja az elvárható lehetőségeket, de az sosem az, ami igazán lehetséges. A reális cél mindig alatta van annak, amit valóban el lehet érni.
2. Folyamatos fejlődésre törekvés
Úgy is mondhatnám, hogy legyél büszke az eredményeidre, de legyél elégedetlen is velük. Akarj mindig többet, nagyobbat, gyorsabbat. Vágyj arra, hogy a piacodon első legyél és tegyél is meg mindent érte. Soha ne elégedj meg a "nagyjából" megoldásokkal, ne fogadd el, a nem lehet állapotokat. Tudd, hogy "a lehetetlen csak egy vélemény".
Ez a mentalitás azért fontos, mert a világban minden vagy fejlődik, vagy hanyatlik. Ez igaz a te vállalkozásodra is. Hidd el, hogy az igazi versenytársaid fejlődni, fejleszteni fognak és ha te nem, akkor lemaradsz, és egyszer csak azt veszed észre, hogy be kell fejezned a vállalkozósdit vagy új területre kell átevezned. Ha olyanra figyelsz a piacon, aki nem fejleszt, akkor nem jó cégre fókuszálsz, nem ő az igazi versenytárs. Persze alapvetően magadra és a cégedre figyelj. Te miben tudsz eltérő, különböző lenni, mi az, amit te másképpen csinálsz és miben tudsz egyre jobb és jobb lenni. Az innovatív vállalkozások mindig vonzóbbak, mint azok, ahol soha nem történik semmi. Teljesen mindegy, hogy mosóport vagy kólát árulsz, utazásokat szervezel vagy a hálózatba juttatod a vizet.
Ahhoz, hogy folyamatos fejlődésben legyél fontos, hogy alakíts ki körülötted egy olyan közvetlen környezetet, ami ezt a fejlődést elősegíti. Legyenek olyan kollégáid, beszállítóid, akik segítenek ebben. Legyen mastermind csoportod, folyamatosan olvass könyveket, cikkeket, és járj el képzésekre.
És természetesen az ötleteid mellé dolgozz ki végigcsinálási stratégiákat is.
3. Kitartás
Az igazi eredmények nem jönnek azonnal. Sőt, sokszor sokkal később és sokkal váratlanabbul érkeznek el hozzád, mint ahogy azt várod, reméled, elvárod. Ezért a harmadik fontos jellemző, ami minden sikernek az alapja, az a kitartás. Ugye tudod, hogy akik feladják sosem nyernek, és akik nyernek, sosem adják fel. A siker bármikor bekopogtathat az ajtódon. A kérdés már csak az, hogy hajlandó vagy-e addig kitartani, amíg ez a kopogás megtörténik, vagy feladod és lemaradsz a dörömbölésről. Ez a TE DÖNTÉSED, senki másé. Gondolj arra, hogy ez az a pont, amikor a vesztesek feladják.
És te ki vagy? Vesztes? Vagy győztes?
A sikernek mindig ára van, mindig fizetned kell érte. Néha látványosan vagy pénz formájában, de sokszor láthatatlanul, csendesen csak a kitartással tudod kiegyenlíteni a számlát. Aki nem hajlandó erre, annak mindig van valami kifogása, az mindig panaszkodik és okol valakit, pedig egyszerűen arról van szó, hogy ő döntött úgy, hogy többet nem hajlandó áldozni a siker oltárán. Feladta. Elengedte nem csak a pénzügyi szabadságát, de az álmairól is lemondott és azt a változást sem fogja megvalósítani, amiért belevágott ebbe az egész történetbe.
A kitartás fejleszthető! Legyenek céljaid, legyenek segítőid, és gyakorold a kitartást, például a sporttal.
Szólj hozzá, írd meg a véleményedet a hozzászólásoknál.
Tetszett a bejegyzés? Nyomj egy lájkot!
Ez a bejegyzés a decemberi 31-napos KIHÍVÁS keretén belül született. Amennyiben neked is van kérdésed az üzleti modell építéssel kapcsolatban és választ szeretnél kapni rá decemberben, írd meg a hozzászólásoknál vagy az info@uzletimodellek.hu címre.
További bejegyzések:
11. nap: Mikor kell módosítsak az üzleti modellemen?
10. nap: Mi az a 3 legfőbb jellemző, amivel egy kezdő vállalkozó rendelkezzen?
9. nap: Honnan tudom, hogy mit fejlesszek legelőször?
8. nap: Te kiket követsz Facebookon?
7. nap: 5 tipp hogyan dolgozz kevesebbet vállalkozóként
6. nap: A Télapó üzleti modellje
5. nap: Hogyan építsd fel a termékpiramisodat?
4. nap: 5 könyv, amit egy kezdő vállalkozónak ajánlok
3. nap: Hogyan ültessem át a gyakorlatba az üzleti modellemet?
2. nap: Honnan tudom, hogy jó-e az üzleti modellem, amit kitaláltam?
1. nap: Mi értelme kisvállalkozóként az üzleti modellemmel foglalkozni?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.