[31 NAPOS KIHÍVÁS] 3.NAP 3. KÉRDÉS:
Miután elkészítettük a modellünket, például az ÜMÉ 1X1 segítségével, a gyakorlatba ültetése 4 lépésen keresztül valósul meg. Nézzük, mik ezek a lépések:
1. A modell bevezetésének megtervezése, ütemezése
A megtervezés, ütemezés során készítünk egy végrehajtási tervet, ami a vásznon megfogalmazott gondolatainkat rendezi össze és tartalmazza az elérendő konkrét célokat, elvárt eredményt, határidőket, felelősöket, a pontos lépéseket és a kontroll pontokat.
Például:
A modellezés során kialakult, hogy milyen új kommunikációs csatornákat fog használni a cég.
A konkrét cél: emelkedjen az érdeklődők száma
Elvárt eredmény: 15%-os növekedés
Határidő: 2016. június 30.
Felelős: marketing vezető
Lépések:
1. az új csatornák előkészítése
2. az új csatornák tesztelése
3. a régi csatornákból átterelni az ügyfeleket az új csatornába
4. a régi csatorna megszüntetése
Kontroll pontok: minden hónap első hetében
Fontos, hogy ezzel kezdjük, mert így előre látjuk, hogy mit is kell pontosan tenni, és ilyenkor gyakran kiderül, hogy valami nem áll rendelkezésünkre, valamire nem gondoltunk, illetve pontosítani tudjuk mindenki felé az elvárásokat és a feladatokat. Sokan ezt átlépik és csak beleugranak a megvalósításba, pedig ha előtte egy kicsit türelmesebbek és ilyen formában átgondolják a megvalósítási folyamatot, akkor számos félreértés, zsákutca, veszekedés megelőzhető lenne.
Akár egyedül dolgozol, akár csapatban, ülj le vagy üljetek le, és készítsetek egy mindenki által érthető tervet, így kiderül, hogy mikor kinek mi a feladata, ami az együttműködést segíti. A végén pedig érdemes elkészíteni mindenki egyéni cselekvési tervét is írásban.
2. A bevezetés
A bevezetés alatt azt értjük, hogy az előző szakaszban megfogalmazott lépéseken megyünk végig. Ennek értelmében mindenki elvégzi azt a feladatát, ami ahhoz kell, hogy az elvárt eredmény megvalósuljon.
Például az asszisztens megfogalmazza azokat a hírleveleket, melyek segítségével az ügyfelek értesülnek az új kommunikációs felületünkről.
Fontos, hogy a bevezetés során ne a kreatív oldalunkat használjuk, hanem csak a megvalósítással foglalkozzunk, ugyanis ilyenkor nem látjuk a teljes képet, az összefüggéseket, és egy-egy "kreatív" változtatás az eredményességet is befolyásolja. Ragaszkodjunk hozzá, hogy az alap ötlet, a cél valósuljon meg, vagyis jöjjön létre a MŰKÖDŐ 1.0 verzió.
Az "okoskodással" rengeteg időt veszítünk, ami gyakran oda vezet, hogy a cél nem teljesül, mert elveszünk olyan részletekben, melyek a nagy egész tekintetében lényegtelenek. A fejlesztés nem része ennek a szakasznak.
A bevezetési szakasz végeredménye, hogy az általunk meghatározott célt elértük.
3. Ellenőrzés
Ellenőrzéskor összehasonlítjuk a tervünket a valósággal. A terv és a tény adatokat megvizsgáljuk. Ez jelentheti valóban a számok összevetését, de jelentheti azt is, amikor a csapat összeül és mindenki elmondja, hogy áll a terv megvalósításával. Megkülönböztethetünk bevezetés közbeni és működés közbeni ellenőrzést.
Már a megvalósítási tervben is megfogalmaztuk a bevezetési kontroll időpontjait. Lényeges, hogy rendszeresen legyen mind a megvalósítás, mind pedig a működtetés közben kontroll, mivel ezek lesznek azok a pontok, amikor elgondolkozhatunk azon, hogy mit kell módosítani, hogy a célunkat elérjük.
Továbbá ebben a szakaszban szedhetjük össze a fejlesztési ötleteinket is.
4. Fejlesztés
A modellünk sosem végleges. Mindig van jobb megoldás, jobb módszer, jobb konstrukció, ezért időről időre fejleszteni kell azt. A fejlesztés során feltérképezzük azokat az okokat, melyek indokolják a fejlesztést és azokat a lehetőségeket, amik rendelkezésre állnak hozzá.
A kontrollpontoknál megfogalmazott fejlesztési lehetőségeket is megvizsgáljuk, hogy melyik milyen módon járul hozzá az eredményességhez, és kiválasztjuk a leghatékonyabbat. Amennyiben meghatároztuk a fejlesztéstől elvárt eredményt, a folyamat indul elölről, tehát lemodellezzük, készítünk egy tervet, megvalósítunk, ellenőrzünk és fejlesztünk.
Szólj hozzá, írd meg a véleményedet a hozzászólásoknál.
Tetszett a bejegyzés? Nyomj egy lájkot!
Ez a bejegyzés a decemberi 31-napos KIHÍVÁS keretén belül született. Amennyiben neked is van kérdésed az üzleti modell építéssel kapcsolatban és választ szeretnél kapni rá decemberben, írd meg a hozzászólásoknál vagy az info@uzletimodellek.hu címre.
További bejegyzések:
11. nap: Mikor kell módosítsak az üzleti modellemen?
10. nap: Mi az a 3 legfőbb jellemző, amivel egy kezdő vállalkozó rendelkezzen?
9. nap: Honnan tudom, hogy mit fejlesszek legelőször?
8. nap: Te kiket követsz Facebookon?
7. nap: 5 tipp hogyan dolgozz kevesebbet vállalkozóként
6. nap: A Télapó üzleti modellje
5. nap: Hogyan építsd fel a termékpiramisodat?
4. nap: 5 könyv, amit egy kezdő vállalkozónak ajánlok
3. nap: Hogyan ültessem át a gyakorlatba az üzleti modellemet?
2. nap: Honnan tudom, hogy jó-e az üzleti modellem, amit kitaláltam?
1. nap: Mi értelme kisvállalkozóként az üzleti modellemmel foglalkozni?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.