Honnan tudom, hogy mit fejlesszek legelőször?

009pf.png 

Amikor felmerül egy vállalkozóban, hogy fejleszteni akarja a vállalkozását, akkor vannak bizonyos kérdések, témák, amiket végig kell gondolnia, hiszen a nagy lelkesedésből származó fejlesztések sokszor átcsapnak rémálomba. Ha te sem akarod ezt megélni, akkor olvasd el ezt a posztot.

A vállalkozás rendszer

Bár különálló részekre lehet bontani egy céget, mégis csak egy rendszer, amiben az egyes elemek összefüggésben vannak egymással és hatnak egymásra. Tehát minden fejlesztésnél fontos figyelembe venned, hogy ha egy tényezőn változtatsz, az magával hozza a többi tényező változását is. Ezt az üzleti modell egyes elemeivel nagyon jól nyomon tudod követni:

Pl. Kialakítasz egy új szolgáltatást.
1. célközönség: Kiknek fog szólni ez az új szolgáltatás? A már meglévő közönségnek? Vagy egy új célcsoportot fogsz kiszolgálni vele?
2. értékajánlat: Milyen helyet foglal el az új szolgáltatás a termékpiramisodban? Hogyan hat a meglévő szolgáltatásaidra? Milyen hatással van a termékeid forgalmára?
3. elosztási csatorna: Milyen módon juttatod el a célcsoportnak az új szolgáltatást?
4. ügyfélkapcsolatok: Milyen hatással van ez a változás az ügyfélkapcsolatokra? Bonyolítja? Egyszerűsíti? Javítja?
5. bevételi források: Milyen plusz bevételt hoz neked ez a szolgáltatás? Milyen formában származik belőle bevételed? Milyen árazási módszert használsz?
6. kulcs erőforrások: Milyen különleges erőforrás kell a nyújtásához? Ismeret? Ember? Gép? Épület? Licence?
7. kulcs tevékenységek: Okoz-e bármilyen plusz feladatot a vállalkozáson belül az új szolgáltatás nyújtása?
8. kulcspartnerek: Milyen partnerre van szükséged ahhoz, hogy el tudd indítani és nyújtani tudd?
9. költség struktúra: Milyen költségek merülnek fel hozzá kapcsolódóan és milyen módon változtat a költségstratégiádon?

Mi a cél?

009_01p.png

Természetesen a fejlesztéssel valamilyen célt akarsz elérni. Ennek a pontos ismerete kell ahhoz, hogy egyáltalán meghatározd azon területek körét, ahol változtatnod kell.

Például: a vállalkozás profit termelő képességét akarod javítani vagy a cég megítélését, a gyártás hatékonyságán akarod növelni vagy a munkatársak tudását akarod emelni, esetleg az adatvédelmet akarod rendbe tenni a cégnél

Ezek mind mind más és más területek változtatásával javíthatóak, változtathatóak.

A szűk keresztmetszet

009_02p.png

Ha már tudod, hogy mi a célod, ennek eléréséhez min kell változtatni és nem csak egy ilyen tényező van, akkor keresd meg, mi az, ami a legkisebb befektetéssel a legnagyobb eredményt hozza. Vagyis mi a legköltséghatékonyabb megoldás.

Valamint keresd meg azt is, hogy melyik az a terület, aminek a kapacitása meghatározza az egész rendszer teljesítőképességét. Ez lesz a szűk keresztmetszet. Ez a tényező fogja vissza a növekedést. Ha ezen képes vagy javítani, akkor elmozdul az egész rendszer a cél felé.
Például: Hiába tudsz a gyártósoroddal lényegesen több terméket előállítani, ha nincs raktár, ahol tárold, nincsenek járművek, amik elszállítsák, ha nincsenek vevők, akik megvegyék.

Ezek közül bármelyik lehet szűk keresztmetszet. Azt kell megnézni, hogy melyik folytja vissza a teljesítményt, illetve hol van az, ahol a legkisebb erőfeszítéssel a legnagyobb eredménynövekedést tudod elérni.

A cégvezető

009_03p.png

Sok esetben maga a cégvezető a fejlődés legnagyobb akadálya. Az egész szervezet fejlődése azért reked meg egy bizonyos szinten, mert maga a cégvezető tudása, mentalitása, félelmei, kishitűsége, szűklátókörűsége nem engedi bekorlátozza az előrehaladást.

Ilyenkor három dolgot tehet a vállalkozó. Vagy felvesz egy jobb cégvezetőt és hagyja, hogy ő csodákat műveljen a vállalkozásával, vagy fejleszti saját magát önismeretben és vállalkozói ismeretekben, vagy elfogadja, hogy az ő hozzáállásával ilyen eredményt tudnak elérni. Azonban azt sem szabad elfelejteni, hogy egy vállalkozás vagy fejlődik, vagy hanyatlik.

 

Bízom benne, hogy ezek a gondolatok segítenek abban, hogy átgondoltabban tudd elkezdeni fejleszteni a vállalkozásodat.

Szólj hozzá, írd meg a véleményedet a hozzászólásoknál.

Tetszett a bejegyzés? Nyomj egy lájkot!

Ez a bejegyzés a decemberi 31-napos KIHÍVÁS keretén belül született. Amennyiben neked is van kérdésed az üzleti modell építéssel kapcsolatban és választ szeretnél kapni rá decemberben, írd meg a hozzászólásoknál vagy az info@uzletimodellek.hu címre.

 

További bejegyzések:

11. nap: Mikor kell módosítsak az üzleti modellemen?

10. nap: Mi az a 3 legfőbb jellemző, amivel egy kezdő vállalkozó rendelkezzen?

9. nap: Honnan tudom, hogy mit fejlesszek legelőször?

8. nap: Te kiket követsz Facebookon?

7. nap: 5 tipp hogyan dolgozz kevesebbet vállalkozóként

6. nap: A Télapó üzleti modellje

5. nap: Hogyan építsd fel a termékpiramisodat?

4. nap: 5 könyv, amit egy kezdő vállalkozónak ajánlok

3. nap: Hogyan ültessem át a gyakorlatba az üzleti modellemet?

2. nap: Honnan tudom, hogy jó-e az üzleti modellem, amit kitaláltam?

1. nap: Mi értelme kisvállalkozóként az üzleti modellemmel foglalkozni?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr878152928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása