Egy olvasói kérdés arról szólt, hogy
"MI VOLT A LEGUTÓBBI CIKK, AMIT OLVASTÁL AZ ÜZLETI MODELLEKRŐL?"
Martin Zwilling a Forbes.com-on a mai gazdaságnak legjobban megfelelő üzleti modellek 7 jellemzőjéről szóló írását olvastam legutóbb. Ha kíváncsi vagy, mi ez a 7 tulajdonság, ami alapján modern vállalkozást lehet építeni, olvasd tovább a posztot.
1. Egy nagyobb közösségnek nyújts értéket
Kínálj igazi értéket és részesedést a teljes közösségnek és alkalmazottaknak, hozz létre bizalmat és hűséget, amit azzal hálálnak meg, hogy még több ügyfelet hoznak.
Ezzel egy nyer-nyer helyzet jön létre minden szinten, a cégnek több lesz a profitja, vevők elégedettek és alkalmazottak boldogabbak lesznek.
2. Alakítsd ki a különösen személyre szabott kiszolgálási mentalitást
A tömegtermékek és a piaci árazás ideje lejárt. A vevők új generációja azt akarja, hogy személy szerint ő legyen az, akinek vagy akin elvégzik a szolgáltatást, a megoldást vagy a szállítást. Ahhoz, hogy sikeres legyél az üzletben, működj úgy, mint egy kreativitással és újító gondolkodással megáldott művész.
3. Kényszerítés helyett ösztönözd a vevőket és a munkatársakat
Az igazi értékeket kínáló cégeket - főleg ha a közösségi és környezetvédelmi kérdésekről van szó - olyan vezetőknek tekintik, akik egy közös jövőbeli jólétet hoznak létre. Ez a szervezeten belüli és kívüli is hűséget alakít ki, ami lendületet és profitot ad a vállalkozásnak.
4. Válj naggyá a kicsiben való gondolkozással
Indulj el egy réspiacon, ahol ismertté akarsz válni és ahonnan később tovább tudsz lépni. A fókuszod szűkítése tulajdonképpen növeli a vonzerődet és prémium áraikat használhatsz, hiszen te leszel a szakértő! Ez hitelességet ad más réspiacokra való terjeszkedéshez és a piac növeléséhez.
5. Innováció, kreativitás és a művészi hozzáállás a szakértelem alapja
Ehhez olyan csapattagokra van szükséged, akiknek megtanították hogyan gondolkozzanak újítóként, és egy jutalmazási rendszerre, ami elősegíti a kreativitást. Valóban odafigyelj oda az ügyfelekre, és a társadalmi változásokra. Legfőképpen a vezetőségtől irányításra és kommunikációra van szükség a tervekről és a közös célokról.
6. Mesélj a küldetésedről, így jobban kötődnek hozzád és emlékeznek rád
A történetek az emberiség történelmében mindig is a változások és a kapcsolatok mozgatórugói voltak. A jó sztorik gondolkodásra késztetnek és érzelmeket váltanak ki belőlünk, megragadnak a fejünkben és segítenek emlékezni az ötletekre és az elképzelésekre úgy, ahogy egy számokkal és betűkkel teli dia sosem.
7. Alkoss hidat a vevőidnek a fizikai és a digitális világ között
Bizonyosodj meg arról, hogy minden releváns ügyfél kapcsolati adat, függetlenül a csatornától vagy forrástól, azonnal rendelkezésre áll minden egyes értékesítési és érintkezési fázisban. Lásd el az összes csapattagot és vevőt, mind az üzletekben és az online felületeken, azokkal a megfelelő információkkal, amikre szükségük van ahhoz, hogy létrejöjjön a vásárlási döntés.
A modellek folyamatosan változnak. Például a sharing economy kezd olyan erőssé válni, hogy a hagyományos szereplők vagy változtatnak, vagy kiszorulnak a piacról. A kérdés, hogy ezzel az egésszel a te vállalkozásod hol tart? Megmarad, vagy jönnek az újoncok és diadalmaskodnak?
Szólj hozzá, írd meg a véleményedet a hozzászólásoknál.
Tetszett a bejegyzés? Nyomj egy lájkot!
Ez a bejegyzés a decemberi 31-napos KIHÍVÁS keretén belül született. Amennyiben neked is van kérdésed az üzleti modell építéssel kapcsolatban és választ szeretnél kapni rá decemberben, írd meg a hozzászólásoknál vagy az info@uzletimodellek.hu címre.
A 31 napos KIHÍVÁS bejegyzései:
12. nap: Mi a kedvenc vállalkozásfejlesztésről szóló könyved?
11. nap: Mikor kell módosítsak az üzleti modellemen?
10. nap: Mi az a 3 legfőbb jellemző, amivel egy kezdő vállalkozó rendelkezzen?
9. nap: Honnan tudom, hogy mit fejlesszek legelőször?
8. nap: Te kiket követsz Facebookon?
7. nap: 5 tipp hogyan dolgozz kevesebbet vállalkozóként
6. nap: A Télapó üzleti modellje
5. nap: Hogyan építsd fel a termékpiramisodat?
4. nap: 5 könyv, amit egy kezdő vállalkozónak ajánlok
3. nap: Hogyan ültessem át a gyakorlatba az üzleti modellemet?
2. nap: Honnan tudom, hogy jó-e az üzleti modellem, amit kitaláltam?
1. nap: Mi értelme kisvállalkozóként az üzleti modellemmel foglalkozni?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.