Így lesz karakteres a vállalkozásod 3. rész

karakterek.jpeg

Üres, semmitmondó, tucat, összehasonlítható, elfelejthető. Ezekkel a jellemzőkkel illethetőek azok a cégek, amik nem rendelkeznek karakterrel. Ha nem akarod, hogy a céged is ilyen kategóriába essen, akkor formálj neki tudatosan karaktert.

Érdemes két alap kérdéssel indítanod, amiket már egy korábbi bejegyzésben leírtam. A karakterek alkotásához Jung archetípusait érdemes alapul venni.

Az archetípus

Görög eredetű szó, jelentése őskép. Jung szerint az archetípus képi sémákat jelöl, amelyek közös motívumok a különböző területeken élő népek mitológiájában és a kollektív tudatalattiból eredeztethetők.

Ezeket használják a filmek vagy regények szereplőinek megalkotásához is. Ez már a karaktereket bemutató sorozatom harmadik része. Az első részben az ártatlan, a hős és a jófiú karakterek jellemzőiről volt szó. A második részben a gondoskodó, az alkotó és a felfedező archetípusokkal ismerkedhettél meg. Folytassuk a sort 3 újabb karakterrel.

lazado_karakter.jpg

7. A lázadó

más néven a forradalmár vagy a törvényen kívül

A lázadó változást, forradalmat vagy visszavágást akar és legnagyobb félelme a tehetetlenség.

Pozitív állapotukban ezek a karakterek lendületesek, bátrak és alkalmazkodók - legrosszabb esetben pusztítóak, ellenőrizhetetlenek, nihilisztikusak.

A lázadó ügyfelek nagyra értékelik a szokatlan dolgokat és határozottan elutasítják a status quót. Az egyedi vagy sokkoló tartalmat értékelik, amik közvetlenül ne eladásról szóljanak.

Lázadó karakter ígérete a forradalom.

A forradalmár cégek a mainstream alternatívájaként helyezkednek el és igyekeznek eltérőek lenni. A sikeres lázadó cégeknek kultikus követőik vannak. A legrosszabb dolog, ami egy forradalmár karakterrel történhet, ha megvásárolhatóvá vagy túl populárissá válik.

Ha a szeretnéd, hogy a te céged igazi lázadó cég legyen, akkor tanulmányozd a Harley Davidson-t.

szereto_karakter.jpg

8. A szerető

más néven az álmodozó vagy az idealista

A szerető karakter azért él, hogy élményekkel gazdagodjon a kapcsolataiban, a munkájában és a környezetében és attól tart, hogy nem kívánatos és nem szeretik.

Ha minden rendben vele, akkor szenvedélyes, vonzó és elkötelezett, ha valami gondja van akkor az önfeláldozó, a rögeszmés és vagy sekélyes szerepet ölt magára.

A szerető ügyfelek értékelik az áruk és szolgáltatások esztétikai megjelenését. A prémium minőséget keresik, amelyek biztosítják, hogy mások szemében vonzóbbá válnak.

A szerető karakterű cégek ígérete a szenvedély.

Ha te is ilyen karaktert szánsz a vállalkozásodnak, akkor mutasd azt varázslatosnak miközben hangsúlyozd az érzéki élvezeteket. A hirdetéseid arra koncentráljanak, hogy a termékeid, szolgáltatásaid milyen érzést okoznak az ügyfelek számára. A szerető karakterű vállalkozások nem mutathatják magukat olcsónak, üzleti jellegűnek és folyamatosan ápolniuk kell a körülöttük kialakult misztikus légkört.

Kíváncsi vagy a gyakorlatban, hogyan működik egy szerető karakter? Akkor figyeld a Victoria's Secret céget.

varazslo_karakter.jpg

9. A varázsló

vagy a sámán, a látnok

A varázsló a világ működésével foglalkozik és szeretné megtalálni benne a saját helyét és szerepét, de aggodalommal tölti el felfedezéseinek negatív következményei.

Pozitív állapotukban úgy tűnnek, mintha egy felsőbb világ irányítaná őket, karizmatikusak, gyógyító képességekkel bírnak, de ha valami nincs rendben az életükben, akkor manipulatívak, tisztességtelenek és elszakadnak a valóságtól.

Ha ilyen típusú céget akarsz, akkor az ügyfeleidnek azt kell érezniük, hogy a termékeid használatával bölcsebbé válnak vagy képesek befolyásolni az emberekre. A hirdetéseknek olyan fantáziadúsnak és inspirálónak kell lenniük, amennyire csak lehetséges.

A varázsló cégek ígérete a tudás.

Úgy tüntesd fel a céged, mint egy átjárót a világmegváltó tudás és élmények világába. A tömegek helyett fókuszálj az egyénre és azáltal tudod meggyőzni az ügyfeleket, ha azt mondod nekik, hogy bízzanak a saját ösztöneikben és vásárolják meg a termékedet. Kerüld, hogy túlságosan strukturáltnak, szabályozottnak vagy felszínesnek tűnjön a céged.

Amikor ezt a karaktert tanulmányozod részletesen, érdemes a megvizsgálnod a Disney-t.

A te céged melyik karakterre hasonlít? Tudsz olyan versenytársat mondani a te piacodon, amelyet lázadó, a szerető vagy a varázsló karakter jellemez?
Kíváncsi vagyok, te mit gondolsz. Írd meg véleményedet, válaszodat kommentben! 

Nyomj egy lájkot, hogy tudjam tetszett ez a bejegyzés.
Kattints a megosztásra, hogy minél többen halljanak ezekről a karakterekről!

Ismerkedj meg az üzleti modellezés alapjaival 

Kattints ide és töltsd le az ÜMÉ 1x1 ingyenes tudásanyagomat! 

Kövess a Facebook-on is! Lájkold az ÜMÉ Facebook-oldalát.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletimodellek.blog.hu/api/trackback/id/tr3012772190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Sánta Csaba profil kép

Sánta Csaba

vállalkozásfejlesztő tanácsadó, tréner
a Segítség, vállalkozó lettem! könyv szerzője

Azért dolgozom, hogy a Vállalkozók olyan könnyen tudják MEGVALÓSÍTANI az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

Könyv: Segítség, vállalkozó lettem!

003mockup-tiny.png

Olvasd el az első könyvemet, ami a vállalkozói életmódhoz ad egy szuper keretrendszert.

Ebből a könyvből megtudhatod, hogyan

  teremts egyensúlyt a vállalkozói életmód 3 aspektusa között

  működtesd a vállalkozás 7 alapterületét

  turbózd fel a teljesítményedet 15 emberi terület tudatos alkalmazásával

Érdekel ez a könyv

Letölthető tudásanyag

ÜME 1X1 INGYENES TUDÁSANYAG

Alapvető lépések egy üzleti modell kialakításához!

Az első magyar nyelvű ingyenes tudásanyag üzleti modell építés témakörében.

LETÖLTÉS

12 amatőr üzleti tervezési hiba

Tudod mi az a 12 AMATŐR HIBA, amit a vállalkozók elkövetnek a stratégiai tervkészítés során?

Ismerd meg a gyakori hibákat, hogy gyorsan és könnyedén tudj hatékony stratégiai terveket összeállítani.

LETÖLTÉS

Lájkold a Facebook oldalt!

Kapcsolat:

Mail1.png
+36-30-474-2449

Mail1.png Facebook alt 1.png Twitter NEW1.png Pinterest alt1.png YouTube1.png

süti beállítások módosítása